9GAG – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: \1תוכני\2
הגהה, (אין צורך לציין מכיוון שמדובר בפרט שולי וחסר חשיבות)
שורה 12: שורה 12:
|דף הבית=[http://www.9gag.com/ www.9gag.com]
|דף הבית=[http://www.9gag.com/ www.9gag.com]
}}
}}
'''9GAG''' הוא [[אתר אינטרנט|אתר]] [[וב 2.0|ווב 2.0]] שיוסד על ידי תושבי [[הונג קונג]] ומאוחסן על שרת הממוקם ב[[ארצות הברית]]. האתר עלה לרשת בשנת [[2008]] ומאז הפך למוקד פופולרי מאוד בתרבות [[תופעות אינטרנט|תופעות האינטרנט]] וה[[מם|ממים]].
'''9GAG''' הוא [[אתר אינטרנט|אתר]] שיוסד על ידי תושבי [[הונג קונג]] ומאוחסן על שרת הממוקם ב[[ארצות הברית]]. האתר עלה לרשת בשנת [[2008]] ומאז הפך למוקד פופולרי מאוד בתרבות [[תופעות אינטרנט|תופעות האינטרנט]] וה[[מם|ממים]].


== ממשק האתר ==
== ממשק האתר ==

גרסה מ־22:48, 3 בנובמבר 2015


שגיאות פרמטריות בתבנית:אתר אינטרנט

פרמטרים [ דף הבית, לוגו ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

9GAG
סוג רשת חברתית מקוונת עריכת הנתון בוויקינתונים
סלוגן Why So Serious?
תקופת הפעילות 2008–הווה (כ־16 שנים)
מייסדים ריי צ'אן, כריס צ'אן
מנכ"ל ריי צ'אן עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות ריי צ'אן, כריס צ'אן
שירותים עיקריים תוכני אינטרנט הומורסטיים
הרשמה אופציונלית
9gag.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

9GAG הוא אתר שיוסד על ידי תושבי הונג קונג ומאוחסן על שרת הממוקם בארצות הברית. האתר עלה לרשת בשנת 2008 ומאז הפך למוקד פופולרי מאוד בתרבות תופעות האינטרנט והממים.

ממשק האתר

האתר מחולק לחמש קטגוריות – Hot, ‏Trending Fresh, Cute, Geeky ו- GIF. כאשר משתמש רשום מעלה תמונה או סרטון, אלה מופיעים באזור ה־Fresh, שם היא מועמדת לשיפוטם של גולשי האתר. כשתמונה מקבלת מספיק הצבעות חיוביות היא עוברת לאגף ה־Trending ואם היא מקבלת מספיק הצבעות גם שם היא עוברת לאזור הראשי – Hot אשר מהווה את ערוץ התוכן המופיע בעמוד הראשי של האתר.

אין חובה להירשם לאתר כדי לגלוש בו, אך הרשמה הכרחית כדי להצביע לתמונות, להגיב עליהן, לסמן אותן כמכילות תוכן פוגעני או כדי לבטל את מצב ה־"safe mode" אשר מסתיר תמונות בעלות אופי מיני (האתר לא מתיר שימוש מיני בוטה בשום צורה). גולשי האתר הקבועים מכנים את עצמם 9Gaggers.

פופולריות האתר

לפי מדד אלקסה, 9GAG נמצא בין 300 האתרים הנצפים בעולם. האתר מדורג במקום ה-71 בברזיל, במקום ה-22 בפורטוגל וזוכה לפופולריות גדולה במדינות רבות אחרות כמו גם בישראל. ישראלים אף פתחו אתר דומה הנקרא "10GAG" שלמעשה מתבסס על אותו עיקרון, אך בעברית.

תכנים

בבסיס האתר תמונות ממקורות חיצוניים שעוברות עריכה על ידי המשתמשים. רובם מתבססים על ממים קיימים באינטרנט, על תרבות הפופ, על סאטירה ועל אירועים שעל סדר היום האקטואלי. חלק גדול מהתכנים עוסק באנשים מפורסמים, כמו גם דמויות בדיוניות כמו ספיידרמן והארי פוטר, על חלק מהדמויות נוהגים לצחוק וחלק נערצים. מאפיין נוסף של האתר הם דמויות ה-Rage Comic, דמויות קבועות המצוירות בקו מרושל במתכוון. לכל דמות אפיון סטריאוטיפי מובהק והן מייצגות צדדים שונים בהתנהלות האנושית באינטרנט או בחיים האמיתיים. שימוש נפוץ נעשה בתמונות Imagebank ותמונות אחרות שמקורן בדרך כלל לא ידוע שמופיעות באופן חוזר כשהן מלוות בציטוט המיוחס לדמות המצולמת (למשל: תמונה של נערת פרחים מודרנית המופיעה בליווי טיעונים לקויים לוגית לתפיסת עולמה הליברלית). האתר שותף למגמה הכוללת של עיסוק מרובה בחתולים, ובמידה פחותה עוסק גם בבע"ח אחרים. ב-rage comics, נהוגה שפה שלא מאפיינת את הדיבור היומיומי ויש בה ציטוטים שחוזרים על עצמם. לדוגמה, כל פעם שמציגים משהו או מישהו בקומיקס, נהוג להגיד קודם "le", ובדרך כלל לדמות הראשית קוראים Derp ולדמות המשנית Herp ולדמויות נשיות Derpina ו- Derpete. בנוסף, לפעמים, חלק מהתכנים כוללים צחוק על אירוע אקטואלי שקרה (לדוגמה: אחרי הבחירות ברוסיה ב-2011, צחקו על כך שכביכול 140% מהאנשים הצביעו בבחירות).

קישורים חיצוניים