ישיבת עטרת ישראל – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
זו לא ישיבה גבוהה (הישיבה לא דתית-לאומית(מזרוחניקית). זו ישיבה גדולה (חרדית)!!
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 29: שורה 29:
|מפה=
|מפה=
}}
}}
'''ישיבת עטרת ישראל''' היא [[ישיבה]] גבוהה [[יהדות חרדית|חרדית]]-[[ליטאים (זרם)|ליטאית]] בשכונת [[בית וגן]] ב[[ירושלים]], בראשה עומד הרב [[ברוך מרדכי אזרחי]].
'''ישיבת עטרת ישראל''' היא [[ישיבה]] גדולה [[יהדות חרדית|חרדית]]-[[ליטאים (זרם)|ליטאית]] בשכונת [[בית וגן]] ב[[ירושלים]], בראשה עומד הרב [[ברוך מרדכי אזרחי]].


==היסטוריה==
==היסטוריה==

גרסה מ־06:17, 3 בנובמבר 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוסד לימודי

פרמטרים ריקים [ כתובית, כתובית סמל, סגל הוראה, חלוקה מבנית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ סוג מוסד ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

עטרת ישראל
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
ישיבה
השתייכות ישיבה ליטאית
תקופת הפעילות 1977–הווה (כ־47 שנים)
מייסדים הרב ברוך מרדכי אזרחי, הרב מאיר חדש
בעלי תפקידים
ראש הישיבה הרב ברוך מרדכי אזרחי
מיקום
מיקום בית וגן ירושלים
מדינה ישראלישראל ישראל
קואורדינטות 31°45′44″N 35°11′16″E / 31.762305555556°N 35.18775°E / 31.762305555556; 35.18775
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישיבת עטרת ישראל היא ישיבה גדולה חרדית-ליטאית בשכונת בית וגן בירושלים, בראשה עומד הרב ברוך מרדכי אזרחי.

היסטוריה

הישיבה נוסדה בשנת 1977 על ידי הרב אזרחי, שכיהן קודם לכן כר"מ בישיבת חברון כנסת-ישראל. היא נקראת על שם אביו. הרב מאיר חדש, חמיו של הרב אזרחי, שכיהן קודם לכן כמשגיח של ישיבת חברון, התמנה למשגיח בישיבה. בשנת 1988, בשל זקנתו, התמנה במקומו הרב חיים וואלקין, שכיהן קודם בישיבת אור ישראל בפתח תקווה.

הר"מים בישיבה הם הרבנים ישעיהו הדר גלזמן ואהרון וינר (שניהם חתנים של הרב אזרחי) והרב יואל שפירא. בעבר כיהנו כרמי"ם הרב אריאל וילנסקי, חתנו של הרב אזרחי וכיום ראש ישיבת 'אש התלמוד', הרב דוד כהן, כיום ראש ישיבת חברון, הרב אליעזר צבי סילבר, כיום ראש ישיבת דרך חכמה, והרב ישראל לנדא שפתח את ישיבת "היכל יצחק". בנו של הרב אזרחי, הרב בן ציון, כיהן בעבר כר"מ בישיבה, וכעת הוא מנהל מוסדות הישיבה.

הישיבה פועלת לפי שיטת "גדלות האדם" שפיתח הרב נתן צבי פינקל (ה"סבא מסלבודקה").

בעולם הישיבות החרדי-ליטאי נחשבת ישיבת עטרת ישראל לאחת הישיבות ה'מודרניות' או ה'פתוחות', בעגה החרדית. תלמידיה מתלבשים בהידור וחלקם משתמשים בטלפון סלולרי ומוציאים רישיון נהיגה, בניגוד לישיבות חרדיות רבות. בשנים האחרונות שינתה הנהלת הישיבה את הנהלים והחלה לנקוט גישה מחמירה יותר.

בישיבה פועל גם כולל אברכים, בראשות נכדו של ראש הישיבה, הרב חיים אזרחי.

כמו כן, לצד הישיבה הגדולה קיימת ישיבה קטנה. בישיבה הקטנה מכהן גם הרב יהושע קנל, חתנו של הרב אזרחי.

בין הבוגרים הבולטים: הרב מאיר קסלר - רבה של מודיעין עילית, הרב יוסף חברוני - ראש ישיבת חברון, הרב דוד אברהם - ראש ישיבת בנין אב, הרב מנחם דן מייזלס - ראש ישיבת ראדין לשעבר, הרב מתתיהו שטרן - משגיח בישיבת נתיבות חכמה, ישראל קלרמן - סגן ראש עיריית ירושלים, ומשה לאופר - מלחין ומפיק של מוזיקה חסידית.

מחנה "בני תורה"

בשנת 1964 הקים הרב אזרחי את מחנה בני תורה, שנועד לכוון תלמידים מישיבות תיכוניות ללימודים בישיבות החרדיות. המחנה נערך מדי שנה במתכונת של מחנה קיץ. מגיעים אליו כמה מאות בני נוער מהציבור הדתי-לאומי והחרדי ובמשך שבוע מדריכים אותם בני הישיבה (עם בחורים מישיבות ליטאיות נוספות) בלימוד תורה המלווה בפעילות חברתית ומוזיקלית מגוונת.

במחנה מתקיים מדי ערב "רב שיח", שבו מדגישים המדריכים את חשיבות לימוד התורה במשך שנים רבות בישיבות חרדיות. בסעודה שלישית מוסר הרב אזרחי שיחה המכונה "יצחק אלחנן שמאלה", ובה הוא מציג את החשיבות הרבה של המאמץ לשקוע בלימוד תורה למרות הקשיים. השיחה נחשבת כגולת הכותרת של המחנה.

קישורים חיצוניים