זרע מכלוא – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
היה כתובה המילה "מבחינה" בהיפוך אותיות, ותיקנתי, הגהה
שורה 1: שורה 1:
'''זרע מִכְלוֹא''' הוא מונח מתחום ה[[אגרונומיה]] ל[[זרע (בוטניקה)|זרע]]ים שיוצרו באופן מבוקר על ידי טיפוח נפרד של קו [[זכר]]י (אב) וקו [[נקבה|נקבי]] (אם). בשלב הטיפוח עובר כל קו תהליכי [[האבקה עצמית]] על מנת לחזק את התכונות הרצויות. בשלב הסופי [[מטען גנטי|המטען הגנטי]] של הקוים משולב לזרע אחד על ידי דיכוי התכונות הזכריות בצמחי הקו הנקבי. הזרעים שמתקבלים בצורה זו זהים זה לזה במחינה גנטית ונקראים F1. הצמחים שגדלים מזרעי המכלוא מייצרים זרעים בעלי מגוון גנטי רחב ולא צפוי, זרעים אלו נקראים F2. המגוון הגנטי הרחב של זרעי F2 הופך את זרעי המכלוא לכדאיים מאוד ליצרני הזרעים שכן לחקלאי יש אינטרס להימנע משמירת זרעים לזריעה חוזרת. המטרה בזרעי מכלוא היא יצירת [[און כלאיים]] משופר ואמין.
'''זרע מִכְלוֹא''' הוא מונח מתחום ה[[אגרונומיה]] ל[[זרע (בוטניקה)|זרע]]ים שיוצרו באופן מבוקר על ידי טיפוח נפרד של קו [[זכר]]י (אב) וקו [[נקבה|נקבי]] (אם). בשלב הטיפוח עובר כל קו תהליכי [[האבקה עצמית]] על מנת לחזק את התכונות הרצויות. בשלב הסופי [[מטען גנטי|המטען הגנטי]] של הקוים משולב לזרע אחד על ידי דיכוי התכונות הזכריות בצמחי הקו הנקבי. הזרעים שמתקבלים בצורה זו זהים זה לזה מבחינה גנטית ונקראים F1. הצמחים שגדלים מזרעי המכלוא מייצרים זרעים בעלי מגוון גנטי רחב ולא צפוי, זרעים אלו נקראים F2. המגוון הגנטי הרחב של זרעי F2 הופך את זרעי המכלוא לכדאיים מאוד ליצרני הזרעים שכן לחקלאי יש אינטרס להימנע משמירת זרעים לזריעה חוזרת. המטרה בזרעי מכלוא היא יצירת [[און כלאיים]] משופר ואמין.
==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{מיזמים|ויקימילון=זרע מכלוא}}
{{מיזמים|ויקימילון=זרע מכלוא}}

גרסה מ־17:40, 7 באוקטובר 2015

זרע מִכְלוֹא הוא מונח מתחום האגרונומיה לזרעים שיוצרו באופן מבוקר על ידי טיפוח נפרד של קו זכרי (אב) וקו נקבי (אם). בשלב הטיפוח עובר כל קו תהליכי האבקה עצמית על מנת לחזק את התכונות הרצויות. בשלב הסופי המטען הגנטי של הקוים משולב לזרע אחד על ידי דיכוי התכונות הזכריות בצמחי הקו הנקבי. הזרעים שמתקבלים בצורה זו זהים זה לזה מבחינה גנטית ונקראים F1. הצמחים שגדלים מזרעי המכלוא מייצרים זרעים בעלי מגוון גנטי רחב ולא צפוי, זרעים אלו נקראים F2. המגוון הגנטי הרחב של זרעי F2 הופך את זרעי המכלוא לכדאיים מאוד ליצרני הזרעים שכן לחקלאי יש אינטרס להימנע משמירת זרעים לזריעה חוזרת. המטרה בזרעי מכלוא היא יצירת און כלאיים משופר ואמין.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא ביולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.