נלוקסון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת קטגוריה:תרופות באמצעות HotCat
אין תקציר עריכה
שורה 14: שורה 14:
|מעמד חוקי=מוגדר בסל הבריאות
|מעמד חוקי=מוגדר בסל הבריאות
}}
}}
'''נלוקסון''' (נקרא גם '''נרקאן''', [[אנגלית]]: '''Naloxone''') הוא אנטגוניסט אופיואידי טהור שפותח על ידי Snkyo ב-[[1960]]. נלוקסון הוא תרופה המשמשת כדי לאזן את ההשפעה של מנת יתר של אופיואידים, כגון הרואין או מורפין, במיוחד במצבים מסכני חיים של דיכוי מערכת העצבים המרכזית, מערכת נהשימה וירידה בלחץ דם משנת למנת יתר אל אופיום. נלוקסון נמצא גם בשימוש ניסיוני לטיפול בחוסר רגישות מולדת של כאב ואנהידרוזיס, הפרעה נדירה ביותר שגורמת לכך שהאדם לא מסוגל להרגיש כאב או להבדיל בין טמפרטורות. התרופה משווקת תחת שמות שונים, ביניהם נרקאן, Nalone, Evzio ופטידין. אין להתבלבל עם [[נלטרקסון]], אנטגוניסט אופיואידי עם אפקטים אחרים, המשמש לטיפול בהתמכרות ולא לטיפול חירום ממנת יתר.
'''נלוקסון''' (נקרא גם '''נרקאן''', [[אנגלית]]: '''Naloxone''') הוא אנטגוניסט אופיואידי טהור שפותח על ידי Snkyo ב-[[1960]]. נלוקסון הוא תרופה המשמשת כדי לאזן את ההשפעה של מנת יתר של אופיואידים, כגון הרואין או מורפין, במיוחד במצבים מסכני חיים של דיכוי מערכת העצבים המרכזית, מערכת הנשימה וירידה בלחץ דם משנת למנת יתר אל אופיום. נלוקסון נמצא גם בשימוש ניסיוני לטיפול בחוסר רגישות מולדת של כאב ואנהידרוזיס, הפרעה נדירה ביותר שגורמת לכך שהאדם לא מסוגל להרגיש כאב או להבדיל בין טמפרטורות. התרופה משווקת תחת שמות שונים, ביניהם נרקאן, Nalone, Evzio ופטידין. אין להתבלבל עם [[נלטרקסון]], אנטגוניסט אופיואידי עם אפקטים אחרים, המשמש לטיפול בהתמכרות ולא לטיפול חירום ממנת יתר.





גרסה מ־00:22, 21 ביוני 2015

נלוקסון
שם IUPAC
(1S,5R,13R,17S)- 10,17-dihydroxy- 4-(prop-2-en-1-yl)- 12-oxa- 4-azapentacyclo [9.6.1.01,13.05,17.07,18] octadeca- 7(18),8,10-trien- 14-one
נתונים כימיים
כתיב כימי C=19
מסה מולרית 327.37 g/mol
נתונים פרמוקוקינטיים
זמינות ביולוגית 2%
מטבוליזם כבד
זמן מחצית חיים 1-1.5 h
הפרשה שתן, מרה
בטיחות
מעמד חוקי מוגדר בסל הבריאות
קטגוריית סיכון בהריון קטגוריית סיכון B1 (אוסטרליה), קטגוריית סיכון C עריכת הנתון בוויקינתונים
מזהים
קוד ACT V03AB15, A06AH04 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר CAS 465-65-6
PubChem 5284596
ChemSpider 4447644
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נלוקסון (נקרא גם נרקאן, אנגלית: Naloxone) הוא אנטגוניסט אופיואידי טהור שפותח על ידי Snkyo ב-1960. נלוקסון הוא תרופה המשמשת כדי לאזן את ההשפעה של מנת יתר של אופיואידים, כגון הרואין או מורפין, במיוחד במצבים מסכני חיים של דיכוי מערכת העצבים המרכזית, מערכת הנשימה וירידה בלחץ דם משנת למנת יתר אל אופיום. נלוקסון נמצא גם בשימוש ניסיוני לטיפול בחוסר רגישות מולדת של כאב ואנהידרוזיס, הפרעה נדירה ביותר שגורמת לכך שהאדם לא מסוגל להרגיש כאב או להבדיל בין טמפרטורות. התרופה משווקת תחת שמות שונים, ביניהם נרקאן, Nalone, Evzio ופטידין. אין להתבלבל עם נלטרקסון, אנטגוניסט אופיואידי עם אפקטים אחרים, המשמש לטיפול בהתמכרות ולא לטיפול חירום ממנת יתר.

הבהרה: המידע בוויקיפדיה נועד להעשרה בלבד ואינו מהווה ייעוץ רפואי.

ערך זה הוא קצרמר בנושא רפואה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.