ואני תפילתי: סידור ישראלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ (Script) File renamed: File:Hess Peres.JPGFile:Yizhar Hess and Shimon Peres.jpg File renaming criterion #2: Change from completely meaningless names into suitable names, according to what the i...
שורה 18: שורה 18:
הסידור מתייחס בתוכו לחיים בארץ ישראל תחת השלטון הישראלי. לא כמסע לארץ ישראל, אלא במגורים בארץ ישראל.
הסידור מתייחס בתוכו לחיים בארץ ישראל תחת השלטון הישראלי. לא כמסע לארץ ישראל, אלא במגורים בארץ ישראל.


לדוגמה, בהחלפת "ותוליכנו קוממיות לארצנו" ל- "ותוליכנו קוממיות בארצנו", בהוספת תפילת "על הנסים" ליום העצמאות, ובהוספה של ברכות למדינת ישראל ולחיילי צה"ל וכוחות הביטחון [[בברכת המזון]].
לדוגמה, בהחלפת "ותוליכנו קוממיות לארצנו" ל- "ותוליכנו קוממיות בארצנו", בהוספת תפילת "על הנסים" ליום העצמאות, ובהוספה של ברכות למדינת ישראל ולחיילי צה"ל וכוחות הביטחון ב[[ברכת המזון]].


===ברכות מחודשות===
===ברכות מחודשות===

גרסה מ־11:40, 4 במאי 2015

ואני תפילתי-סידור ישראלי

ואני תפילתי: סידור ישראלי הוא סידור של הקהילה הקונסרבטיבית שיצא לאור בשנת תש"ע, 2009 בהוצאה משותפת של התנועה המסורתית בישראל וכנסת הרבנים המסורתיים, יחד עם הוצאת ידיעות ספרים מקבוצת ידיעות אחרונות. עורך הסידור הוא זאב קינן והמעצבת היא דבורה ליפשיץ. הסידור הנו גרסה מחודשת של הסידור 'ואני תפילתי' שיצא לאור בשנת תשנ"ח, 1998 בעריכת הרב שמחה רוט. נוסח הסידור מבוסס על הנוסח המסורתי, בתוספת שינויים שנועדו להתאימו לרוח התנועה המסורתית בישראל. בשנת 2013 יצאה הדפסה שלישית עם תיקונים.

הבדלים מול סידורים מסורתיים

מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל, יזהר הס מעניק את הסידור לנשיא המדינה שמעון פרס

מעמד האישה

הסידור מציע אלטרנטיבה (לרוב לצד הנוסח המסורתי) של היחס הלא שיוויוני לנשים הקיים ביהדות האורתודוקסית. לדוגמה, הברכה 'ברוך שלא עשני אשה, מוחלפת ב-'ברוך שעשני בצלמו' ונאמרת, יחד עם הברכה המקבילה 'ברוך שעשני כרצונו', בפי גברים ונשים כאחד.

יחס לגויים

תפיסת הנוסח האורתודוקסי כמפגין זלזול כלפי הגויים, הסידור מציע אופן התייחסות שונה כלפיהם. לדוגמה: הברכה 'ברוך שלא עשני גוי', מוחלפת ב-'ברוך שעשני ישראל'. הסידור גם משמיט את המשפט המתייחס לגויים עובדי האלילים: "שהם משתחווים להבל וריק ומתפללים אל אל לא יושיע". כתחליף, הוא מציע נוסחים מרוככים או אף אוניברסליים, המבוססים בחלקם על המקרא. כגון: "כי כל העמים יילכו איש בשם אלהיו, ואנחנו נלך בשם ה' אלהינו לעולם ועד" (מיכה ד), או "אשר נתן לנו תורת אמת, וחיי עולם נטע בתוכנו". כך בקדיש מוסיפים ל- "הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל", את "ועל כל יושבי תבל".

תפילה ישראלית

הסידור מתייחס בתוכו לחיים בארץ ישראל תחת השלטון הישראלי. לא כמסע לארץ ישראל, אלא במגורים בארץ ישראל.

לדוגמה, בהחלפת "ותוליכנו קוממיות לארצנו" ל- "ותוליכנו קוממיות בארצנו", בהוספת תפילת "על הנסים" ליום העצמאות, ובהוספה של ברכות למדינת ישראל ולחיילי צה"ל וכוחות הביטחון בברכת המזון.

ברכות מחודשות

הסידור מציע ברכות "מי שברך" לעולים חדשים, למתגייסים לצה"ל, לנשים שהשתחררו מעגינות ולזוגות שאימצו ילד.

קישורים חיצוניים

על 'ואני תפילתי: סידור ישראלי' באתר התנועה המסורתית בישראל