גיורא קנת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית "אין בינוויקי"
שורה 30: שורה 30:
כמו כן מקריין ושר בעברית ובאנגלית, שפת אמו.
כמו כן מקריין ושר בעברית ובאנגלית, שפת אמו.


קנת החל לדבב בשנת 1985 בארצות הברית ולאורך השנים השתתף בסדרות המצוירות "[[סיפורי ספר הג'ונגל]]", "[[באטמן]]", "[[פופקורניה]]", "[[סימבה מלך הג'ונגל]]", "[[טאז-מאניה]]", "[[דיג'ימון]]" (ורמון, אוגרמון בחצי מהעונה הראשונה, אטמון), "[[קסאי לוק ומרנה]]" (רוחות הנומות), "[[דרגון בול]]", "[[ליגת הצדק]]", "[[פאוור ריינג'רס]]", "[[האופנוברים ממאדים]]" (קארבנקל), "[[כנפי הרעם]]" (וירג'יל), "[[בובספוג מכנסמרובע]]", "[[איירון מן]]" (בשני פרקים בלבד), "[[צבי הנינג'ה]] (ב"דור הבא" ובסדרה מ-2003), ועוד. קנת דיבב גם בסרטים "[[ענק הברזל]]", "[[הדרך לאל-דוראדו]]" (טוליו), "[[מרטין על הבוקר]]", "[[מעבר ליער]]", [[עידן הקרח 2]], "חברים על הכוונת", "[[חוות הקסמים (סרט, 2006)|חוות הקסמים]]" ועוד.
קנת החל לדבב בשנת 1985 בארצות הברית ולאורך השנים השתתף בסדרות המצוירות "[[סיפורי ספר הג'ונגל]]", "[[באטמן]]", "[[פופקורניה]]", "[[סימבה מלך הג'ונגל]]", "[[טאז-מאניה]]", "[[דיג'ימון]]" (ורמון, אוגרמון בחצי מהעונה הראשונה, אטמון), "[[קסאי לוק ומרנה]]" (רוחות הנומות), "[[דרגון בול]]"(סל, קאמי, גרגורי וקאי הזקן), "[[ליגת הצדק]]", "[[פאוור ריינג'רס]]", "[[האופנוברים ממאדים]]" (קארבנקל), "[[כנפי הרעם]]" (וירג'יל), "[[בובספוג מכנסמרובע]]", "[[איירון מן]]" (בשני פרקים בלבד), "[[צבי הנינג'ה]] (ב"דור הבא" ובסדרה מ-2003), ועוד. קנת דיבב גם בסרטים "[[ענק הברזל]]", "[[הדרך לאל-דוראדו]]" (טוליו), "[[מרטין על הבוקר]]", "[[מעבר ליער]]", [[עידן הקרח 2]], "חברים על הכוונת", "[[חוות הקסמים (סרט, 2006)|חוות הקסמים]]" ועוד.


קנת גם דיבב והפעיל את [[הוגו (משחק)|הוגו]] בפינת סיפורים בערוץ הילדים, ובקו הטלפוני של חברת החשמל. (יתר הקריינות ב"הוגו" נעשתה על ידי [[דורי בן-זאב]]).
קנת גם דיבב והפעיל את [[הוגו (משחק)|הוגו]] בפינת סיפורים בערוץ הילדים, ובקו הטלפוני של חברת החשמל. (יתר הקריינות ב"הוגו" נעשתה על ידי [[דורי בן-זאב]]).

גרסה מ־00:03, 17 ביולי 2015

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

גיורא קנת (נולד ב-9 בינואר 1954) הוא זמר, מלחין, גיטריסט ומדבב ישראלי.

פעילות מוזיקה

גיורא קנת למד באקדמיה למוזיקה בתל אביב ולוס אנג'לס קנת עובד בתור גיטריסט, מלחין וכמנהל מוזיקלי. ליוה כגיטריסט עשרות זמרים ידועים, בהם הגשש החיוור, דני סנדרסון, אביב גפן ורבים אחרים.

הלחין פתיחים ואותות תחנה לערוצי טלוויזיה כגון מוזיקה לתוכניותיהם של רפי רשף ומודי בראון וכמו כן הלחין את אות הפתיחה של קומדית המצבים התנ"כית "חצי המנשה". כמו כן, הלחין ג'ינגלים לסרטים ולפרסומות. ביצע את שירי הפתיחה של סדרות הטלוויזיה "עכבר העיר ועכבר הכפר" (עם אור אזולאי), מאיה ומיגל, אונץ' פונץ', "דובוני אכפת לי" (עם רותי הולצמן) ו"רוץ דייגו רוץ".

בצבא שרת בצוות הווי הנח"ל כגיטריסט.

בשנת 1974 השתתף קנת במופע שירי הביטלס. אתו הופיעו גם מוטי דיכנה (בס ושירה), ג'קי טל (גיטרה ושירה), אבי רוזנבאום (תופים ושירה), אילן גלבוע (קלידים, שירה ועיבודים) כמו כן השתתף שלמה גרוניך כמעבד מוזיקלי.

