גבריאל פון ספלני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: \1מסים
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''מיג'ור גנרל הברון גבריאל מ-ספלני''' (גרמנית: General Gabriel Baron von Speliny) - קצין בכיר בצבא [[האימפריה הרומית הקדושה|האוסטרי]] ומושל [[בוקובינה]] מ- [[31 באוגוסט]] [[1774]] ועד אפריל [[1778]].
'''מיג'ור גנרל הברון גבריאל מ-ספלני''' (גרמנית: General Gabriel Baron von Speliny) - קצין בכיר בצבא [[האימפריה הרומית הקדושה|האוסטרי]] ומושל [[בוקובינה]] מ- [[31 באוגוסט]] [[1774]] ועד אפריל [[1778]].


במהלך [[מלחמת רוסיה-טורקיה, 1774-1768]] פלש גבריאל ספלני ל"מולדובה האוסטרית" כפי שנקראה אז בוקובינה, בראש 3 גדודי פרשים ו-5 חטיבות רגלים. הצבא האוסטרי בפיקודו חצה את הגבול מכיוון [[גליציה]] אך לא נתקל בכל התנגדות.
במהלך [[מלחמת רוסיה-טורקיה, 1774-1768]] פלש גבריאל ספלני ל"מולדובה האוסטרית" כפי שנקראה אז בוקובינה, בראש שלושה גדודי פרשים וחמש חטיבות רגלים. הצבא האוסטרי בפיקודו חצה את הגבול מכיוון [[גליציה]] אך לא נתקל בכל התנגדות.


ספלני תיפקד כ[[מושל צבאי|מושל הצבאי]] של מולדובה האוסטרית למשך למעלה מ-3 שנים ושוחרר מתפקידו באפריל 1778 , כאשר הוחלף על ידי הברון [[קרל פון אנצנברג]].
ספלני תיפקד כ[[מושל צבאי|מושל הצבאי]] של מולדובה האוסטרית למשך למעלה משלוש שנים ושוחרר מתפקידו באפריל 1778 , כאשר הוחלף על ידי הברון [[קרל פון אנצנברג]].


==גבריאל ספלני והיהודים==
==גבריאל ספלני והיהודים==

גרסה מ־20:45, 25 באוקטובר 2015

מיג'ור גנרל הברון גבריאל מ-ספלני (גרמנית: General Gabriel Baron von Speliny) - קצין בכיר בצבא האוסטרי ומושל בוקובינה מ- 31 באוגוסט 1774 ועד אפריל 1778.

במהלך מלחמת רוסיה-טורקיה, 1774-1768 פלש גבריאל ספלני ל"מולדובה האוסטרית" כפי שנקראה אז בוקובינה, בראש שלושה גדודי פרשים וחמש חטיבות רגלים. הצבא האוסטרי בפיקודו חצה את הגבול מכיוון גליציה אך לא נתקל בכל התנגדות.

ספלני תיפקד כמושל הצבאי של מולדובה האוסטרית למשך למעלה משלוש שנים ושוחרר מתפקידו באפריל 1778 , כאשר הוחלף על ידי הברון קרל פון אנצנברג.

גבריאל ספלני והיהודים

כחלק מניסיון האוסטרים לצמצם את מספרם של היהודים בבוקובינה, הציע גבריאל ספלני לוועדה הצבאית הממונה עליו באוסטריה, להכפיל את המסים המוטלים על היהודים. הוועדה הצבאית דחתה את הצעתו של ספלני, אך הציעה הצעות משלה לצמצום היהודים. בתקופתו כמושל נגזרו גזרות רבות על היהודים, ובעיקר מס החיתון. מס החיתון הוטל על כל אב שרצה לחתן את בנו, מס זה גדל כאשר הוגשה בקשה בגין הבן השני, השלישי וכך הלאה.


שגיאות פרמטריות בתבנית:סדרה

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

הקודם: מושלי בוקובינה הבא:
קרל פון אנצנברג