סאות' פארק - דמויות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ בוט החלפות: \1על ידי
←‏הדמויות הראשיות: הוספתי תוכן
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 9: שורה 9:
* '''[[אריק קרטמן]]''' (מדובב על ידי [[טריי פארקר]]) – ילד [[עב בשר]], גס לשון ואלים, [[חמדנות|חמדני]], [[אנוכיות|אנוכי]], [[מניפולטיבי]], סקסיסטי ו[[גזענות|גזעני]]. קרטמן בדרך כלל נוהג לקנטר את קייל על יהדותו (רמז ל[[אנטישמיות]]), את סטן בטענה שהוא "נקבה" ואת קני על כך שהוא עני. אף שקרטמן החל את דרכו כדמות משנית לסטן וקייל, הפופולריות הרבה לה זכתה דמותו משולחת הרסן הביאה לכך שרבים מסיפורי הסדרה נסובים סביב מזימותיו הכושלות, וסביב מגוון התכונות הרעות שהכותבים מייחסים לו בקלות יתרה. לאורך הסדרה נרמז שהתנהגותו הושפעה באופן ניכר מהעובדה שאף פעם לא היה לו אבא ושאמו היא [[ביסקסואלית]], [[זנות]]ית ומפנקת את אריק במתנות רבות, אוכל ונכנעת באופן תמידי לדרישותיו הרבות.
* '''[[אריק קרטמן]]''' (מדובב על ידי [[טריי פארקר]]) – ילד [[עב בשר]], גס לשון ואלים, [[חמדנות|חמדני]], [[אנוכיות|אנוכי]], [[מניפולטיבי]], סקסיסטי ו[[גזענות|גזעני]]. קרטמן בדרך כלל נוהג לקנטר את קייל על יהדותו (רמז ל[[אנטישמיות]]), את סטן בטענה שהוא "נקבה" ואת קני על כך שהוא עני. אף שקרטמן החל את דרכו כדמות משנית לסטן וקייל, הפופולריות הרבה לה זכתה דמותו משולחת הרסן הביאה לכך שרבים מסיפורי הסדרה נסובים סביב מזימותיו הכושלות, וסביב מגוון התכונות הרעות שהכותבים מייחסים לו בקלות יתרה. לאורך הסדרה נרמז שהתנהגותו הושפעה באופן ניכר מהעובדה שאף פעם לא היה לו אבא ושאמו היא [[ביסקסואלית]], [[זנות]]ית ומפנקת את אריק במתנות רבות, אוכל ונכנעת באופן תמידי לדרישותיו הרבות.


* '''[[קני מקורמיק]]''' (מדובב על ידי [[מאט סטון]]) – בן עניים הבא מבית הרוס עם אב [[אלכוהליזם|אלכוהוליסט]] וחבריו, במיוחד אריק קרטמן, מנצלים עובדה זו על מנת להשפילו. קני לובש מעיל כתום המסתיר את פניו, בעדו נשמעים בעיקר מלמולים חסרי פשר. דבר אשר מנוצל על ידי יוצרי הסדרה על מנת לתת לו לומר דברים גסים במיוחד. הפעמים היחידות שבה הופיע ללא המעיל הייתה ב"[[סאות' פארק - הסרט|סאות' פארק – הסרט]]" ובפרק נוסף בעונה השמינית.
* '''[[קני מקורמיק]]''' (מדובב על ידי [[מאט סטון]]) – בן עניים הבא מבית הרוס עם אב [[אלכוהליזם|אלכוהוליסט]] וחבריו, במיוחד אריק קרטמן, מנצלים עובדה זו על מנת להשפילו. קני לובש מעיל כתום המסתיר את פניו, בעדו נשמעים בעיקר מלמולים חסרי פשר. דבר אשר מנוצל על ידי יוצרי הסדרה על מנת לתת לו לומר דברים גסים במיוחד. הפעמים היחידות שבה הופיע ללא המעיל הייתה ב"[[סאות' פארק - הסרט|סאות' פארק – הסרט]]" פרק בעונה השמינית
ובפרק נוסף בעונה השלישית.
{{-}}
{{-}}



