שוקי לוי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Skyhawk73 (שיחה | תרומות)
שורה 20: שורה 20:
== פסקולים לסדרות טלוויזיה ==
== פסקולים לסדרות טלוויזיה ==


* "[[דרגון בול|דרגון בול Z]]"{{כ}}, 1995
* "[[דרגון בול|דרגון בול Z]]"{{כ}}, 1996
* "[[אקס-מן]]", 1992
* "[[אקס-מן]]", 1992
* "[[החתולים הסמוראים]]", 1991
* "[[החתולים הסמוראים]]", 1991

גרסה מ־23:41, 25 בספטמבר 2015

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

שוקי לוי (נולד ב-3 ביוני 1947 בתל אביב) הוא מלחין יהודי ישראלי-אמריקאי. עבודותיו המוכרות ביותר הם הפסקולים מתוכניות טלוויזיה משנות השמונים, כמו דאלאס, חוש-חש הבלש, ערי הזהב הנסתרות, הי-מן ושליטי היקום ועוד.

בשנות התשעים, הוא התפרסם בעיקר בזכות עבודתו בהפקת הסדרה פאוור רינג'רס. הוא גם כתב וביים פרקים לסדרות טלוויזיה, ביניהם הפאוור ריינג'רס וכמה סרטים, כמו "Eye of Doom" (1987), "Perfect Victims" (1988), ו"Blind Vision" (1991).

ביוגרפיה

לוי נולד בתל אביב בשנת 1947, והתחיל את הקריירה שלו כזמר ואמן במועדונים שונים בתל אביב. הוא גם הופיע במחזמר שיער.

במהלך שנות השבעים, לוי זכה לפרסום רב כאשר הופיע יחד עם בת זוגו (בחיים ועל הבמה) הזמרת אביבה פז בצמד "שוקי ואביבה" וזכה להצלחה רבה באירופה. הזוג ביצע את הלהיט "סניורינה - קונצרטינה" שמכר מעל שני מיליון עותקים.

לאחר שהשניים נפרדו פז חזרה לישראל ולוי עבר ללוס אנג'לס, שם החל לעבוד בכתיבת מוזיקה לסרטים ולסדרות אנימציה בטלוויזיה. יחד עם שותפו לעסקים חיים סבן, השניים ניהלו את חברת ההפקות Saban Entertainment, אשר הפיקה רבים מסדרות האנימציה הפופולריות בשנות התשעים כולל את הסדרה "פאוור ריינג'רס". החברה נמכרה לבסוף לחברת וולט דיסני בסוף העשור.

לוי הלחין עבור הכל עובר חביבי את השיר הלילה שייצג את ישראל באירוויזיון 1981. באותה תחרות הלחין גם את השיר "מונה ליזה" שביצעה עירית בולקא.

ללוי יש בסך הכל 14 תקליטי זהב ופלטינה, הוא הלחין מנגינות הפתיחה ליותר מ-130 תוכניות טלוויזיה והוא מכר מעל ל14 מיליון תקליטים ברחבי העולם.

חיים פרטיים

שוקי לוי התחתן בעבר עם שחקנית הטלוויזיה דבורה שאלטון ("דאלאס") וקיים מערכת יחסים עם השחקנית שרה בראון ("General Hospital"). יש לו שתי ילדות ממערכות היחסים הללו.

פסקולים לסדרות טלוויזיה

קישורים חיצוניים


ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.