טבעת פוליקרטס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הגהה
שורה 1: שורה 1:
'''טבעת פוליקרטס''' היא [[מעשייה]] שסופרה מפי [[הרודוטוס]].
'''טבעת פוליקרטס''' היא [[מעשייה]] שסופרה מפי [[הרודוטוס]].


[[פוליקרטס]] היה שליטה העשיר ורב העוצמה של האי [[סאמוס]]. הצלחות רבות נחל צי המלחמה תחת שלטונו, וכבש ערים רבות ב[[אסיה הקטנה]] ובאיי [[הים האגאי]]. הוא גם קיבץ סביבו משכילים רבים, אולם [[פיתגורס]] לא הסכים עם דרכו ועזב את האי.
[[פוליקרטס]] היה שליטו העשיר ורב העוצמה של האי [[סאמוס]]. הצלחות רבות נחל צי המלחמה תחת שלטונו, וכבש ערים רבות ב[[אסיה הקטנה]] ובאיי [[הים האגאי]]. הוא גם קיבץ סביבו משכילים רבים, אולם [[פיתגורס]] לא הסכים עם דרכו ועזב את האי.


בכל מה שעשה פוליקרטס שיחק לו המזל עד שבן בריתו, המלך המצרי [[יעחמס השני]], התחיל חושש פן תעורר הצלחה כה מרובה את קנאתם של האלים. על כן כתב לפוליקרטס ויעץ לו להשליך ל[[ים]] את אחד החפצים היקרים ביותר שלו כדי שיגרום נזק לעצמו ובכך ישכך את חמת האלים. פוליקרטס שעה לעצתו והשליך [[טבעת]] יקרת ערך לים כדי לפייס את האלים. שלושה ימים לאחר מכן, הגיע [[דייג]] לחצרו והעניק לו במתנה [[דג]] גדול שתפס. כשהדג בותר לנתחים מצאו במעיו את הטבעת של פוליקרטס. משנודע הדבר ליעחמס, מיד ביטל את בריתו עם פוליקרטס כי ידע שאסון גדול יומט עליו. כעבור זמן קצר נישבה שליט סאמוס על ידי אויביו והוצא להורג.
בכל מה שעשה פוליקרטס שיחק לו המזל עד שבן בריתו, המלך המצרי [[יעחמס השני]], התחיל חושש פן תעורר הצלחה כה מרובה את קנאת האלים. על כן כתב לפוליקרטס ויעץ לו להשליך ל[[ים]] את אחד החפצים היקרים ביותר שלו כדי שיגרום נזק לעצמו ובכך ישכך את חמת האלים. פוליקרטס שעה לעצתו והשליך [[טבעת]] יקרת ערך לים כדי לפייס את האלים. שלושה ימים לאחר מכן, הגיע [[דייג]] לחצרו והעניק לו במתנה [[דג]] גדול שתפס. כשהדג בותר לנתחים מצאו במעיו את הטבעת של פוליקרטס. משנודע הדבר ליעחמס, מיד ביטל את בריתו עם פוליקרטס כי ידע שאסון גדול יומט עליו. כעבור זמן קצר נישבה שליט סאמוס על ידי אויביו והוצא להורג.


[[פרידריך שילר]] חיבר על פי המעשייה [[שיר]] בשם זה.
[[פרידריך שילר]] חיבר על פי המעשייה [[שיר]] בשם זה.

גרסה מ־03:13, 7 באוגוסט 2015

טבעת פוליקרטס היא מעשייה שסופרה מפי הרודוטוס.

פוליקרטס היה שליטו העשיר ורב העוצמה של האי סאמוס. הצלחות רבות נחל צי המלחמה תחת שלטונו, וכבש ערים רבות באסיה הקטנה ובאיי הים האגאי. הוא גם קיבץ סביבו משכילים רבים, אולם פיתגורס לא הסכים עם דרכו ועזב את האי.

בכל מה שעשה פוליקרטס שיחק לו המזל עד שבן בריתו, המלך המצרי יעחמס השני, התחיל חושש פן תעורר הצלחה כה מרובה את קנאת האלים. על כן כתב לפוליקרטס ויעץ לו להשליך לים את אחד החפצים היקרים ביותר שלו כדי שיגרום נזק לעצמו ובכך ישכך את חמת האלים. פוליקרטס שעה לעצתו והשליך טבעת יקרת ערך לים כדי לפייס את האלים. שלושה ימים לאחר מכן, הגיע דייג לחצרו והעניק לו במתנה דג גדול שתפס. כשהדג בותר לנתחים מצאו במעיו את הטבעת של פוליקרטס. משנודע הדבר ליעחמס, מיד ביטל את בריתו עם פוליקרטס כי ידע שאסון גדול יומט עליו. כעבור זמן קצר נישבה שליט סאמוס על ידי אויביו והוצא להורג.

פרידריך שילר חיבר על פי המעשייה שיר בשם זה.

ראו גם