בהמשך שנות ה 70 השתתף קנת בלהקת הליווי של הגשש החיוור, צביקה פיק, עוזי פוקס, שלמה ארצי, המחזמר בני בום ואחרים.

בשנת 1979 קנת ניגן בהקלטות הסרט "שלאגר" בהשתתפותם של הגשש החיוור ועפרה חזה.

בין השנים 1979 ל-1986 קנת התגורר בלוס אנג'לס ועבד כגיטריסט מקצועי.

עם חזרתו ארצה השתתף כגיטריסט וזמר בהופעות של יהורם גאון, דני סנדרסון בתוכנית "חכם על קטנים", יהונתן גפן בתוכנית "טוב נבוט בעד ארצנו".

בשנת 1995 יצא תקליטו הראשון, "תמונות משביל החלב" בחברת נענע דיסק/הד ארצי. גיורא הלחין את כל הקטעים בתקליט, שמכיל שירים וקטעים כליים, ואף תרם ממילותיו לכמה מהשירים. התקליט הופק בשיתוף עם המוזיקאי עידן סוכובולסקי דיסק נוסף שהלחין משיריו: תקליט הילדים "זנב לא שוכח" עם התמלילנים מאיר גולדברג ודן תורן ובשיתוף הזמרים אסף אמדורסקי, דנה ברגר, מיקי שביב, גני תמיר, אבי בללי, אופירה יוספי, חיים צינוביץ' וגיורא בעצמו. התקליט הופק בשיתוף המוזיקאי ניר אוורבוך. בימים אלה מסיים הקלטות של דיסק ובו שירים אירופאים מסוף ימי הביניים (המאות 12-14) בעיבודים חדשים ועם טקסטים של התסריטאי והבמאי נתן ברנד. מלמד מוזיקה: פופ, רוק ובלוז ברמות מתקדמות. בין תלמידיו אפשר למצוא מוזיקאים מקצועיים רבים כגון אביב גפן, ברק גביזון, אמיתי אשר (מלהקת מטרופולין, אחיה של הזמרת מאירה אשר), טוני ריי, השדרן דני סידס ואחרים.

פעילות דיבוב

קנת עוסק למעלה מ-20 שנה בדיבוב של סרטים מצוירים ועד היום דיבב (ואף שר וניהל מוזיקלית) כ-300 סדרות וסרטים, בהם סרטים באורך מלא של דיסני (עליסה בארץ הפלאות, על כלבים וגנבים) האחים וורנר (ענק הברזל) דרימוורקס (שרק, הדרך לאל-דוראדו) וסדרות ילדים מכל התקופות, הסוגים והערוצים. כמו כן מקריין ושר בעברית ובאנגלית, שפת אמו.

קנת החל לדבב בשנת 1985 בארצות הברית ולאורך השנים השתתף בסדרות המצוירות "סיפורי ספר הג'ונגל", "באטמן", "פופקורניה", "סימבה מלך הג'ונגל", "טאז-מאניה", "דיג'ימון" (ורמון, אוגרמון בחצי מהעונה הראשונה, אטמון), "קסאי לוק ומרנה" (רוחות הנומות), "דרגון בול"(סל, קאמי, גרגורי וקאי הזקן), "ליגת הצדק", "פאוור ריינג'רס", "האופנוברים ממאדים" (קארבנקל), "כנפי הרעם" (וירג'יל), "בובספוג מכנסמרובע", "איירון מן" (בשני פרקים בלבד), "צבי הנינג'ה (ב"דור הבא" ובסדרה מ-2003), ועוד. קנת דיבב גם בסרטים "ענק הברזל", "הדרך לאל-דוראדו" (טוליו), "מרטין על הבוקר", "מעבר ליער", עידן הקרח 2, "חברים על הכוונת", "חוות הקסמים" ועוד.

קנת גם דיבב והפעיל את הוגו בפינת סיפורים בערוץ הילדים, ובקו הטלפוני של חברת החשמל. (יתר הקריינות ב"הוגו" נעשתה על ידי דורי בן-זאב).

בשנת 2008 עזב את הארץ ועסק בקריינות באנגלית, ב-9 בדצמבר 2008 חזר לארץ ודיבב בסדרה "רוץ דייגו רוץ" (ספין אוף של מגלים עם דורה) ובשנת 2009 חזר לדבב את עוגיפלצת וציפורת ברחוב סומסום (העונה הרביעית).

בשנת 2013 הדיבוב האחרון שלו היה בדיבוב הסרט "הממלכה הסודית" בתפקיד נים גאלו.

Motion Capture

במשך שנים היה גיורא המפעיל היחידי בישראל של מערכת Motion Capture, בה המחשב מקליט ומדמה על מסך את התנועות המוחשיות של שחקן הלובש חליפת חיישנים. דוגמאות לכך בתוכנית כדור פורח 1996 בערוץ הילדים בה גילם את דמותו של פהפה החייזר ובתוכניתו של אברי גלעד "יהיה טוב" בה הפעיל את דמותה של שוני (בקולה של שרון קנטור).

חייו הפרטיים

גיורא נשוי בשנית ואב לשלושה, ביניהם השחקן והמדבב אדם קנת.