גרסה מ־13:56, 1 בנובמבר 2015

להלן פירוט של מרבית הדמויות בסדרה סאות' פארק. בנוסף לארבע הדמויות הראשיות, הסדרה כוללת כמות גדולה יחסית של דמויות משנה בהם מורים, בני משפחה, חברים, משפחה מורחבת, אנשי העיירה, ודמויות דמיוניות שונות. מרבית מדמויות הסדרה מתבססות על סטריאוטיפים נפוצים בחברה האמריקאית. חלק גדול מדמויות המשנה בסדרה קיבלו תפקידים נרחבים יותר לאורך הסדרה ולעתים אף פרקים שלמים התמקדו בהם.

הדמויות הראשיות

ארבע הדמויות הראשיות של "סאות' פארק", מימין לשמאל: קני מקורמיק, סטן מארש, קייל ברופלובסקי ואריק קרטמן.
  • סטן מארש (מדובב על ידי טריי פארקר) – הילד הרגיל, הסקרן, המאוזן ונטול התסביכים, בעל הגיון פשוט ובריא והבנה בסיסית ואינטואיטיבית ביחסי אנוש, וידע על החברה ודרך התנהלותה. לעתים קרובות הוא רואה את האמת הפשוטה מאחורי המציאות המעוותת בעוד שאר העולם, לפעמים אף חבריו, מחמיץ אותה.
  • קייל ברופלובסקי (מדובב על ידי מאט סטון) – ילד יהודי נוח לבריות וקל להשתכנע, לבד מבנושאים הקשורים באתיקה ובמוסר, שם הוא מפגין דבקות רבה יותר משל רעיו במוסר המקובל.
  • אריק קרטמן (מדובב על ידי טריי פארקר) – ילד עב בשר, גס לשון ואלים, חמדני, אנוכי, מניפולטיבי, סקסיסטי וגזעני. קרטמן בדרך כלל נוהג לקנטר את קייל על יהדותו (רמז לאנטישמיות), את סטן בטענה שהוא "נקבה" ואת קני על כך שהוא עני. אף שקרטמן החל את דרכו כדמות משנית לסטן וקייל, הפופולריות הרבה לה זכתה דמותו משולחת הרסן הביאה לכך שרבים מסיפורי הסדרה נסובים סביב מזימותיו הכושלות, וסביב מגוון התכונות הרעות שהכותבים מייחסים לו בקלות יתרה. לאורך הסדרה נרמז שהתנהגותו הושפעה באופן ניכר מהעובדה שאף פעם לא היה לו אבא ושאמו היא ביסקסואלית, זנותית ומפנקת את אריק במתנות רבות, אוכל ונכנעת באופן תמידי לדרישותיו הרבות.
  • קני מקורמיק (מדובב על ידי מאט סטון) – בן עניים הבא מבית הרוס עם אב אלכוהוליסט וחבריו, במיוחד אריק קרטמן, מנצלים עובדה זו על מנת להשפילו. קני לובש מעיל כתום המסתיר את פניו, בעדו נשמעים בעיקר מלמולים חסרי פשר. דבר אשר מנוצל על ידי יוצרי הסדרה על מנת לתת לו לומר דברים גסים במיוחד. הפעמים היחידות שבה הופיע ללא המעיל הייתה ב"סאות' פארק – הסרט" פרק בעונה השמינית

ובפרק נוסף בעונה השלישית.

