כמו גדולים 2 – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
[[קטגוריה:אריק איינשטיין]]
[[קטגוריה:אריק איינשטיין]]
[[קטגוריה:מוזיקה לילדים]]
[[קטגוריה:מוזיקה לילדים]]
[[קטגוריה:יצירות משנת 1993]]

גרסה מ־12:06, 1 ביולי 2015

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

"כמו גדולים 2" היא קלטת וידאו ביתית לילדים משיריו של הזמר אריק איינשטיין, שיצאה ב-1993. זוהי קלטת המשך לקלטת כמו גדולים שיצאה ב-1991.

הקלטת מציגה את המשך קורותיהם של מוני מושונוב וצבי שיסל, הפעם עם סולם, מכונית ממונעת, אורות ורוק'נ'רול. תכניה היו עמוקים ובוגרים יותר, כהתאהבויות ("התאהבתי בילדה יפה נורא"), אח קטן שזה עתה נולד ("יש לי אח קטן") או חלומות ("אני רוצה שפתאום"). בקלטת זו מופעים שירים של יהודה אטלס ("אני רוצה שפתאום") עלי מוהר ("אמרו לו", תרגום לשיר האיטלקי "AZURRO"-"כחול"), שלומית כהן-אסיף ("דגלי"), נתן אלתרמן ("גד גיבור צייד"), ואחרים. יהודית רביץ מתארחת במספר שירים, כמו "תרנגולת כחולה". בין הילדים המופיעים בקלטת זו ניתן למצוא את חליל אלוהב המבצע קטע דרבוקה וראפ כלשהו בעודו חובש כובע הפוך. בקטע זה, איינשטיין מפגין תרגילי להטוטנות הקשורים בכדורסל (תזכורות לעברו הספורטיבי של הזמר). קטע זה הופיע בכתבה שדיווחה על מותו של אלוהב.

קלטת זו מציגה לנו שוב את צמד הסבלים שממשיך להתנהג בצורה צ'אפלינית משהו ולשבור, להרוס ולבלגן כל חלקה טובה. בגזרת הפגיעות הפיזיות ניתן למצוא גם התחשמלות רצינית למדי בפתיח-אך רוב הפגיעות בקלטת זו מתונות יחסית לקלטת הקודמת, שבה חטפו השניים לא מעט מכות חזקות. השניים מרחיבים את נטיותיהם האמנותיות בקטע פסנתר שראשיתו בצורך לנקות את הפסנתר והמשכו בביצוע קטע מיצירה ידועה.

טכניקות

בדומה לקלטת הקודמת, גם בקלטת זו נעשה שימוש באנימציית תלת-מימד, אם כי בקלטת זו הדגש הטכני הוא על יחסית הרבה קליפים נטולי אנימציה (חלקם אף מתרחשים בעיקר במחסן מהקלטת הקודמת, שנדמה שהוסב למועדון הופעות עם נגנים בלבוש שהוא לעתים רוקיסטי ("אני רוצה שפתאום") ולעתים "פאנקי" ("אמרו לו", שבו איינשטיין לבוש כמעין מאפיונר, מתהדר בשפם ובגד מחוייט ושר לבובה בסגנון איטלקי, שהשיר כמו מדבר אליה)

קישורים חיצוניים