האחיות פיק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תו כיווניות
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=האחיות פיק
|שם=האחיות פיק
|תמונה={{אין תמונה|יישור=ללא}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=
|שם לידה=

גרסה מ־15:10, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

האחיות פיק
תקופת הפעילות 2003–2005 (כשנתיים) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ
סינת'פופ
דאנס
חברת תקליטים אן אם סי
חברים
שרונה פיק, דניאלה פיק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האחיות פיק (ידועות גם בתור: הפיקיות, שרונה ודניאלה), הן האחיות שרונה פיק ודניאלה פיק, בנותיהם של הזמר צביקה פיק והפזמונאית מירית שם-אור. השתיים פעלו כהרכב פופ בין השנים 2005-2003. הסינגל המוכר ביותר שלהן הוא "השיר הזה", אותו הוציאו בשנת 2003. בשנת 2004 הוציאו מיני-אלבום, גם הוא תחת השם "השיר הזה". האלבום נמכר ביותר מ-20,000 עותקים וזכה באלבום זהב. באמצע 2005 פורק ההרכב, והשתיים פנו לקריירות שירה נפרדות.

הקריירה כצמד

תחילת הדרך

האחיות הוציאו את הסינגל הראשון שלהן, "זאת אהבה", בנובמבר 2002. את הסינגל כתבה להן אמן, מירית שם-אור. עוד לפני כן הופיעו האחיות יחד בפינת ייעוץ בשם "הפיקסיז" בתוכנית הנוער "אקזיט", ממנה פרשו מאוחר יותר, על מנת להתרכז בקריירה המוזיקלית שלהן.

"השיר הזה" (סינגל ואלבום)

בשנת 2003 הוציאו האחיות את הסינגל המוכר ביותר שלהן, "השיר הזה", אותו הפיק להן אסף אמדורסקי. השיר הפך לאחד הלהיטים הבולטים של אותה שנה. הסינגל השלישי שלהן, "שוב הגשם", שיצא באותה שנה, זכה אף הוא להצלחה ולהשמעות מרובות. בתחילת שנת 2004 הוציאו האחיות מיני-אלבום (EP), שכלל את שלושת הסינגלים שלהן ושירים נוספים, שזכו אף הם להצלחה. כמו כן כלל האלבום גרסת רמיקס של אסף אמדורסקי ל"השיר הזה". האלבום נמכר ביותר מ-20,000 עותקים וזכה בתקליט זהב. את האלבום כולו כתבה להן אמן, מירית שם-אור, ואת רובו עיבדו האחיות בעצמן, ובעזרתו של אסף אמדורסקי.

תחנות נוספות בקריירה

בשנת 2004 חידשו האחיות את השיר "תמיד עולה המנגינה" של להקת חיל האוויר. החידוש שימש כשיר הנושא של סדרת האנימציה "מ.ק 22", וזכה להצלחה רבה. האחיות הופיעו בהזדמנויות רבות, בין השאר בכפר המוזיקה של קוקה קולה, בפארק רעננה, ובפסטיבלים שונים ברחבי הארץ. כשנשאלו על סגנון ההופעות שלהן בראיון שנערך עמן באתר האינטרנט של ערוץ E! בשנת 2004, ענו האחיות שהמופע שלהן משלב "המון תיאטרליות, ריקודים והרבה גלאם רוק, נוצץ וזוהר". באוקטובר 2004 הוציאו את הסינגל "בייבי".

בשנת 2005 התמודדו בתחרות הקדם אירוויזיון עם השיר "הלו הלו". מולן התמודד אביהן, צביקה פיק. בני המשפחה הפסידו לשירי מימון, שהתחרתה באותה השנה עם שירה "השקט שנשאר".

פירוק ההרכב

בשנת 2005, זמן קצר לאחר תחרות הקדם אירוויזיון, הודיעו האחיות על פירוק הצמד ופנייה לקריירות סולו. הן טענו כי הפירוק אינו בשל משבר ביחסיהן, אלא בשל "משיכה לכיוונים אמנותיים שונים"[1]. במספר הזדמנויות וראיונות ציינו האחיות כי ברצונן לפצל את דרכן האמנותית, כאשר שרונה מעוניינת להמשיך בפופ, ואילו דניאלה נמשכת יותר לכיוון הרוק.

הדינמיקה כצמד, והעבודה על מוזיקה

האחיות טענו בראיונות רבים שהן חברות טובות, אך אם לא היו אחיות - סביר להניח שלא היו מתחברות אחת לשנייה, הן בשל הפרשי הגילאים, והן בשל ההבדלים באישיות. את רוב שיריהן כתבה להן אמן, מירית שם-אור, והן שרו אותם יחד, ואף עיבדו את רובם בעצמן.

את רוב שיריהן הלחינה שרונה, שהלחינה שירים גם לאמנים נוספים, ומנגנת על קלידים מגיל צעיר. שרונה סיפרה בראיון שהיא נוהגת לעתים לעבוד הפוך: להלחין מנגינה לשיר, ורק אז לחבר לו מילים, בעזרת אמה.

דניאלה, הנחשבת לרוקיסטית מבין השתיים, סיפרה בראיונות שהיא "שרה עוד לפני שהחלה לדבר", ושחלמה לשיר ולהיות זמרת מגיל צעיר מאוד.

על אף היותן בנותיו של צביקה פיק, אביהן לא התערב ביצירתן כצמד, ולמעשה לא הפיק או עיבד להן שיר, מלבד "מתלבטת" של שרונה, שיצא בשנת 2007.

דיסקוגרפיה

אלבומים

  • "השיר הזה" (EP) (2004)

סינגלים

  • "השיר הזה" (2003)
  • "שוב הגשם" (2003)
  • "תמיד עולה המנגינה" (2004) - שיר הנושא של סדרת הטלוויזיה מ.ק. 22.
  • "בייבי" (2004)
  • "הלו הלו" (2005) - השיר שאיתו הן התחרו בתחרות הקדם אירוויזיון באותה השנה.

הערות שוליים