אנתוני אנדרסון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:Anthony Anderson 2010.jpg|שמאל|220px|ממוזער|אנתוני אנדרסון ([[2010]])]]
[[קובץ:Anthony Anderson 2010.jpg|שמאל|220px|ממוזער|אנתוני אנדרסון ([[2010]])]]
'''אנתוני אנדרסון''' (באנגלית: '''Anthony Anderson'''; נולד ב-[[15 באוגוסט]] [[1970]]) הוא [[שחקן קולנוע]], [[קומיקאי]] ו[[תסריטאי]] אמריקאי. הופיע בסרטים "[[אני, עצמי ואיירין]]", "[[ביג מאמא]]" ו"[[מת לצעוק 3]]" ובהופעותיו הדרמתיות בסרטים "[[מלחמות הראפ]]", "[[השתולים]]" ו"[[המספרה]]".
'''אנתוני אנדרסון''' (באנגלית: '''Anthony Anderson'''; נולד ב-[[15 באוגוסט]] [[1970]]) הוא [[שחקן קולנוע]], [[קומיקאי]] ו[[תסריטאי]] אמריקאי. הופיע בסרטים "[[אני, עצמי ואיירין]]", "[[ביג מאמא]]" ו"[[מת לצעוק 3]]" ובהופעותיו הדרמתיות בסרטים "[[מלחמות הראפ]]", "[[השתולים]]" ו"[[המספרה]]"ו"[[שחוכזה]].


השתתף בתפקידים משניים בסדרות הדרמה "[[חוק וסדר]]" ו"[[המגן (סדרת טלוויזיה)|המגן]]".
השתתף בתפקידים משניים בסדרות הדרמה "[[חוק וסדר]]" ו"[[המגן (סדרת טלוויזיה)|המגן]]".

גרסה מ־12:56, 6 ביוני 2015

אנתוני אנדרסון (2010)

אנתוני אנדרסון (באנגלית: Anthony Anderson; נולד ב-15 באוגוסט 1970) הוא שחקן קולנוע, קומיקאי ותסריטאי אמריקאי. הופיע בסרטים "אני, עצמי ואיירין", "ביג מאמא" ו"מת לצעוק 3" ובהופעותיו הדרמתיות בסרטים "מלחמות הראפ", "השתולים" ו"המספרה"ו"שחוכזה.

השתתף בתפקידים משניים בסדרות הדרמה "חוק וסדר" ו"המגן".

ביוגרפיה

אנדרסון נולד וגדל בעיר קומפטון שבמערב לונג ביץ'. אמו דוריס הייתה מפעילת טלפון[דרושה הבהרה] ושחקנית ואביו החורג סטרלינג באומן עבד בתעשיית פלדה לפני שפתח בלוס אנג'לס שלוש חנויות בגדים. אנדרסון לא צלח את תחילת דרכו בתור קומיקאי ואף הודה שהופעתו הראשונה בפני קהל נחלה כישלון. אנדרסון שהיה על סף ייאוש ופרישה מהתחום פגש את הקומיקאי גיא טורי אשר האמין ביכולותיו של אנדרסון ותמך בו להמשיך ולהעלות על הבמה.

אנדרסון הוא בוגר "תיכון הוליווד" שבלוס אנג'לס ואוניברסיטת הווארד.

קריירת משחק

אנדרסון השתתף לראשונה בסרט קולנוע ב-1999 כשהופיע בדרמה הקומית "מאסר עולם". בשנת 2000 הופיע בתפקידים קומיים בתור ג'מאל בנו של השוטר צ'ארלי בעל פיצול האישיות (ג'ים קארי) בסרט "אני, עצמי ואיירין", בתור המאבטח הלא יוצלח נולאן בסרט "ביג מאמא" ובתור מוריס חייל בכיר בכנופיה של איזאק אודי והשומר האישי של בתו טריש (אליה) בסרט הפעולה "רומיאו חייב למות". וכן גילם תפקיד משני בסרט האימה "אגדה עירונית 2".