דמויות משנה

ילדי הכיתה

  • ליאופולד "באטרס" סטוץ' (מדובב על ידי מאט סטון) – ילד עליז, נאיבי, מנומס, אופטימי וחסר מזל אשר נוטה לפתח לעתים רבות חרדות, במיוחד כאשר הוא נאלץ להתמודד עם הסבירות שהוריו יענישו אותו. בעקבות הפופולריות הגוברת שלו בקרב מעריצי הסדרה, במהלך העונה החמישית באטרס קיבל תפקיד מרכזי יותר בסדרה. דמותו של באטרס מבוססת על במאי האנימציה של התוכנית, אריק סטו, הרגיש מאוד לרגשותיהם של אחרים.
  • ונדי טסטבורגר (דובבה על ידי מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר, מונה מרשל ואפריל סטיוארט) – בחירת לבו של סטן, המעוררת אצלו את רפלקס ההקאה בכל פעם בה הוא פוגש בה. היא אחת האויבות הגדולות ביותר של קרטמן, פעילה סביבתית וחובבת טבע.
  • קרייג טאקר (מדובב על יד מאט סטון) – הוא ילד בעל קול מנוזל ובעיות התנהגות, ונראה לעתים קרובות מחוץ למשרדה של המנהלת או במשרדו של היועץ מאקי. הוא נוהג להציג אצבע משולשת לאנשים אחרים ללא כל סיבה, ונראה שהוא לא ממש מודע להתנהגותו או שאינו עושה זאת בכוונה. התנהגות זו גרמה למעריצים רבים להאמין כי הוא סובל מתסמונת טורט.
  • קלייד דונבן (מדובב על ידי על ידי טריי פארקר) – חברו הטוב ביותר של קרייג. ילד רגיש המרבה לבכות.
  • ג'ימי וולמר (מדובב על ידי טריי פארקר) – ילד נכה, הסובל משיתוק מוחין – מצב המחייב אותו ללכת עם קביים. הילדים הכירו את ג'ימי בעונה החמישית כשהצטרפו לצופים ומיד חברו אליו. טימי, לעומת זאת, קינא בג'ימי על תשומת הלב שקיבל כשסיפר בדיחות, ולבסוף רבו השניים אך השלימו ונהיו חברים טובים מאוד. ג'ימי נכה, כאמור, כעונש מאלוהים להוריו, שצחקו על ילדים נכים כשהיו בתיכון. הוא מגמגם ומתקשה לגמור משפט אבל בכל זאת הוא סטנדאפיסט מצליח בעיר. ג'ימי הוא הילד הישר והאמין בכיתה והוא גם חבר טוב למרות שידוע גם הוא כקללן מקצועי כמו כל שאר הבנים בכיתה והוא גם הילד הראשון בכיתה שקיים יחסי מין ולקח סמים.
  • טוקן בלאק (מדובב על ידי אדריאן בירד) – הילד העשיר ביותר בסאות' פארק וגם האפרו אמריקאי היחיד חוץ משף. טוקן סולד מאזכורים לצבע עורו (מה שקורה הרבה בסדרה). שמו בתרגום חופשי מאנגלית הנו "השחור הסמלי".
  • טוויק טוויק (מדובב על ידי מאט סטון) – ילד היפראקטיבי המכור לקפאין. הוא שותה כל הזמן קפה ויש לו עווית בלתי נפסקת. טוויק החליף את מקומו של באטרס בחבורה הראשית בפרק "פרופסור כאוס" בעונה השישית, אך עזב לאחר ארבעה פרקים והוחלף בטימי.
  • בייבה סטיבנס (מדובבת על ידי ג'ניפר האוול) – החברה הכי טובה של וונדי. בדרך כלל היא נחמדה לכולם ואדיבה, והיא רואה את הצד הטוב ביותר באנשים. עם זאת, מספר פעמים היא הוכיחה שהיא עלולה להיות מסוכנת. בנוסף יש לה מיומנות בשימוש בנשקים חמים והיא גרמה פעמיים למותו של קני.
  • רבקה "רד" טרנר (מדובבת על ידי מונה מרשל) – רבקה, המכונה על ידי חבריה 'רד' היא חברתן הטובה ביותר של וונדי ובייבה. היא ילדה ג'ינג'ית בעלת מזג חם, וכשהיא מתעצבנת היא נוהגת לצעוק ולקלל אנשים. למרות האופי הבוטה שלה, היא הילדה הפופולרית ביותר בכיתה.

