תומאס ניומן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הפיכת קישור חיצוני לוויקיפדיה לקישור פנימי*
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 22: שורה 22:
בסוף [[2011]] הלחין את פסקול הסרט [[אשת הברזל (סרט)|אשת הברזל]].
בסוף [[2011]] הלחין את פסקול הסרט [[אשת הברזל (סרט)|אשת הברזל]].


ב-[[2012]] ניומן אף הלחין את פסקול הסרט ה-25 בסדרת הסרטים [[ג'יימס בונד]], [[סקייפול]].
ב-[[2012]] ניומן אף הלחין את פסקול הסרט ה-23 בסדרת הסרטים [[ג'יימס בונד]], [[סקייפול]]. וב-2015 חזר להלחנת פסקול הסרט ה-24 בסדרה [[ספקטר]].


יצירתו [[טיפות הנסיך רופרט]] מהסרט [[:en:Oscar and Lucinda (film)|אוסקר ולוסינדה (1997)]] משמשת כרקע לתוכנית הטלוויזיה "שיחת נפש" של פרופ' [[יורם יובל]].
יצירתו [[טיפות הנסיך רופרט]] מהסרט [[:en:Oscar and Lucinda (film)|אוסקר ולוסינדה (1997)]] משמשת כרקע לתוכנית הטלוויזיה "שיחת נפש" של פרופ' [[יורם יובל]].

גרסה מ־14:11, 2 בנובמבר 2015

תומאס ניומן

תומאס מונטגומרי ניומן (אנגלית Thomas Montgomery Newman; נולד ב-20 באוקטובר 1955) הוא מלחין ומנצח אמריקאי שידוע בזכות תרומתו ליצירות מוזיקליות לסרטים וסדרות טלוויזיה רבים. הוא אחד מהמלחינים המוערכים והמוכרים ביותר במשך שלושת העשורים האחרונים, בהם הוא הלחין למעלה מ-50 יצירות מוזיקליות לסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה.

ניומן קיבל סך הכל 10 מועמדויות לפרס האוסקר, זכייה בפרס באפט"א, חמישה פרסי גראמי ומועמדות לפרס גלובוס הזהב.

משפחתו

ניומן נולד בלוס אנג'לס, קליפורניה, בן הזקונים של מרתה לואיז מונטגומרי ושל המלחין ההוליוודי האגדי אלפרד ניומן, שמת ב-1970. הוא חבר באגודת "שושלת מלחיני סרטים" בהוליווד שכוללת את אביו, דודו ליונל ניומן, אחיו דייויד ניומן, בני דודיו ג'ואי ניומן ורנדי ניומן ואחותו, מריה ניומן.

קריירת הלחנה

ניומן למד באוניברסיטת ייל ואת הלחנתו הראשונה ביצע עבור הסרט "אהבה חסרת פשרות" בשנת 1987. פריצתו אירעה בשנת 1994 כשהיה מועמד לפרס האוסקר, עבור הסרטים "נשים קטנות" ו"חומות של תקווה". הוא היה היחיד באותה השנה שהועמד לשני פרסים. את מועמדותו השלישית לפרס האוסקר קיבל בשנת 1996 עבור הקומדיה של דיאן קיטון, "מציאות אחרת". ניומן לא זכה באחד מפרסים אלו.

ב-1999 ניומן הלחין את הפסקול עבור הסרט "אמריקן ביוטי", שנוצר בעיקר בעזרת כלי הקשה. ניומן האמין כי הלחנתו סייעה להנעת סרט מבלי להזיק ל"עמימות המוסרית" של התסריט, אותו כתב אלן בול. במסגרת העבודה על הסרט, היה זה שיתוף הפעולה הראשון שלו עם סם מנדס, שמאז הלחין עבורו את כל הפסקולים לסרטיו הבאים, למעט "לצאת לדרך", משנת 2009. הוא היה מועמד לאוסקר אולם לא זכה בו. הוא קיבל פרס גראמי ופרס באפט"א באותה השנה.

ניומן קיבל הערכות ביקורתיות ומסחריות בשנים האחרונות. במסגרת הצלחתו, הוא הלחין את הפסקולים לסרטים המצליחים "גרין מייל", "ארין ברוקוביץ'" ורבים אחרים. הוא הועמד ברציפות לשלושה פרסי אוסקר נוספים, עבור הפסקולים לסרטים "הדרך לפרדישן" (2002), "מוצאים את נמו" (2003) ו"סדרה של צרות" (2004).

ניומן היה מועמד פעם נוספת לפרס האוסקר, ב-2006 עבור פסקול הסרט "הגרמני הטוב" של סטיבן סודרברג. בטקס האוסקר, הוא הופיע בקטע הפתיחה של ארול מוריס, שהתבדח שניומן היה מועמד לאוסקר שמונה פעמים לפני כן ובאף אחת מהפעמים לא זכה. ניומן, בתגובה אמר: ”לא, הפסדתי שבע פעמים אך זו תהיה השמינית”. באותו טקס ניומן שוב לא זכה בפרס.

עבודת ההלחנה הראשונה שלו לאחר "הגרמני הטוב" משנת 2006 הייתה עבור סרט ההנפשה מ-2008, "וול-E", שבו שיתף פעולה בפעם השנייה עם הבמאי אנדרו סטייטון (הפעם הראשונה הייתה במהלך העבודה על הסרט "מוצאים את נמו"). הסרט זכה בפרס אוסקר לסרט ההנפשה הטוב ביותר. ניומן קיבל שתי מועמדויות נוספות באותה השנה, אך גם בהן הפסיד.

במהלך 2008 ניומן הלחין את הפסקולים לסרטים "ערבושית", של אלן בול, ו"חלון פנורמי" של סם מנדס.

בסוף 2011 הלחין את פסקול הסרט אשת הברזל.

ב-2012 ניומן אף הלחין את פסקול הסרט ה-23 בסדרת הסרטים ג'יימס בונד, סקייפול. וב-2015 חזר להלחנת פסקול הסרט ה-24 בסדרה ספקטר.

יצירתו טיפות הנסיך רופרט מהסרט אוסקר ולוסינדה (1997) משמשת כרקע לתוכנית הטלוויזיה "שיחת נפש" של פרופ' יורם יובל.

עבודה נוספת

ניומן הלחין מספר פסקולים לסדרות טלוויזיה. הוא הלחין את נעימות הנושא של "בוסטון פבליק" ושל המיני סדרה המצליחה, "מלאכים באמריקה". נעימת הפתיחה שיצר עבור סדרת הדרמה המצליחה "עמוק באדמה" זכתה בשני פרסי גראמי ב-2003.

קישורים חיצוניים