סנהדריה המורחבת – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
השכונה נבנתה בצורה מעגלית. על פי נתונים סטטיסטיים בשכונה, נכון לשנת [[2007]] ישנם 784 יחידות דיור בשכונה.
השכונה נבנתה בצורה מעגלית. על פי נתונים סטטיסטיים בשכונה, נכון לשנת [[2007]] ישנם 784 יחידות דיור בשכונה.


בשכונה פעלה (עד לשנת תשס"ח) [[ישיבת תפארת צבי]], (על שם הרב [[נתן צבי פינקל]] "הסבא מסלבודקה") [[ישיבה גבוהה]] המיועדת לבוגרי [[ישיבה תיכונית|הישיבות התיכוניות]]. (כיום הישיבה פועלת ברחוב שמואל הנביא בעיר.) בית הכנסת מרכזי בשכונה הוא "מאור חיים" של חסידי ויז'ניץ המשמש את כל תושבי השכונה במשך כל ימות השבוע, אולם בשבתות מתפלל כל יחיד בבית הכנסת של חוגו או עדתו, כמו "אוהל שמעון" ו"הצריף הספרדי" לספרדים ו"עזרת תורה", "כנסת יהודה" ו"בני הישיבות" לליטאים.
בשכונה פעלה (עד לשנת תשס"ח) [[ישיבת תפארת צבי]], (על שם הרב [[נתן צבי פינקל]] "הסבא מסלבודקה") [[ישיבה גבוהה]] המיועדת לבוגרי [[ישיבה תיכונית|הישיבות התיכוניות]]. (כיום הישיבה פועלת ברחוב שמואל הנביא בעיר). בית הכנסת מרכזי בשכונה הוא "מאור חיים" של חסידי ויז'ניץ המשמש את כל תושבי השכונה במשך כל ימות השבוע, אולם בשבתות מתפלל כל יחיד בבית הכנסת של חוגו או עדתו, כמו "אוהל שמעון" ו"הצריף הספרדי" לספרדים ו"עזרת תורה", "כנסת יהודה" ו"בני הישיבות" לליטאים.
רב השכונה הוא הרב נח הייזלר המשמש גם כ[[אב"ד]] בירושלים.
רב השכונה הוא הרב נח הייזלר המשמש גם כ[[אב"ד]] בירושלים.
במקומות שונים בשכונה ומסביב לה ישנם שרידי מערות קבורה המתוארכות לימי בית שני.
במקומות שונים בשכונה ומסביב לה ישנם שרידי מערות קבורה המתוארכות לימי בית שני.

גרסה מ־14:26, 14 באוגוסט 2015

סנהדריה המורחבת
(למפת ירושלים רגילה)
 
סנהדריה המורחבת
סנהדריה המורחבת
ככר הכניסה לסנהדריה מורחבת

סנהדריה המורחבת היא שכונה חרדית בצפון ירושלים.

השכונה הוקמה בשנת 1970 כהרחבה צפונית של שכונת סנהדריה. בצמוד לשכונה הוקם אזור התעשייה הר חוצבים ובסמוך לה נמצאת ישיבה תיכונית חורב ועובר כביש גולדה מאיר.

השכונה נבנתה בצורה מעגלית. על פי נתונים סטטיסטיים בשכונה, נכון לשנת 2007 ישנם 784 יחידות דיור בשכונה.

בשכונה פעלה (עד לשנת תשס"ח) ישיבת תפארת צבי, (על שם הרב נתן צבי פינקל "הסבא מסלבודקה") ישיבה גבוהה המיועדת לבוגרי הישיבות התיכוניות. (כיום הישיבה פועלת ברחוב שמואל הנביא בעיר). בית הכנסת מרכזי בשכונה הוא "מאור חיים" של חסידי ויז'ניץ המשמש את כל תושבי השכונה במשך כל ימות השבוע, אולם בשבתות מתפלל כל יחיד בבית הכנסת של חוגו או עדתו, כמו "אוהל שמעון" ו"הצריף הספרדי" לספרדים ו"עזרת תורה", "כנסת יהודה" ו"בני הישיבות" לליטאים. רב השכונה הוא הרב נח הייזלר המשמש גם כאב"ד בירושלים. במקומות שונים בשכונה ומסביב לה ישנם שרידי מערות קבורה המתוארכות לימי בית שני.

השכונה סגורה לתנועת כלי רכב בשבתות וחגי ישראל.

אישי ציבור בשכונה

בשכונה מתגוררות דמויות ואישי ציבור מוכרים:

נחל צופים

השכונה צופה על נחל צופים שהוא יובל של נחל שורק. מתלול הערוץ הדרומי של נחל צופים, עליו בנויה ואליו צופה השכונה הוא שטח פתוח ובו מספר רב של טרסות עתיקות, מחצבות מתקופת בית שני שסיפקו אבנים לבנין בתים בירושלים ושרידים למערכת חקלאות עתיקה, כגון גתות ובורות מים.

קישורים חיצוניים