מורדי פרבר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ט-בוט-זרם (שיחה | תרומות)
מ קישורים לתבנית
הוספתי את המקום שבו נולד וגדל., הרחבה
שורה 2: שורה 2:
'''מורדי פרבר''' (נולד ב-[[26 באוגוסט]] [[1958]]) הוא [[גיטריסט]] ישראלי החי ופועל כיום בארצות הברית.
'''מורדי פרבר''' (נולד ב-[[26 באוגוסט]] [[1958]]) הוא [[גיטריסט]] ישראלי החי ופועל כיום בארצות הברית.


מורדי החל את לימודי הגיטרה הקלאסית שלו בגיל 12. בנעוריו ניגן במספר להקות. הוא התעניין מאוד בסגנון המוזיקה של [[ג'אנגו ריינהארדט]] ואף נסע לצרפת על מנת לנגן בסגנון. הוא שירת בלהקה צבאית ובסוף שירותו עבר לתקליטייה של [[גלי צה"ל]]. בשנת [[1979]], לאחר שחרורו, הצטרף ללהקת הליווי של מיקי גבריאלוב בתוכניתו: "שירים בפי מלחינם", בשנת 1980 הצטרף לקבוצת הנגנים בתוכניתו הבימתית והאחרונה של אריק איינשטיין "חמוש במשקפיים" וכמובן גם בהקלטת האלבום "חמוש במשקפיים".הוא שיתף פעולה עם אמנים מובילים בהם [[שלמה גרוניך]], [[שלמה ארצי]], [[נורית גלרון]], [[שם טוב לוי]] ואחרים.
מורדי נולד וגדל בקריית ביאליק. הוא החל את לימודי הגיטרה הקלאסית שלו בגיל 12. בנעוריו ניגן במספר להקות. הוא התעניין מאוד בסגנון המוזיקה של [[ג'אנגו ריינהארדט]] ואף נסע לצרפת על מנת לנגן בסגנון. הוא שירת בלהקה צבאית ובסוף שירותו עבר לתקליטייה של [[גלי צה"ל]]. בשנת [[1979]], לאחר שחרורו, הצטרף ללהקת הליווי של מיקי גבריאלוב בתוכניתו: "שירים בפי מלחינם", בשנת 1980 הצטרף לקבוצת הנגנים בתוכניתו הבימתית והאחרונה של אריק איינשטיין "חמוש במשקפיים" וכמובן גם בהקלטת האלבום "חמוש במשקפיים".הוא שיתף פעולה עם אמנים מובילים בהם [[שלמה גרוניך]], [[שלמה ארצי]], [[נורית גלרון]], [[שם טוב לוי]] ואחרים.


בשנת [[1982]] קיבל מלגה ועבר ללמוד ב[[מכללת ברקלי למוזיקה]] בבוסטון וכעבור שנתיים סיים שם תואר ראשון ואחר כך נשאר ולימד במוסד.
בשנת [[1982]] קיבל מלגה ועבר ללמוד ב[[מכללת ברקלי למוזיקה]] בבוסטון וכעבור שנתיים סיים שם תואר ראשון ואחר כך נשאר ולימד במוסד.

גרסה מ־13:11, 17 באוקטובר 2015

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

מורדי פרבר (נולד ב-26 באוגוסט 1958) הוא גיטריסט ישראלי החי ופועל כיום בארצות הברית.

מורדי נולד וגדל בקריית ביאליק. הוא החל את לימודי הגיטרה הקלאסית שלו בגיל 12. בנעוריו ניגן במספר להקות. הוא התעניין מאוד בסגנון המוזיקה של ג'אנגו ריינהארדט ואף נסע לצרפת על מנת לנגן בסגנון. הוא שירת בלהקה צבאית ובסוף שירותו עבר לתקליטייה של גלי צה"ל. בשנת 1979, לאחר שחרורו, הצטרף ללהקת הליווי של מיקי גבריאלוב בתוכניתו: "שירים בפי מלחינם", בשנת 1980 הצטרף לקבוצת הנגנים בתוכניתו הבימתית והאחרונה של אריק איינשטיין "חמוש במשקפיים" וכמובן גם בהקלטת האלבום "חמוש במשקפיים".הוא שיתף פעולה עם אמנים מובילים בהם שלמה גרוניך, שלמה ארצי, נורית גלרון, שם טוב לוי ואחרים.

בשנת 1982 קיבל מלגה ועבר ללמוד במכללת ברקלי למוזיקה בבוסטון וכעבור שנתיים סיים שם תואר ראשון ואחר כך נשאר ולימד במוסד.

בשנת 1986 הקים רביעיית מורדי פרבר והקליט עמה את אלבומו הראשון, All The Way To Sendai, בלייבל הגרמני enja records. האלבום זכה להצלחה. בשנת 1995 יצא אלבומו השני, Mister X.

משנת 1990 מתגורר ועובד בניו יורק. לימד בניו סקול 1992-1996, בנוסף לימד באוניברסיטת ניו-יורק 1996-2011.

קישורים חיצוניים