הפה והטלפיים בחלל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית "אין בינוויקי"
טעות בתאריך
שורה 15: שורה 15:
}}
}}


'''הפה והטלפיים בחלל''' הוא [[אלבום מוזיקה|אלבומה]] השני של להקת [[הפה והטלפיים (להקה)|הפה והטלפיים]], אשר יצא בשנת [[1985]].
'''הפה והטלפיים בחלל''' הוא [[אלבום מוזיקה|אלבומה]] השני של להקת [[הפה והטלפיים (להקה)|הפה והטלפיים]], אשר יצא בשנת 1995.


האלבום הוקלט ברובו, כמו קודמו, ביום אחד, [[3 בדצמבר]] [[1994]], ב[[לונדון]]. הצבע הדומיננטי בעטיפת האלבום - ורוד (לכל אלבומי הלהקה אותו ציור בעטיפה ורק הצבע משתנה).
האלבום הוקלט ברובו, כמו קודמו, ביום אחד, [[3 בדצמבר]] [[1994]], ב[[לונדון]]. הצבע הדומיננטי בעטיפת האלבום - ורוד (לכל אלבומי הלהקה אותו ציור בעטיפה ורק הצבע משתנה).

גרסה מ־14:03, 20 ביוני 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:אלבום

פרמטרים [ אלבום לפני, תאריך אלבום, תאריך אלבום לפני, שם האלבום, אלבום אחרי, מפיק, תאריך אלבום אחרי, ז'אנר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הפה והטלפיים בחלל
אלבום אולפן מאת הפה והטלפיים
יצא לאור 1995
סוגה רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 37:47 (במהדורה המקורית) 45:09 (במהדורה מחודשת)
חברת תקליטים קסבה רקורדס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפה והטלפיים בחלל הוא אלבומה השני של להקת הפה והטלפיים, אשר יצא בשנת 1995.

האלבום הוקלט ברובו, כמו קודמו, ביום אחד, 3 בדצמבר 1994, בלונדון. הצבע הדומיננטי בעטיפת האלבום - ורוד (לכל אלבומי הלהקה אותו ציור בעטיפה ורק הצבע משתנה).

לאלבום היה צליל רציני ובוגר יחסית לקודמו. הדבר התבטא בעיקר בשיר "בין הים והביצות" (שנכלל באלבום בהתאם לקוד הלהקה שעל-פיו בכל אלבום יהיה שיר ששמו כשם האלבום הקודם) שמילותיו יצאו נגד האלימות, לכאורה, של כיבוש יהודה, שומרון ועזה: "נחזור לעיר / ונראה צעיר / ונשמח לירות / בין הים והביצות // אנחנו חכמים על הטובים / ולא מוצאים את הרעים / וחייבים לצחוק / בין הים והביצות."

גם שני השירים האחרונים היו בהתאם לקוד הלהקה: ה"שיר הסופני" היה "שיר סיום", שנכתב על ידי רוגל אלפר ובוצע לפני זה על ידי להקת "הדה בושס". השיר האחרון וה"פטריוטי" היה "הנה בא השלום" (מילים: אהוד מנור, לחן: נורית הירש) בעיבוד אלקטרוני ארוך (9 דקות) עם רעשים אוונגרדיים.

האלבום הניב שני להיטים קטנים שגם בויימו להם קליפים: "שיר סיום" ו"קנדה". "קנדה", ומספר שירים נוספים באלבום, התאפיינו בקצב דאנס אלקטרוני עדכני, אך הסגנון המילים והשירה הכאילו-אינפנטילית היו חורגות מאוד בנוף המוזיקה האלקטרונית הפופולרית.

האלבום הופץ על ידי חברת קסבה רקורדס. הודפסו 1,000 עותקים של האלבום, ורובם נמכרו. האלבום הופץ בהוצאה מחודשת בשנת 2002 במארז הכולל את כל אלבומי הלהקה עד אז.

רשימת שירים

  1. ילד לא מתוכנן חלק II (מילים: דייוויד קרוסני) (3:43)
  2. נסורת ליבי (3:04)
  3. התחבטות (3:49)
  4. בין הים והביצות (3:46)
  5. קנדה (4:10)
  6. ילד לא מתוכנן חלק I‏ (3:04)
  7. עם האקדח ביד (2:41)
  8. שיר סיום (מילים ולחן: רוגל אלפר) (4:07)
  9. הנה בא השלום (מילים: אהוד מנור, לחן: נורית הירש) (9:10)

השתתפו באלבום

  • הפה והטלפיים - רם אוריון, אסף גברון, אהד פישוף - שירה, קלידים, תכנותים, גיטרות, הפקה, טכנאות ומיקס
  • גילה טרמר - עיצוב עטיפה
  • בן ברנפלד - עריכה דיגיטלית