שבתי סבתו – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏משפחתו: הוספת מידע
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
שורה 20: שורה 20:


==משפחתו==
==משפחתו==
אמו של הרב סבתו היא אחותם של פרופסור [[יעקב שויקה]] ופרופסור [[יצחק שווה]]. אחד מאחיו הוא הסופר הרב [[חיים סבתו]].
אמו של הרב סבתו היא אחותם של פרופסור [[יעקב שויקה]] ופרופסור [[יצחק שווה]]. אחד מאחיו הוא הסופר וראש [[ישיבת מעלה אדומים]] הרב [[חיים סבתו]].


הרב סבתו נשוי לרונית עובד, ולהם ששה ילדים.
הרב סבתו נשוי לרונית עובד, ולהם ששה ילדים.

גרסה מ־15:20, 16 באוקטובר 2015

הרב שבתי סבתו
הרב סבתו בביתו בפורים ה'תשס"ח

הרב שבתי סבתו (נולד בי"ג באלול תש"ט, 1949) הוא ראש הישיבה התיכונית "נתיבות יוסף" והישיבה הגבוהה "מאור טוביה" שבמצפה יריחו, ורב בית הכנסת "היכל גבריאל" ביישוב בית אל שבו הוא מתגורר. כמו כן הוא מיסד מיזם "התלמוד המוקלט".

ביוגרפיה

נולד למשפחה יהודית יוצאת ארם צובא, היא חַלֶבּ שבצפון סוריה, שעלתה לישראל דרך מצרים. סבו הרב אהרן שויקה (שוויכה) היה רב בחאלב ובמצרים, נצר למשפחת רבנים ידועה, והשפעתו על משפחת סבתו הייתה רבה. אביו בעל השכלה תורנית ואמו בעלת השכלה כללית. אביו עמד על כך שילדיו יקבלו השכלה כללית והשכלה תורנית ולאחר מכן יחליטו על הכיוון הלימודי המועדף עליהם.

הרב סבתו למד בישיבת מרכז הרב, ועוד בלומדו שם העדיף בתחילה את לימוד הבקיאות ורק לאחר מכן להתחיל בלימוד העיון, וסיים את כל הש"ס בשנה (שבעה דפים ליום). מגמה זו של לימוד, בדרך של סיני, הובילה אותו בשנת תשמ"ב לפעול בקרב אברכים ללימוד כל הש"ס. לאחר הצלחת המסלול (לאחר שבע שנים בה למדו האברכים תחת פיקוחו של הרב סבתו) החליט על הקמת ישיבת נתיבות יוסף, ישיבה תיכונית בה מושם דגש על לימוד הש"ס בהיקף.

הרב סבתו פועל בעיקר להשרשת לימוד הש"ס בהיקף (בקיאות), ולשם כך ייסד את "התלמוד המוקלט", (הש"ס המוקלט על ידי הרב שבתי סבתו) שיעורים מוקלטים על כל הש"ס (בהתחלה בקלטות ולאחרונה בתקליטור MP3).

הרב סבתו הוציא לאור עשרות חוברות בסדרת "התלמוד החזותי" - תרשימים המסייעים בהבנת סוגיות הגמרא. החוברות מיועדות ללמידה בבתי ספר. חלק מהחוברות מוחשבו בפרויקט "התלמוד החזותי המדורג".

הרב סבתו כותב שירי קודש ושני תקליטורים משיריו יצאו לאור תחת השם "משירי אהודנו".

בתשע"ה הוציא הרב סבתו את הסדרה "ותשאני רוח", דרשות על חמישה חומשי תורה.

השקפה

הרב סבתו בעל השקפה דתית לאומית. הוא מאמין בכוחו של הכלל אף בשאלות הנוגעות לארץ ישראל. לאור זאת תמך בהצעה לא לממש את תוכנית ההתנתקות בלא משאל עם.

משפחתו

אמו של הרב סבתו היא אחותם של פרופסור יעקב שויקה ופרופסור יצחק שווה. אחד מאחיו הוא הסופר וראש ישיבת מעלה אדומים הרב חיים סבתו.

הרב סבתו נשוי לרונית עובד, ולהם ששה ילדים.

קישורים חיצוניים