בני משפחתם של הדמויות הראשיות

  • רנדי מארש (מדובב על ידי טריי פארקר) – אביו של סטן. גאולוג המאייש את תחנת חיזוי רעידות האדמה של העיירה. הוא היחיד בעיר שעוסק במדע ועל כן פונים אליו בכל סוגיה מדעית. רנדי הוא אבא אמריקאי טיפוסי למדי שאוהב לשתות בירה עם חברים בפאב וללכת מכות עם אבות של בנים מקבוצת הבייסבול המתחרה נגד בנו. הוא יחסית ליברלי ודמוקרטי בהשקפותיו ודיעותיו הפוליטיות. בנוסף, הוא קצת היפוכונדר, נסחף בקלות, נוטה להתפס וליצור פאניקה ציבורית ולהסחף עם ההמון, ובאופיו הוא אידיוט. בעונה 18 מתגלה שרנדי הוא הוא למעשה הזמרת המפורסמת לורד, דבר שהוא מסתיר מקרוביו (למעט סטן). בעונה ה19 הצטרף לאחוות הPC (תקינות פוליטית ) לגמרי במקרה (במקור הוא אליהם על מנת לבקש מהם שקט ולשוחח עימם ) .
  • סבא מארש (מדובב על ידי טריי פארקר) – אביו של רנדי, על כיסא גלגלים, זקן מאוד ושונא את החיים. בנוסף הוא קורא לנכדו בילי ומאוד לא רוצה שיגדל להיות הומו.
  • ג'ימבו קרן (מדובב על ידי מאט סטון) – דודו השמרני, הלאומני וחובב הצייד של סטן. אינו נפרד מידידו מזמן מלחמת וייטנאם, נד.
  • ג'ראלד ברופלובסקי (מדובב על ידי מאט סטון) – אביו של קייל, יהודי חובש כיפה ועורך דין במקצועו.
  • שילה ברופלובסקי (דובבה על ידי מרי קיי ברגמן ומונה מרשל) – אמו של קייל, אמא יהודייה סטריאוטיפית. שילה היא אמא מאוד מגוננת וחונקת, ובדרך כלל מאשימה אחרים בהשחתת נפשו וחינוכו של בנה, ומוכנה להפוך עולמות כדי להגן על נפשו הרכה (למרות שבכך היא כמעט גרמה למותו מספר פעמים). במקור מגיעה מניו-ג'רזי.
  • אייק ברופלובסקי (מדובב על ילדים שונים של חברי צוות ההפקה של התוכנית) – אחיו המאומץ של קייל שהגיע מקנדה (אפשר להבחין לפי צורת הראש והדיבור) ועבר ברית מילה בגיל מאוחר. אייק נחשב גאון ועל אף גילו הצעיר (בן שלוש) הוא נמצא בגן ילדים בחברתם של ילדים בני חמש, קורא ספרים וצופה בחדשות. קולו של אייק מורכב מהקלטות של אחד הילדים הקטנים של אחד העובדים על הסדרה.
  • סטיוארט מקורמיק (מדובב על ידי מאט סטון) – אביו של קני. גזען דרומי עני טיפוסי וחובב אלכוהול.
  • קרול מקורמיק (דובבה על ידי מרי קיי ברגמן, אלייזה שניידר ואפריל סטיוארט) – אמו של קני, אשר לה מבטא דרומי וחולצת "I'm with stupid" שמצביעה על בעלה.
  • קווין מקורמיק (דובב על ידי טקיי פארקר) – אחיו הגדול של קני.
  • קארן מקורמיק (דובבה על ידי סלסט חבייר) – אחותו הקטנה של קני.
  • סטיבן כריס סטוץ' (מדובב על ידי טריי פארקר) – אביו של באטרס, הידוע בכך שהוא מרתק את באטרס בכל פעם שהוא עושה משהו לא לרוחו. לפעמים סטיבן מתנהג בצורה אלימה כלפי בנו ואף מתברר שהוא הומוסקסואל ובוגד באשתו ביום נישואיהם. בתחילת הסדרה שמו היה כריס.
  • לינדה סטוץ' (דובבה על ידי מרי קיי ברגמן ומונה מרשל) – אמו של באטרס, נשואה לסטיבן סטוץ' ומתברר שיש לה הפרעות ניקיון עקב בעלה ההומוסקסואל.

