גדנ"ע אוויר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספת סמליל קודם של גדנ"ע אוויר
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
==פעילות גדנ"ע אוויר בעבר==
==פעילות גדנ"ע אוויר בעבר==
[[קובץ:Gadna Avir Logo.jpg|250px|ממוזער|שמאל|סמליל קודם של גדנ"ע אוויר]]
[[קובץ:Gadna Avir Logo.jpg|250px|ממוזער|שמאל|סמליל קודם של גדנ"ע אוויר]]
הפעילות התקיימה במועדונים, בהם ההדרכה מתבצעת במשולב על ידי שני מדריכים מחיל האוויר בעזרתם של גדנ"עים (חניכי גדנ"ע) בוגרים. בחופשות הלימודים נערכו פעילויות גם בבסיסי חיל האוויר. במהלך ארבע שנות הפעילות בגדנ"ע אוויר [[חניך|החניכים]] עברו שיעורים בנושאי התעופה השונים ומורשת הקרב של חיל האוויר, בנו טיסנים והטיסו אותם, דואים ב[[דאון|דאונים]] והמצטיינים שבהם יצאו למשלחת בחו"ל או מופנים על ידי התנועה למיונים ראשוניים לתפקיד "מטיס חוץ".
הפעילות התקיימה במועדונים, בהם ההדרכה מתבצעת במשולב על ידי שני מדריכים מחיל האוויר בעזרתם של גדנ"עים (חניכי גדנ"ע) בוגרים שנקראו בשם "פלס". בחופשות הלימודים נערכו פעילויות גם בבסיסי חיל האוויר בקיץ היה מחנה בן שבועיים והמגורים היו באוהלים עם אווירה צבאית ושמירות. במהלך ארבע שנות הפעילות בגדנ"ע אוויר [[חניך|החניכים]] עברו שיעורים בנושאי התעופה השונים ומורשת הקרב של חיל האוויר, בנו טיסנים והטיסו אותם, דואים ב[[דאון|דאונים]]
כאשר טייס חל אוויר במילואים יושב בדאון , אחרי 12 טיסות קיבלנו כנפי דאיה
המצטיינים שבהם יצאו למשלחת בחו"ל או מופנים על ידי התנועה למיונים ראשוניים לתפקיד "מטיס חוץ".
ההמשך היה כאשר החניכים התקבלו להמשך בחיל האוויר בתקופה שחיל האוויר היה חייל מוביל ונחשק ורק מעטים זכו להכנסת לחייל


פעילות הגדנ"ע הלכה והצמצמה מאז [[שנות ה-90]]. בשנת [[2008]] הוחלט כי פעילות הגדנ"ע תתקיים רק לשוחרי חיל האוויר (תלמידים אשר לומדים בבתי ספר של חיל האוויר). בשנת 2011 הופסקה הפעילות על מנת לבחון מחדש ולקראת שנת 2012 החלה המתכונת החדשה.
פעילות הגדנ"ע הלכה והצמצמה מאז [[שנות ה-90]]. בשנת [[2008]] הוחלט כי פעילות הגדנ"ע תתקיים רק לשוחרי חיל האוויר (תלמידים אשר לומדים בבתי ספר של חיל האוויר). בשנת 2011 הופסקה הפעילות על מנת לבחון מחדש ולקראת שנת 2012 החלה המתכונת החדשה.

גרסה מ־12:55, 23 בספטמבר 2015

סמל גדנ"ע אוויר
סמל גדנ"ע אוויר

גדנ"ע אוויר הוא ארגון של חיל האוויר הישראלי, שמטרתו לקרב בני נוער לנושאי תעופה וחיל האוויר. הגדנ"ע הוקמה בשנת 1950 תחת השם "גדודי נוער תעופתיים", ופועלת עד היום, אם כי במסגרת אחרת.

פעילות גדנ"ע אוויר בעבר

סמליל קודם של גדנ"ע אוויר

הפעילות התקיימה במועדונים, בהם ההדרכה מתבצעת במשולב על ידי שני מדריכים מחיל האוויר בעזרתם של גדנ"עים (חניכי גדנ"ע) בוגרים שנקראו בשם "פלס". בחופשות הלימודים נערכו פעילויות גם בבסיסי חיל האוויר בקיץ היה מחנה בן שבועיים והמגורים היו באוהלים עם אווירה צבאית ושמירות. במהלך ארבע שנות הפעילות בגדנ"ע אוויר החניכים עברו שיעורים בנושאי התעופה השונים ומורשת הקרב של חיל האוויר, בנו טיסנים והטיסו אותם, דואים בדאונים כאשר טייס חל אוויר במילואים יושב בדאון , אחרי 12 טיסות קיבלנו כנפי דאיה המצטיינים שבהם יצאו למשלחת בחו"ל או מופנים על ידי התנועה למיונים ראשוניים לתפקיד "מטיס חוץ". ההמשך היה כאשר החניכים התקבלו להמשך בחיל האוויר בתקופה שחיל האוויר היה חייל מוביל ונחשק ורק מעטים זכו להכנסת לחייל

פעילות הגדנ"ע הלכה והצמצמה מאז שנות ה-90. בשנת 2008 הוחלט כי פעילות הגדנ"ע תתקיים רק לשוחרי חיל האוויר (תלמידים אשר לומדים בבתי ספר של חיל האוויר). בשנת 2011 הופסקה הפעילות על מנת לבחון מחדש ולקראת שנת 2012 החלה המתכונת החדשה.

פעילות הגדנ"ע בשנות האלפיים

הפעילות עם בני הנוער במסגרת הגדנ"ע עודכנה והותאמה ברוח התקופה, אך המטרה נותרה בעינה, כמו בימי התהילה בהם פעלה מעט לאחר קום המדינה:  לגעת בפרט, לגעת בקהילה ולגעת בחיל האוויר והחלל. המסלולים מיועדים לתלמידים בטווח הגילאים 15-18, ומחולקת למסלולים.

מסלול מלא

המסלול כולל בתוכו ארבעה מפגשים אשר מתקיימים בפריסה של שנה-שנתיים ובמהלכם מתקיימים ימי הדרכה בבית חיל האוויר בהרצליה. בתום ארבעת המפגשים מתרחשת סדרת גדנ"ע אוויר; סדרה בת ארבעה ימים בהם מבקרים התלמידים בבסיסי החייל, משתתפים בפעילות מורשת, סימולטור, יום דאייה וחווים אווירה צבאית.

מסלול מקוצר-שוחרים

המסלול מיועד לשוחרי חיל האוויר (תלמידים אשר לומדים בבתי ספר שמשויכים לחיל האוויר)וכולל בתוכו יום הדרכה אחד בבית חיל האוויר בהרצליה.

קישורים חיצוניים


ערך זה הוא קצרמר בנושא צה"ל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.