איזאיה וושינגטון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 33: שורה 33:


==פילמוגרפיה חלקית==
==פילמוגרפיה חלקית==
*המאה (2014)
*[[המאה (סדרת טלוויזיה)|המאה]] (2014)
*[[עונת ההוריקן]] (2010(
*[[עונת ההוריקן]] (2010(
*[[חובבנים עד הסוף]] (2005)
*[[חובבנים עד הסוף]] (2005)

גרסה מ־00:08, 2 באוקטובר 2015

איזאיה וושינגטון ה-4 (באנגלית: Isaiah Washington IV; נולד ב-3 באוגוסט 1963) הוא שחקן אמריקאי. הוא משתתף ותיק בסרטי ספייק לי, אך ידוע ביותר מתפקידו כד"ר פרסטון ברק בדרמת בית החולים של רשת ABC "האנטומיה של גריי", בה שיחק בין השנים 2005-2007.

וושינגטון נולד ביוסטון, טקסס. ב-1981 סיים לימודיו בבית הספר התיכון. בראיון שהעניק לסטאר ג'ונס סיפר שאביו, שעל שמו נקרא, נרצח כשהיה בן 13. וושינגטון שירת בחיל האוויר של ארצות הברית, ולמד באוניברסיטת הרווארד. הוא נישא לג'ניסה מארי גרלנד ב-14 בפברואר 1996. לשניים שלושה ילדים: איזאיה ה-5, טיים ואימאן.

קריירה

האנטומיה של גריי

ב-2005 וושינגטון החל לגלם את התפקיד של מנתח הלב המחונן ד"ר פרסטון ברק בדרמת בית החולים של רשת ABC "האנטומיה של גריי", עליה זכה בשני פרסי "NAACP" וב"פרס גילדת שחקני המסך". בסדרה הוא גילם את בן הזוג של ד"ר כריסטינה יאנג, אותה מגלמת סנדרה או. במקור נבחן וושינגטון לתפקיד ד"ר דרק שפרד, אותו קיבל לבסוף פטריק דמפסי. במאי 2006 נכנס וושינגטון לרשימת "50 האנשים היפים ביותר" מטעם מגזין פיפל.

פיטורים

בעונה השלישית של הסדרה החל וושינגטון להוות גורם מרכזי שעורר מחלוקת מאחורי הקלעים. באוקטובר 2006 דווח כי וושינגטון הביע הומופוביה כלפי עמיתו לסדרה, טי אר נייט. זמן קצר לאחר שהדברים הופצו בתקשורת נייט יצא מהארון. הסיטואציה נראתה כי נפתרה, לאחר שוושינגטון הצהיר כי הוא מתנצל על "שימוש במילים פוגעניות בתקרית האחרונה על הסט".

המחלוקת עלתה מחדש כשצוות הסדרה הופיע ב"גלובוס הזהב" בינואר 2007, בזמן שוושינגטון התראיין על השטיח האדום, והתבדח באומרו "אני אוהב הומואים. רציתי להיות הומו. אנא תנו לי להיות הומו". לאחר שהסדרה זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר וושינגטון הגיב לשאלות התקשורת לגבי הסכסוכים מאחורי הקלעים: "מעולם לא קראתי לטי אר נייט מתרומם".

לאחר שנזפו בו באולפני הסדרה, וושינגטון פרסם התנצלות על שימוש במילים קשות בוויכוחו עם פטריק דמפסי. ב-30 בינואר 2007 פורסם כי וושינגטון ימשיך להופיע בסדרה אף על פי המחלוקת הציבורית שעורר לאחר דבריו על השטיח האדום.

עם זאת, ב-7 ביוני 2007 רשת ABC הודיעה כי הוחלט לא לחדש את החוזה של וושינגטון בסדרה, ושלא ייקח בה חלק יותר. וושינגטון מסר לציבור: "אני כועס נורא ואני לא מתכוון לסבול את זה יותר". מאוחר יותר יצא וושינגטון בהצהרה נוספת, בה אמר כי הוא מתכנן "לבלות את הקיץ בעבודת צדקה לסיירה לאון, עבודה על סרט עצמאי והימנעות מדאגה לגבי הסדרה (האנטומיה של גריי". באחד מהראיונות שהעניק טען, "הם פיטרו את הבחור הלא נכון" (הכוונה לנייט), ואמר כי הוא שקל להגיש תביעה כנגד הפקת התוכנית. הוא האשים את נייט בטענה שעורר את המחלוקת כדי לחזק את הקריירה שלו ולקבל שכר גבוה יותר ב"האנטומיה של גריי". בסוף חודש יוני 2007 טען וושנגטון כי הגזענות התקשורתית הייתה הסיבה לפיטוריו מהסדרה. ב-2 ביולי 2007 הוא הופיע ב"Larry King Live", רשת CNN, כדי להביע את הצד שלו במחלוקת. על פי דבריו, הוא מעולם לא כינה את נייט "מתרומם", אלא פלט את המילה בהקשר אחר במהלך ויכוח שהתעורר בינו לבין פטריק דמפסי, שעל פי טענתו, התייחס אליו בגזענות וכאל חלש שפוחד "להשיב מלחמה".

ביולי 2007 הוא הופיע כשחקן אורח בסדרה של רשת NBC "האישה הביונית".

לעומת הצהרתה של רשת ABC שבה נאמר כי וושינגטון לא יקח חלק יותר בסדרה, הגיע וושינגטון להופעת אורח בפרק 22 בעונה העשירית. הפרק שודר ב-1 במאי 2014 בארצות הברית ושודר בארץ ב-5 במאי 2014.

עבודות נוספות

וושינגטון תומך אדוק של סיירה לאון. בנובמבר 2007 הוא פתח במקום בית ספר בעל 150 תלמידים.

ב-25 בספטמבר 2008 הוא הגיע לעצרת הכללית של האומות המאוחדות ה-63 שהתקיימה בניו יורק כיועצו של ארנסט באי קורומה, נשיא סיירה לאון. זה היה ביקורו הראשון של הנשיא בארצות הברית. בעקבות ההתרגשות מהביקור והכרת התודה העניק הנשיא לוושינגטון אזרחות מלאה בסיירה לאון.

וושינגטון הוציא ספר בשם “A Man from Another Land", בו מתוארים נעוריו, קריירת הטלוויזיה והקולנוע שלו והחיפוש אחר שורשיו, שנמצאו בסיירה לאון, מערב אפריקה.

ב-29 בדצמבר 2009 הוזמן וושינגטון, אשתו ושלושת ילדיו לפגישה עם ראש ממשלת טורקיה באנקרה. וושינגטון דיווח שהפגישה הייתה פורה.

בשנת 2013 הוא הצטלם בסרט ניגרי לצד גנאווי נגאי.

פילמוגרפיה חלקית

קישורים חיצוניים