דמויות משנה נוספות

  • מר הרברט גריסון (מדובב על ידי טריי פארקר) – מורה בבית הספר היסודי. בתחילה מר גריסון היה בהכחשה לגבי נטיותיו המיניות עד כדי כך שנהג להפגין לעתים תדירות הומופוביה מדומה. כמו כן, בעונות הראשונות מר גריסון נראה תמיד עם בובת יד בשם "מר כובע" כאשר הוא נהג לציין לעתים רבות כי מר כובע הנו הומוסקסואל. בהמשך מר גריסון נעלם לאחר שהוא החליט לחיות בבידוד על הר, ובסופו של דבר הוא יצא מהארון והחליט לחזור ללמד בבית הספר היסודי. המנהלת ויקטוריה סירבה בתחילה להעסיקו בטענה שהבית ספר לא מעסיק הומוסקסואלים. הוא הורשה לחזור בסופו של דבר כגנן. בהמשך, בעקבות כניסתו של חוק חדש, הותר למר גריסון לשוב וללמד את תלמידי כיתה ד'. במהלך העונה התשיעית, מר גריסון עובר ניתוח לשינוי מין ולאחר מכן משנה את שמו לג'נט גריסון. בעונה ה-12 ג'נט עוברת ניתוח שמחזיר את מינה בחזרה מנקבה לזכר. בעונה התשע עשרה החל להתעסק בפוליטיקה בעקבות ריבוי הפליטים מקנדה .
  • מר מאקי (מדובב על ידי טריי פארקר) – יועץ בבית הספר היסודי. בעל ראש גדול אך באופן לא פרופורציונלי. נוהג לסיים כל משפט במילה "מ'קיי" (סדר). מר מאקי פוטר מבית הספר לאחר שהביא לכיתה מריחואנה והיא נעלמה. במהלך אותה העת הפך להיפי, אך לבסוף, בעזרת תושבי סאות' פארק, חזר למוטב. דמותו מבוססת על היועץ שהיה בבית הספר בו למד טריי כנער.
  • המנהלת ויקטוריה (דובבה על ידי אלייזה שניידר ואפריל סטיוארט) – המנהלת של בית הספר היסודי של סאות' פארק. שמה הנו משחק מילים באנגלית על שמה של השחקנית ויקטוריה פרינסיפל. בעלת שיער בלונדיני מתולתל ומשקפיים. ויקטוריה נוהגת לעתים תכופות להתייעץ עם מר מאקי לגבי הבעיות שמתחוללות בבית הספר. פוטרה בתחילת העונה התשע עשרה עקב הבעיות שמתחוללות בבית הספר והוחלפה על ידי המנהל פי.סי. .
  • השוטר ברבריידי (מדובב על ידי טריי פארקר) – השוטר של העיירה. אידיוט מושלם אשר איננו כשיר כלל לתפקיד אותו הוא מבצע, וכמו כן אינו יודע לקרוא.
  • ביג גיי אל (מדובב על ידי מאט סטון) – גבר הומוסקסואל סטריאוטיפי. בהמשך הסדרה מנהל מערכת יחסים עם מר עבד.
  • נד גרבלאנסקי (מדובב על ידי טריי פארקר) – חברו הטוב של ג'ימבו. נד נוהג תמיד לחבוש בנדנה ומשקפי שמש. הוא אוהב לצוד. נד איבד את ידו הימנית במלחמת וייטנאם. הוא מדבר רק בעזרת מתקן מיוחד בעקבות עישון יתר, ובשל כך קולו נשמע מוזר ומתכתי.
  • ישו (מדובב על ידי מאט סטון) – מתגורר בעיירה והנו המנחה של תוכנית אירוח בתחנת הטלוויזיה המקומית.
  • מיסטר הנקי (מדובב על ידי טריי פארקר) – פיסה מואנשת צואה. נוהג בכל שנה, בערב חג המולד, לצאת מהאסלה ולהביא מתנות מלוכלכות לילדים.
  • מארי מקדניאלס (דובבה על ידי מרי קיי ברגמן ואלייזה שניידר) – ראש העיר של סאות' פארק. לראש העיר לא באמת אכפת מהעיר והתושבים, והיא מחפשת כל הזמן רק דרכים להתפרסם ולפרסם את העיר. אך היא תעשה הרבה כדי להגן על העיר. אבל רב הזמן היא עושה את זה ממניעים אגואיסטיים. היא אישה סנובית, אגואיסטית ומתנשאת.
  • ד"ר אלפונס מפסטו (מדובב על ידי טריי פארקר) – המדען המטורף של סאות' פארק. נוהג לבצע ניסויים שונים והכלאות של כל מיני יצורים. נוהג להסתובב עם יצור קטן ומוזר בשם קווין.
  • טרנס ופיליפ (מדובב על ידי מאט סטון וטריי פארקר) – צמד קומיקאים קנדים שמככבים בתוכנית בידור, שעיקרה מפגן נפיחות בלתי פוסק, בה נוהגים הילדים לצפות בקביעות. ב"סאות' פארק – הסרט" יש לשניים תפקיד מרכזי יותר, כמי שמעוררים את המלחמה בין ארצות הברית לקנדה.
  • טאולי (מדובב על ידי ורנון צ'אטמן) – מגבת מדברת המכורה לסמים.
  • הסמל האריסון ייטס (מדובב על ידי טריי פארקר) – בלש המשטרה של המחוז בו נמצאת העיירה סאות' פארק.
  • המנהל פי. סי. (מדובב על ידי טריי פארקר) -המנהל החדש של בית הספר היסודי של סאות' פארק. הנחיל בבית ספר משטר של תקינות פוליטית .

