פסטיבל שנטיפי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 11: שורה 11:


== היווצרות בעיית הסמים ==
== היווצרות בעיית הסמים ==
על אף שבסדר היום אותו הציג הפסטיבל לא נמצא מעולם עידוד לשימוש בסמים, החל שמו של הפסטיבל להקשר בשימוש בסמים קלים. בפסטיבל שהתקיים בשנת 2003 בגני חוגה שבעמק בית שאן פשטה המשטרה על המקום במהלך הפסטיבל ולכ 150 מבאי הפסטיבל נפתחו תיקים בגין שימוש והחזקת סמים. גם שנה מאוחר יותר, בפסטיבל שהתקיים בחוף אכזיב, נחקרו עשרות ממבקרי הפסטיבל ולחלקם אף נפתחו תיקים באותו נושא.
על אף שבסדר היום אותו הציג הפסטיבל לא נמצא מעולם עידוד לשימוש בסמים, החל שמו של הפסטיבל להקשר בשימוש בסמים קלים. בפסטיבל שהתקיים בשנת 2003 בגני חוגה שבעמק בית שאן, פשטה המשטרה על המקום במהלך הפסטיבל ולכ - 150 מבאי הפסטיבל נפתחו תיקים בגין שימוש והחזקת סמים. גם שנה מאוחר יותר, בפסטיבל שהתקיים בחוף אכזיב, נחקרו עשרות ממבקרי הפסטיבל ולחלקם אף נפתחו תיקים באותו נושא.
הנהלת הפסטיבל בשיתוף [[משטרת ישראל]] השקיעו מאמצים רבים כדי להלחם בתועת השימוש בסמים בפסטיבל אולם בהצלחה חלקית בלבד.
הנהלת הפסטיבל בשיתוף [[משטרת ישראל]] השקיעו מאמצים רבים כדי להלחם בתופעת השימוש בסמים בפסטיבל אולם בהצלחה חלקית בלבד.


== שנים ומקומות בהם התקיים הפסטיבל ==
== שנים ומקומות בהם התקיים הפסטיבל ==

גרסה מ־18:26, 11 במאי 2015

פסטיבל שנטיפי הנו פסטיבל מוזיקה וטבע שהתקיים בישראל מדי שנה בין השנים 1997 ל- 2007. הפסטיבל, שהתקיים על פי רוב במהלך חג השבועות ונמשך על פני שלושה ימים, הציע מגוון רחב של מופעים כמו גם תכנים נוספים בנושאים כגון איכות הסביבה, תזונה, רפואה אלטרנטיבית, קידום זכויות בעלי חיים, סדנאות יוגה, מדיטציה, טנטרה, תיאטרון ואומנות.

בשל תכניו המגוונים סיפק הפסטיבל חוויה שונה מפסטיבלים אחרים שהתקיימו עד אז בישראל כגון פסטיבל ערד או פסטיבל מחול כרמיאל ומשך עשרות אלפי מבקרים מדי שנה. הפסטיבל שהתקיים בשנת 2004 בחוף אכזיב משך אליו מספר שיא של 38,000 מבקרים. הקהל אשר פקד את הפסטיבל היה הטרוגני בעיקרו אולם בלטו בו מחד צעירים לפני ואחרי צבא ומאידך משפחות צעירות, אם כי במספרים קטנים יותר.

חזון הפסטיבל

חזונם של יוזמי הפסטיבל כפי שהם עצמם הגדירו אותו היה "חזון של פשטות, אמת ואהבה". מטרת הפסטיבל הייתה להוציא חזון זה לפועל באמצעות חווית הפשטות אשר סיפקה כר נוח לפתיחות, הבנת הזולת והתקרבות בין אנשים. השם "שנטיפי" הוא חיבור המילה "שנטי", שפירושה שלווה בשפה ההודית, והמילה "טיפי", שפירושה אוהל אינדיאני.

הפעילויות בפסטיבל והופעות אומנים

שטח הפסטיבל חולק למתחמים בהתאם לאופי הפעילות שהתקימה בו: מתחם טיפולים, מתחם סדנאות, מתחם מיסטיקה, מתחם ילדים וכו'. מתחם הבמות היווה את האטרקטצה המרכזית ובו התקיימו מידי ערב הופעות מוזיקליות של אמנים מפורסמים מישראל ומחו"ל. על האמנים הישראלים שהופיעו במסגרת פסטיבל שנטיפי נמנים מוש בן ארי ולהקת שבע, ברי סחרוף, אריאל זילבר, אביב גפן, בית הבובות, אהוד בנאי מאיר בנאי ועוד. בנוסף אליהם הופיעו בפסטיבל גם אמנים בינלאומיים רבים, בעיקר מתחום הרגאי ומוזיקת העולם. פסטיבל שנטיפי השני שהתקיים בשנת 1998 הפגיש בין חברי להקת שוטי הנבואה והיווה כר מוצלח להקמת הלהקה אשר אף הופיעה בעצמה בפסטיבל מספר שנים מאוחר יותר.

היווצרות בעיית הסמים

על אף שבסדר היום אותו הציג הפסטיבל לא נמצא מעולם עידוד לשימוש בסמים, החל שמו של הפסטיבל להקשר בשימוש בסמים קלים. בפסטיבל שהתקיים בשנת 2003 בגני חוגה שבעמק בית שאן, פשטה המשטרה על המקום במהלך הפסטיבל ולכ - 150 מבאי הפסטיבל נפתחו תיקים בגין שימוש והחזקת סמים. גם שנה מאוחר יותר, בפסטיבל שהתקיים בחוף אכזיב, נחקרו עשרות ממבקרי הפסטיבל ולחלקם אף נפתחו תיקים באותו נושא. הנהלת הפסטיבל בשיתוף משטרת ישראל השקיעו מאמצים רבים כדי להלחם בתופעת השימוש בסמים בפסטיבל אולם בהצלחה חלקית בלבד.

שנים ומקומות בהם התקיים הפסטיבל

1997 – מושב גן השומרון

1998 – מושב עמיקם

1999 – מושב רגבים

2000 – קיבוץ להבות חביבה

2001 – קיבוץ להבות חביבה

2002 – גני חוגה, עמק בית שאן

2003 - גני חוגה, עמק בית שאן

2004 – חוף אכזיב

2005 – חוף אכזיב

2006 – חוף אכזיב

2007 – חוף גולן כנרת

קישורים חיצוניים