במאי סרטי הפעולה אנז'יי בארטוייאק שליהק אותו לסרטו "רומיאו חייב למות", בחר בו גם בשני סרטי הפעולה שלו "בשם החוק" בדמותו של טי. קיי עוזרו של סוחר הסמים לאטרל ווקר (DMX) ו"2 צעדים למוות" בדמותו של טומי.

ב-2002 שיחק בדרמה הקומית "המספרה" וגילם את הגנב ג'יי די אשר מחפש בכל מהלך הסרט דרך לפתוח את הכספומט אותו גנב. הופועותיו הקומיות ב-2003 כללו את מארגן קרבות הראפ מאהליק בפרודייה "מת לצעוק 3" על דמותו של "פוטור" מהדרמה המוזיקלית "8 מייל", פי ג'יי שחקן המתחפש בתשלום לגאנגסטר בקומדייה "המבוקשים של מאליבו" ולואיס בוקר בקומדיית הפשע "קנגורו ג'ק".

הופיע בתפקיד דרמתי בדרמת הפשע "מלחמות הראפ" בו גילם את דמותו של קי טכנאי קול מצליח שעוזר לחברו העבריין די ג'יי (טרנס הווארד) לפרוץ בתחילת דרכו כראפר. ב-2006 הופיע במותחן הפשע של מרטין סקורסזה "השתולים" בדמותו של בראון בלש ביחידת החקירות המיוחדת של משטרת בוסטון וחברו להכשרה המשטרתית של בילי קוסטיגן (לאונרדו דיקפריו). ב-2007 שיחק בתפקיד קטן בעיבוד של מייקל ביי לסדרת האנימציה היפנית "רובוטריקים" בתור גלן וויטמן האקר מחשבים שמפצח את שפת הרובוטים. חזר לאחר שלוש שנות היעדרות קולנועית ב-2010 לתפקיד משני בקומדיה "תוכנית גיבוי".

אנדרסון השתתף גם בסדרות הטלוויזיה "המגן" בה הופיע ב-15 פרקים בתור אנטון מיטצ'ל ו"חוק וסדר" אליה הצטרף בעונה ה-19 של הסדרה בדמותו של הבלש קווין ברנארד. ב-2003 יצר אנדרסון את הסיטקום "הכל על האנדרסונים" אודות חייו הפרטיים.

חיים אישיים

אנדרסון התחתן ב-1995 עם חברתו לספסל הלימודים אלבינה סטיוארט, לזוג בת ובן ביחד.

ב-28 ביולי 2004 הואשם אנדרסון באונס בנסיבות מחמירות כאשר משטרת מדינת שלבי טענה כי פיתה אישה להיכנס בקרוואן ההפקות בו שהה בעת צילומי הסרט "מלחמות הראפ" בממפיס. לטענת משרד השריף של המדינה אנדרסון ואדם נוסף בשם ויין ווית'רספון תקפו ניצבת על סט הצילומים.

בהצהרה שמסרה למשטרה אמרה האשה כי ווית'רספון הוריד את בגדייה בברוטליות בתוך הקרוואן ואנדרסון ששהה באותו העת ברכב היה שותף מלא למעשה הזימה. האשה המשיכה לטעון בתלונה שהגישה שהשניים נגעו בה וצילמו אותה בעירום, עד שהעיד לטובת הבחורה אמר לשוטרים ששמע את האשה זועקת וראה אותה פורצת בכוח את דלת הקרוואן. בסופו של הדבר התביעה נגד אנדרסון נפלה בשל טיעונייה המוזרים והלא עיקביים של התביעה, כך לטענת שופט הפרשה אנטוני ג'ונסון.

ב-16 בספטמבר 2004 הוגשה תביעה על סך 900 אלף דולרים כנגד אנדרסון וחברת "האחים וורנר" על ידי אשה נוספת אשר טענה כי אנדרסון אחז באיבר מינה והטריד אותה מינית בחדר ההלבשה של תוכניתו "הכל על האנדרסונים".

פילמוגרפיה נבחרת

קישורים חיצוניים