דחליל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏הדחליל בספרות: המשפט הקודם לא נותן מידע, ואין לו הקשר למה שבא אחריו.
שורה 24: שורה 24:
הדחליל הוא דמות המופיעה רבות בספרות ה[[אנגלית]] ב[[המאה ה-19|מאה ה-19]], כאשר הידוע באזכורים הוא דמות הדחליל בספרי [[ל. פרנק באום]] - "[[הקוסם מארץ עוץ]]" בהם משמש הדחליל אחד הגיבורים העיקריים.
הדחליל הוא דמות המופיעה רבות בספרות ה[[אנגלית]] ב[[המאה ה-19|מאה ה-19]], כאשר הידוע באזכורים הוא דמות הדחליל בספרי [[ל. פרנק באום]] - "[[הקוסם מארץ עוץ]]" בהם משמש הדחליל אחד הגיבורים העיקריים.


דחלילים היוו גיבוריהם של ספרי ילדים רבים וכן סדרות טלוויזיה ילדים. סדרת ה[[קומיקס]] הפופולרית [[באטמן]] בהוצאת [[DC Comics]] הציגה את דמותו של "[[הדחליל (קומיקס)|הדחליל]]" וכן שתי דמויות דחליל הופיעו בספרי [[מארוול קומיקס]], הראשונה הייתה אויביהם של [[קפטן אמריקה]], [[ספיידרמן]], [[איירון מן]] ו[[גוסט ריידר]], והשנייה נקראה "איש הקש", ישות קסומה בין-ממדית ששמה נקשר ל[[דוקטור סטריינג']].
גם ביצירות מודרניות יותר מופיעים דחלילים, סדרת ה[[קומיקס]] הפופולרית [[באטמן]] בהוצאת [[DC Comics]] הציגה את דמותו של "[[הדחליל (קומיקס)|הדחליל]]" וכן שתי דמויות דחליל הופיעו בספרי [[מארוול קומיקס]], הראשונה הייתה אויביהם של [[קפטן אמריקה]], [[ספיידרמן]], [[איירון מן]] ו[[גוסט ריידר]], והשנייה נקראה "איש הקש", ישות קסומה בין-ממדית ששמה נקשר ל[[דוקטור סטריינג']].


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־17:20, 30 ביולי 2015

דחלילים בשדות אורז ביפן
ציור של דחליל משנת 1893

דחליל הוא בובה שאמורה להבריח ציפורים משדות חקלאיים ומגינות, באמצעות מראה או הצליל שהיא מפיקה.

שורש השם, ד-ח-ל, גזור מארמית, ומשמעותו: לפחד (בבא בתרא כז: תוספות "בדחלולי סגי").

סוגי דחלילים

בחקלאות נעשה לאורך ההיסטוריה שימושים רבים במכשירים עושי רעש (קלופוטץ) שנועדו לנוע על ידי הרוח ולהבריח ציפורים.

מאחר שהציפורים נטו להתרגל לצלילים קבועים, נעשה שימוש באמצעים מגוונים יותר - החל מדמויות אדם שעושות רעש (הדחליל הקלאסי), וכלה בדמויות המחזיקות נפצי אבק שריפה שהתפוצצו באופן אקראי.

שיטה נפוצה אחרת להברחת ציפורים היא תליית ציפורים מתות מעמודים.

בניגוד לדחלילים המסורתיים, דחלילים מודרניים אינם בצורת אדם. בקליפורניה נפוצים שימושים בסרטים מבריקים הנעים ברוח (סרטים העשויים מיילאר).

הדחליל בספרות

הדחליל הוא אחד הגיבורים הראשיים של הקוסם מארץ עוץ

הדחליל הוא דמות המופיעה רבות בספרות האנגלית במאה ה-19, כאשר הידוע באזכורים הוא דמות הדחליל בספרי ל. פרנק באום - "הקוסם מארץ עוץ" בהם משמש הדחליל אחד הגיבורים העיקריים.

גם ביצירות מודרניות יותר מופיעים דחלילים, סדרת הקומיקס הפופולרית באטמן בהוצאת DC Comics הציגה את דמותו של "הדחליל" וכן שתי דמויות דחליל הופיעו בספרי מארוול קומיקס, הראשונה הייתה אויביהם של קפטן אמריקה, ספיידרמן, איירון מן וגוסט ריידר, והשנייה נקראה "איש הקש", ישות קסומה בין-ממדית ששמה נקשר לדוקטור סטריינג'.

ראו גם

קישורים חיצוניים