אלון נוימן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסבה לתבנית IMDb#
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{שחקן
{{שחקן
|שם=אלון נוימן
|שם=אלון נוימן
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=מרכז}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם במה=
|שם במה=

גרסה מ־15:00, 17 בפברואר 2017

תבנית:שחקן אלון נוימן (נולד ב-11 באפריל 1967) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון ומדבב ישראלי.

ביוגרפיה

נוימן נולד וגדל בחיפה. לאחר סיום שירותו הצבאי בתיאטרון צה"ל, למד משחק בבתי-הספר למשחק "NYU" שבניו יורק, ארצות הברית, ו"מאונטוויו" שבלונדון, אנגליה.

אלון בנוסף סטנדאפיסט.

קריירה בתיאטרון

בין הצגות התיאטרון שבהן השתתף לאורך השנים, הצגות תיאטרון הקאמרי "אשכבה", "קברט לוין", "עולמה של איימי", "סיטיזן נחום", "אנטיגונה", "רצח", "מעופפי רשפון", והצגות תיאטרון חיפה "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים", "יאיר" ו"גשר".

נוימן הופיע עם הצגת היחיד "תום" בצוותא, שזכתה לציון לשבח בפסטיבל תיאטרונטו. כמו כן, נוימן היה מיוצרי המופע המצליח "מיומנה".

קריירה בקולנוע ובטלווויזיה

בשנת 1987 השתתף נוימן לראשונה בסרט הקולנוע "לא שם זין" של שמואל אימברמן, ובהמשך הופיע בסרטים "אחד משלנו" (1989) של אורי ברבש, "מקס ומוריס" (1994) של יעקב גולדווסר, "אושר ללא גבול" (1996), סרט הטלוויזיה של "רשת" "היה נהדר" (2002), "מתנה משמיים" (2003) של דובר קוסאשווילי, "מלח הארץ" (2006) של אורי ברבש, ו"מתוק ומר" (2008).

בשנת 1991 הופיע נוימן לראשונה בתוכנית "בסוד העניינים" ב טלוויזיה החינוכית בסיפור "סודה של חנה" בתור אחד הביונים שגרו במגרש הגרוטאות. בשנת 1995 הופיע נוימן בתוכנית "שישי וחצי " בערוץ 2 בהגשת עינת ארליך . בשנת 1997 זכה נוימן לחשיפה הטלוויזיונית הראשונה שלו, בתוכנית ההומור "שערורייה" של הטלוויזיה החינוכית, ובסדרה "מרחב ירקון" בערוץ השני. בשנת 2001 הופיע בתוכנית המערכונים "של מי השורה הזאת?" של "טלעד" בערוץ השני. בשנים 2005-2006 כיכב נוימן בשתי עונות הסדרה "מילואים" של אורי ברבש, בשידורי "רשת" של הערוץ השני. בשנת 2006 הנחה את התוכנית "המדריך למתחילים" ב"ביפ". בשנת 2007 השתתף בתוכנית ההומור "חדשות מפתיעות" של "קשת" של הערוץ השני, ובתוכנית הסאטירה "עד כאן" של "יס". בשנת 2008 החל נוימן לככב בטלנובלה "חשופים" של "הוט".

בשנת 2009 הצטרף נוימן לעונה החמישית של סדרת הנוער ראש גדול ובשנת 2010 הצטרף לעונה השנייה של סדרת המתח הישראלית דאוס שתי הסדרות שודרו ב-yes.

בשנת 2010 שיחק נוימן בעונה השנייה בתפקיד פרופסור ורנר בסדרת הילדים והנוער בדרמה המותחנית "דאוס" שב-yes. ב-2010 שיחק נוימן ב"עספור" ובאותה שנה באפריל, השתתף בקמפיין של רכבת ישראל נגד חצייה מסוכנת של פסי רכבת.

בשנת 2012 שיחק נוימן בתפקיד אורח בסדרה "המיוחדת".

בשנת 2012 שיחק בתפקיד דודי בסרטו של שמי זרחין "העולם מצחיק".

בשנת 2014 שיחק בעונה הרביעית של "גאליס", בתפקיד רפאל דרור - האבא המזויף של יונתן מיטרני.[1]

באותה שנה החל לשחק בסדרה ״70 מיליון סיבות לעושר״ בתפקיד צוף ספיצרמן, איש עסקים עשיר שמתחבר לאלי (שמוליק לוי).

בסוף שנת 2014 יחל לשחק בסדרה "כוכב הצפון" של ערוץ דיסני למנוי YES, שם יגלם את אבא של מאיה (אריאל מורטמן), לצד אפרת בוימולד.

קריירת דיבוב

בפעילות הדיבוב, דיבב ניומן את יאקו ב"אנימניאקס", כדורת (גראונדר) ב"סוניק הקיפוד", מייקל ג'ורדן ב"ספייס ג'אם", את הצעצוע הגיבור באז שנות-אור בסרטי "צעצוע של סיפור" ובסרט הספין-אוף, ואת מלמן הג'ירף בסדרת סרטי "מדגסקר".

חיים פרטיים

נוימן נשוי לשחקנית עלמה זק ולהם שתי בנות.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים