תיכון לילה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 10: שורה 10:
* '''"תיכון לילה 3: רסיסים"''' (מאי 2014, "Night School: Fracture"),
* '''"תיכון לילה 3: רסיסים"''' (מאי 2014, "Night School: Fracture"),
* '''"תיכון לילה 4: המאבק"''' (פברואר 2015, "Night School: Resistance").
* '''"תיכון לילה 4: המאבק"''' (פברואר 2015, "Night School: Resistance").
* '''הספר החמישי''' שנקרא "Night School: Endgame" ייצא בבריטניה ביוני 2015 ולאחר מכן בשאר רחבי העולם.
* '''הספר החמישי''' שנקרא "Night School: Endgame" יצא בבריטניה ביוני 2015 ולאחר מכן בשאר רחבי העולם.


הספר (הראשון שפורסם אי פעם מאת סי ג'יי דוהרטי) זכה לפופולריות רבה ברחבי העולם ולביקורות מהוללות, תורגם ל21 שפות, וגם בישראל צבר קהל מעריצים (בעיקר מעריצות) גדול ונאמן אותו ניתן לראות בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו בארץ [https://www.facebook.com/nightschoolbookseries "תיכון לילה- סדרת ספרים".]
הספר (הראשון שפורסם אי פעם מאת סי ג'יי דוהרטי) זכה לפופולריות רבה ברחבי העולם ולביקורות מהוללות, תורגם ל21 שפות, וגם בישראל צבר קהל מעריצים (בעיקר מעריצות) גדול ונאמן אותו ניתן לראות בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו בארץ [https://www.facebook.com/nightschoolbookseries "תיכון לילה- סדרת ספרים".]

גרסה מ־19:39, 11 באוגוסט 2015

תיכון לילהאנגלית: Night School) זוהי סדרת ספרי מתח לבני נוער אשר נכתב על ידי הסופרת הבריטית סי ג´יי דוהרטי. הסדרה תכלול חמישה ספרים, הרביעי והאחרון שראה אור בשם "תיכון לילה 4: המאבק" יצא בבריטניה ביוני 2014 ובישראל, בפברואר 2015.

הסדרה "תיכון לילה" עוסקת בהתאקלמותה וחייה החדשים של אלי שרידן, תלמידה בינונית ומרדנית בת 16 שנעצרה 3 פעמים על ידי המשטרה, ונשלחה על ידי הוריה המיואשים לפנימייה "אקדמיית קימריה" היוקרתית והמפוארת. הרחק מביתה, חבריה ומכל מה שהיא מכירה, היא פוגשת את קרטר המתבודד והמסתורי יחד עם סילבן הצרפתי והמקסים, קייטי גילמור המתנשאת והקנאית, ג'ו המתוסבכת אך התוססת, ובעיקר מגלה סודות על המשפחה שלה ועל מי שהיא באמת... והכי חשוב, על המלחמה המסוכנת והסודית בה נמצאת קימריה. לאחר אירועי הנשף, אלי מתחילה להבין ששום דבר אינו כמו שהוא נראה ושבית הספר הוא מקום מאוד מסוכן- מהי כיתת הלילה הסודית שאסור אפילו להזכיר את שמה? איך אחיה שברח קשור לכל זה? מי הוא האיש המסתורי שגרם לשריפה בנשף החורף? מהו הארגון הענק מאחוריו עומדת קימריה ואיך הוא משפיע על העולם? אלי מגלה אט אט את הסכנה שיש על חייה, עוברת תסבוכות העוסקות בפשע, רומנטיקה, דרמה ורצח, שמעולם לא חשבה שתהיה חלק מהם. היא מגלה שהמציאות ה"מושלמת"- אך הממש לא פשוטה של חבריה לספסל הלימודים- לא דומה אפילו בבזיק לכפי שמציאותם באמת. ואולי זו גם המציאות שלה?

אלי יוצאת במהלך חמשת הספרים למסע מפותל וחלקלק יחד עם חבריה במלחמה נגד נתנאל הזדוני, שמוכן אפילו לרצוח בשביל להשיג את מבוקשו, תוך כדי שהיא עוברת עניינים חברתיים כמו התבגרות אישית, מחילה וסליחה, חרטה על טעויות עבר, וכמובן הבחירה במי היא מאוהבת באמת.

שמות הספרים בסדרה

  • "תיכון לילה" (שיצא בארץ על ידי ספרי עליית הגג בינואר 2012),
  • "תיכון לילה 2: שקר שחור שקר לבן" (מרץ 2013, בחו"ל נקרא "Night School: Legacy"),
  • "תיכון לילה 3: רסיסים" (מאי 2014, "Night School: Fracture"),
  • "תיכון לילה 4: המאבק" (פברואר 2015, "Night School: Resistance").
  • הספר החמישי שנקרא "Night School: Endgame" יצא בבריטניה ביוני 2015 ולאחר מכן בשאר רחבי העולם.

הספר (הראשון שפורסם אי פעם מאת סי ג'יי דוהרטי) זכה לפופולריות רבה ברחבי העולם ולביקורות מהוללות, תורגם ל21 שפות, וגם בישראל צבר קהל מעריצים (בעיקר מעריצות) גדול ונאמן אותו ניתן לראות בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו בארץ "תיכון לילה- סדרת ספרים".

