חיים מאיר וואזנר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 17111602 של 37.26.147.148 (שיחה) התפקידים כבר בפתיח. השאר מנוסח גרוע וספק אם נצרך.
הרחבה
שורה 11: שורה 11:
בקיץ [[2009]] ([[תשס"ט]]) ביקשו אביו לחזור ל[[ישראל]] כדי לסייע לו בהנהגת הישיבה ושאר תפקידיו.
בקיץ [[2009]] ([[תשס"ט]]) ביקשו אביו לחזור ל[[ישראל]] כדי לסייע לו בהנהגת הישיבה ושאר תפקידיו.


בהלוויית אביו הכריז דודו שמואל מאיר גלבר, וכן הרב [[יצחק טוביה וייס]], גאב"ד [[העדה החרדית]] ואחיו הרב בן ציון וואזנר, כי הרב חיים מאיר ימלא את מקום אביו בכל התפקידים.
בהלוויית אביו הכריז דודו ומחותנו שמואל מאיר גלבר, וכן הרב [[יצחק טוביה וייס]], גאב"ד [[העדה החרדית]] ואחיו הרב בן ציון וואזנר, כי הרב חיים מאיר ימלא את מקום אביו בכל התפקידים.


==משפחתו==
==משפחתו==

גרסה מ־08:32, 21 ביוני 2015

הרב חיים מאיר וואזנר (משמאל)

הרב חיים מאיר הלוי וואזנר (נולד בסיוון תרצ"ח, 1938) הוא פוסק, דיין חרדי ישראלי, ראש ישיבת חכמי לובלין, רב שכונת זיכרון מאיר בבני ברק.

ביוגרפיה

נולד כבן בכור לרב שמואל הלוי וואזנר ורבקה לבית גלבר. לאחר ששרד את השואה בסיוע חסידת אומות העולם[1], עלה לארץ ישראל מצ'כוסלובקיה בגיל שמונה, והתאחד עם הוריו שעלו לארץ 7 שנים לפני כן. למד אצל אביו ונחשב כתלמיד מובהק שלו. נישא לשולמית, בתו של הרב אברהם אליהו מייזס מירושלים.

לאחר נישואיו התמנה לר"מ בישיבתו של אביו, ישיבת חכמי לובלין, בבני ברק. בהמשך נתמנה לראש הישיבה לצד אביו, וכן שימש כדיין בבית הדין של אביו. בסוף שנות ה-80 עבר ללונדון כדי לשמש רבה של קהילת "ייטב לב" של סאטמר. גם לאחר הפילוג בסאטמר המשיך לשמש כרבם של כלל החסידים בקהילה בלונדון.

חיבר ספר בשם 'שמחת הלוי'.

בקיץ 2009 (תשס"ט) ביקשו אביו לחזור לישראל כדי לסייע לו בהנהגת הישיבה ושאר תפקידיו.

בהלוויית אביו הכריז דודו ומחותנו שמואל מאיר גלבר, וכן הרב יצחק טוביה וייס, גאב"ד העדה החרדית ואחיו הרב בן ציון וואזנר, כי הרב חיים מאיר ימלא את מקום אביו בכל התפקידים.

משפחתו

לרב וואזנר 13 ילדים. בנו הבכור הוא הרב יוסף בנימין וואזנר ששימש כרב קהילת 'קהל חסידים' באלעד ומנהל רוחני של ישיבת חכמי לובלין. בשנת תש"ע, לאחר שאביו עזב את רבנות סאטמר בלונדון, נקרא לכהן כרב בקהילת חסידי האדמו"ר הרב אהרן טייטלבוים מסאטמר בעיר.

בנים נוספים הם הרב עקיבא, מו"צ של העדה החרדית בירושלים; הרב אהרן, מו"צ בבית הדין נתיבות חיים וראש כולל שארית יוסף; הרב מרדכי זאב, רב קהל מחזה אברהם בניו יורק; הרב משה שמעון, רב שכונת שאטו פארק בלייקווד. בין חתניו: רבי שרגא פייבוש הגר, האדמו"ר מקוסוב בבורו פארק, והרב מרדכי גלבר, רב "קהל שבט הלוי" באשדוד ורב חסידות מונקאטש בבני ברק.

הערות שוליים

  1. ^ נתן גולד ומני גירא שוורץ, רבי חיים מאיר וואזנר ימלא מקום אביו, באתר קול חי, 4 באפריל 2015