חדווה ושלומיק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ניקיון פרמטרים בתבנית סדרת טלוויזיה*
אין תקציר עריכה
שורה 71: שורה 71:
[[קטגוריה:תל אביב-יפו בטלוויזיה]]
[[קטגוריה:תל אביב-יפו בטלוויזיה]]
[[קטגוריה:הקיבוץ בתרבות ובאמנות]]
[[קטגוריה:הקיבוץ בתרבות ובאמנות]]
[[קטגוריה:תוכניות טלוויזיה מבוססות ספרים]]

גרסה מ־15:43, 31 באוקטובר 2015

תבנית:סדרת טלוויזיה חדווה ושלומיק היא סדרת טלוויזיה ששודרה בטלוויזיה הישראלית, באביב 1971. בסדרה, שהייתה אחת הסדרות העלילתיות הראשונות שהופקו בישראל, שנים עשר פרקים.

הסדרה מבוססת על ספרו של אהרון מגד "חדווה ואני", והיא עוסקת בזוג העוזב את הקיבוץ. שיחקו בה מנחם זילברמן, יעל אביב, הלית ישורון, יוסי גרבר, ליא קניג ואברהם בן יוסף.

את תסריט הסדרה כתבה ארנה ספקטור, שעיבדה אותו יחד עם יהונתן גפן. במאי הסדרה היה שמואל אימברמן, ומירי אלוני הופקדה על ביצוע שירי הנושא של הסדרה - "הבלדה על חדווה ושלומיק" ו"להיות לבד", שכתב יהונתן גפן והלחין יאיר רוזנבלום.

כשיצאה ב-1971 הותקפה הסדרה על רמתה הנמוכה וה"לא חינוכית" .

הסדרה שודרה מספר פעמים על ידי הערוץ הראשון בשידור חוזר. במרץ 2005 יצאה לאור קופסת DVD עם פרקי הסדרה, המארז הראשון של סדרת דרמה ישראלית.

שחקנים

ביקורת

מבקרת התיאטרון הדה בושס אמרה : אנטי תרבות, פירושה, שארץ שלמה עוסקת ב"חדווה ושלומיק" אם לרעה ואם לטובה, והדבר נעשה לשיחת היום. אנשים שלא היו יודעים מעודם על קיומה של סדרה כזאת בתנאים אחרים, דנים בנושא שאין מה לומר בו. על כן "חדווה ושלומיק" היא אנטי-תרבות מעליבה... יעל אביב היא אמנם שחקנית נאה וסימפטית, ונדיר מאוד לחזות באישה יפה ומושכת על הבימה והמסך הישראליים - וגם זו נחמה. מנחם זילברמן לעומת זה, דומה מזוהה עם דמותו של שלומיק, הגאון התורן הישראלי המצוי, בעל המבט האטום, הבעת הפנים הקפואה וחסרת הרגישות, ואמרי השפר האינפנטיליים... חדווה ושלומיק נעשו לגיבורים של עולם ילדות. ואם אני זוכרת את גיבורי עולם הילדות שלי זה לדעתי אנטי חינוכי. אולי גם משום כך יש להרהר בטרם מעלים סדרות מסוג זה.

קישורים חיצוניים