במאי 2014, זכה הספר השלישי במקום הראשון בעיתון "ידיעות אחרונות" בתור הספר הנמכר ביותר בישראל.

סדרת טלוויזיה

ב-12 בדצמבר 2014, הועלה ליוטיוב הפרק הראשון של סדרת האינטרנט של תיכון לילה ,אותה כתבה דוהרטי, ביים ג'ק ג'וורס, וצולם בקולג' "בריקסון פרט הייטס", בה מסופר על הדמויות ומתמקדת במחשבותיהם ובעולמם האישי, שאינם כתוב בספר. אלי מגולמת על ידי ג'סיקה סרג'נט שזכתה בפרס "השחקנית האהובה ביותר של השבוע" באתר Indie Series Network's Web Series of the Week, בו גם זכתה הסדרה ל"סדרה האהובה ביותר של השבוע" פעמיים ברצף. סדרת זו כללה שישה פרקים ונחלה הצלחה רבה עם חצי מיליון צפיות, ולמעשה היא סדרת האינטרנט הראשונה לבני נוער המבוססת על ספר מחוץ לארצות הברית. שאר השחקנים כוללים את קמפבל צ'אליס (קרטר ווסט), לואיס קלארק-קלייר (סילבן קאסל), דני כרמל (נתנאל ג'ון), טום בלוואנט (גייב פורת'אס), ג'ודי הירסט (ג'ו ארינגפורד) וגרייס פרי (קייטי גילמור).

תקציר לסדרת הספרים

התקציר בישראל לספר הראשון: "עולמה של אלי שרידן מתפרק. היא שונאת את בית הספר, אחיה ברח מהבית, המשטרה עוצרת אותה בפעם השלישית ועכשיו ההורים שלה שולחים אותה לפנימייה. אלא שכשהיא מגיעה לפנימייה היוקרתית – אקדמיית קימריה – אלי מגלה להפתעתה שהיא מאושרת. היא מוצאת לה חברים חדשים, כמו סילבן הצרפתי המקסים וקרטר המתבודד החכם והזועף. אולם אקדמיית קימריה היא לא בית ספר רגיל. מדוע חלק מהתלמידים לומדים בכיתות הלילה המסתוריות ואילו סודות הם מסתירים?".

התקציר בישראל לספר השני: "מישהו רודף אחרי אלי שרידן. אולי זה אחיה כריסטופר שנעלם לפני שנתיים, אולי מדובר בגייב, החבר שלמד איתה בסמסטר הקודם באקדמיית קימריה והתגלה כרוצח. לא פלא שכאשר מתחיל סמסטר החורף באקדמיה, אלי חשדנית כלפי כל אחד ואחת. היא מתחילה להתאמן עם חבריה בכיתת הלילה המסתורית והמיוחסת, ובמקביל מגלה סודות כמוסים ומסעירים על משפחתה, סודות שמבהירים לה שהיא לא יכולה לסמוך על אף אחד, אפילו לא על הוריה. האם היא יכולה לתת אמון בקרטר, חברה האוהב והקנאי? ואולי האדם הנכון בשבילה הוא דווקא סילבן המקסים?"

התקציר בישראל לספר השלישי: "אלי שרידן עדיין רואה את חברתה המתה ג'ו בסיוטי הלילה שלה. בחלחומות הנוראיים האלה ג'ו מתחננת לפני אלי שתעזור לה, ואלי תמיד מתעוררת בתחושת כישלון איומה. האם ג'ו נרצחה בגללה? ולמה אף אחד בפנימיית קימריה לא עושה דבר כדי לתפוס את הרוצחים? אלי מחליטה לעלות על עקבותיהם של הרוצחים בכוחות עצמה, אבל משום מה נדמה לה שכולם בקימריה- תלמידים ומורים כאחד- עושים יד אחת נגדה: לקרטר, החבר שלה לשעבר, יש חברה חדשה, סילבן לא מתייחס אליה ואיזבל ומורים אחרים כועסים עליה. טוב, בסדר. גם היא כועסת עליהם. ברסיסים- הספר השלישי בסדרה המצליחה "תיכון לילה"- ממשיכה אלי שרידן לנסות לפענח את סודותיה של קימריה, הפנימייה היוקרתית שבה היא לומדת. אבל מתברר משאחורי כל סוד שנחשף רק מסתתרת שורת סודות נוספים."

התקציר בישראל לספר הרביעי: "אחרי חודשים של מנוסה, אלי שרידן חוזרת לקימריה. האוויר רווי סכנה ובין הצללים אורב נתניאל. הוא קרוב להשיג את כל מה שהוא רוצה. בין המשפחות היריבות מתחולל מאבק אדירים על השליטה בבית הספר, ובעין הסערה עומדת אלי. כל צד רוצה בה, והיא יודעת שנתניאל לא יבחל בשום אמצעי כדי להעביר אותה לצד שלו. חבריה ניצבים דרוכים לצדה. הם מוכנים אפילו למות למענה. אבל איך תוכל לחיות אם משהו יקרה לאחד מהם? המאבק נמשך ורק צד אחד יוכל לנצח."

קישורים חיצוניים

תיכון לילה, ybook

ריאיון בעברית עם סי ג'יי דוהרטי

תיכון לילה-סדרת ספרים