רוג'ר הרגריבס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ קישורים פנימיים
שורה 7: שורה 7:


=== קריירה ===
=== קריירה ===
הרגריבס עבד במשך שנה בעסק ה[[כביסה]] ו[[ניקוי יבש]] של אביו לפני שהחל לעסוק ב[[פרסום]]. שאיפתו המקורית הייתה להיות [[צייר]] [[קומיקס]]. בשנת 1971, במהלך עבודתו כ[[מנהל קריאייטיב]] של חברה לונדונית, הוא כתב את ספרו הראשון בסדרת הספרים ''[[מר איש]]'', ספר בשם ''[[מר דגדוג]]''. בתחילה התקשה למצוא מוציא לאור, אך מיד עם שמצא הפכו הספרים להצלחה מיידית, עם מכירות של מעל מיליון עותקים במהלך שלוש שנים. ב-1974 הומרה סדרת הספרים ל[[סדרת טלוויזיה]] ב-[[BBC]], אשר קוריינה על ידי ארתור לואו.
הרגריבס עבד במשך שנה בעסק ה[[כביסה]] ו[[ניקוי יבש]] של אביו לפני שהחל לעסוק ב[[פרסום]]. שאיפתו המקורית הייתה להיות [[צייר]] [[קומיקס]]. בשנת 1971, במהלך עבודתו כ[[מנהל קריאייטיב]] של חברה לונדונית, הוא כתב את ספרו הראשון בסדרת הספרים ''[[מר איש]]'', ספר בשם ''[[מר דגדוג]]''. בתחילה התקשה למצוא מוציא לאור, אך מיד עם שמצא הפכו הספרים להצלחה מיידית, עם מכירות של מעל מיליון עותקים במהלך שלוש שנים. ב-1974 הומרה סדרת הספרים ל[[סדרת טלוויזיה]] ב-[[BBC]], אשר קוריינה על ידי [[ארתור לואו]].


ב-1976 עזב הרגריבס את עבודתו היומית. ב-1981 יצאה לאור סדרת הספרים ''[[גברת אישה]], ''אשר ב-1983 הומרה גם היא ל[[סדרת טלוויזיה]] מצוירת אשר קוריינה על ידי [[פאולין קולינס]] ובעלה [[ג'ון אלדרטון]].
ב-1976 עזב הרגריבס את עבודתו היומית. ב-1981 יצאה לאור סדרת הספרים ''[[גברת אישה]], ''אשר ב-1983 הומרה גם היא ל[[סדרת טלוויזיה]] מצוירת אשר קוריינה על ידי [[פאולין קולינס]] ובעלה [[ג'ון אלדרטון]].

גרסה מ־18:23, 16 בספטמבר 2015

צ'ארלס רוג'ר הרגריבסאנגלית: Charles Roger Hargreaves;‏ 9 במאי 1935 - 11 בספטמבר 1988) הוא סופר ומאייר בריטי הידוע בזכות סדרת ספרי Mr. Men ("מר איש") שכתב, המיועדים לגיל הרך. ספרי סדרה זו וסדרות נוספות של הרגריבס תורגמו גם לעברית. בשנות ה-90 של המאה ה-20 יצאו לאור גם קלטות וידאו על פי הספר. בנוסף, הרגריבס כתב סדרה קצרה של "גברת אישה" (ביניהם: גב' שובבה, גב' פגע, גב' נהדרת).

חייו

לידה

הרגריבס נולד בבית חולים פרטי ב-Cleckheaton, מערב יורקשייר לאפלרד רג'ינלד ואת'ל מארי הרגריבס.

קריירה

הרגריבס עבד במשך שנה בעסק הכביסה וניקוי יבש של אביו לפני שהחל לעסוק בפרסום. שאיפתו המקורית הייתה להיות צייר קומיקס. בשנת 1971, במהלך עבודתו כמנהל קריאייטיב של חברה לונדונית, הוא כתב את ספרו הראשון בסדרת הספרים מר איש, ספר בשם מר דגדוג. בתחילה התקשה למצוא מוציא לאור, אך מיד עם שמצא הפכו הספרים להצלחה מיידית, עם מכירות של מעל מיליון עותקים במהלך שלוש שנים. ב-1974 הומרה סדרת הספרים לסדרת טלוויזיה ב-BBC, אשר קוריינה על ידי ארתור לואו.

ב-1976 עזב הרגריבס את עבודתו היומית. ב-1981 יצאה לאור סדרת הספרים גברת אישה, אשר ב-1983 הומרה גם היא לסדרת טלוויזיה מצוירת אשר קוריינה על ידי פאולין קולינס ובעלה ג'ון אלדרטון.

למרות שכתב עוד ספרי ילדים רבים, הרגריבס ידוע בעיקר בזכות 46 ספרי מר איש ו-33 ספרי גברת אישה.

מוות

לאחר מותו של הרגריבס משבץ מוחי ב-1988, אייר בנו אדם הרגריבס ספרים נוספים בסדרה, בהם הופיעו 10 דמויות חדשות. באפריל 2004 מכרה אלמנתו של הרגריבס, כריסטין, את הזכויות על הסדרה לתאגיד הבידור הבריטי "כוריון" תמורת 28 מיליון לירות שטרלינג.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.