דמויות משנה בולטות שנהרגו

  • פיפ פיראפ (דובב על ידי מאט סטון) – ילד בריטי יתום, בעל מבטא בריטי ניכר. הילדים נהגו להציק לו לעתים קרובות. עקב התעללותיו בו למד לשחק מחניים טוב מאוד, דבר שמביא לפציעתם במשחק נגד סין. פיפ נרצח בעונה ה-14 על ידי ברברה סטרייסנד. משפחתו המאמצת נראית רק פעם אחת בפרק השישי בעונה הראשונה.
  • שף (דובב על ידי אייזיק הייז) – הטבח האפרו אמריקני של קפיטריית בית הספר. משמש מקור סמכות ידידותי לילדים, המעלים בפניו שאלות הקשורות במין ובמיניות, ונענים על ידי השף – המוצג כרב-מג מיני, בתשובות ובשירים שיש בהם רימוזים מיניים בוטים. דמותו של השף הומתה המתת חסד בתחילת העונה העשירית בשל התנגדותו של הייז למסרים סטיריים אנטי-דתיים בסדרה.
  • גברת דיאן צ'וקסונדיק (מדובבת על ידי טריי פארקר) – מורה לשעבר בבית הספר היסודי אשר נפטרה במהלך העונה השישית. פירוש שמה של הגברת באנגלית הוא "נחנקת מזין". ניהלה רומן עם יועץ בית הספר, מר מאקי, ובעקבות הרומן מצאה את מותה במהלך העונה השישית.