יגאל רן דואק – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ "האתר הרשמי" ← תבנית:אתר רשמי#
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=יגאל רן דואק
|שם=יגאל רן דואק
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=מרכז}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=
|שם לידה=

גרסה מ־15:14, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

יגאל רן דואק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 6 ביוני 1983 (בן 40)
ישראלישראל ראשון לציון, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר-יוצר, מוזיקאי, מלחין
סוגה רוק, אינדי רוק רוק אלטרנטיבי, בלדות רוק, רוק מתקדם, פאנק רוק, רוק קל, רוק כבד
www.ird.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יגאל רן דואק (נולד ב-6 ביוני 1983) זמר-יוצר, מוזיקאי ומלחין ישראלי. לשעבר סולן להקת הפאנק רוק זבל, וכיום מוזיקאי רוק עצמאי.

ביוגרפיה

התחלה

יגאל רן דואק נולד וגדל ברעננה. בתחילת דרכו דואק התחיל בתור פסנתרן במוזיקה קלאסית. דואק החל לאהוב מוזיקת רוק כאשר שמע בבית ספרו לראשונה את להקת הגראנג' נירוונה. אחרי שאהב את הלהקה, קנה דואק גיטרה ולמד לנגן ואחר כך גם לכתוב שירים ולהצטרף ללהקות. דואק גדל החל לכתוב שירים וחבר בכמה הרכבים בתור סולן. בנוסף, התיידד עם אנשים שבעתיד יהיו לנגניו בהרכב.

להקת זבל (2005-2009)

בשנות האלפיים החלה להתגבש לה להקת זבל שבה דואק שימש כסולן עם נגנים איתם ניגן כבר 7 שנים, ביניהם צחי מזרחי (גיטרה), אמיר רייך (תופים) אליהם הצטרף הבסיסט קימל.

ב-2005 הלהקה הוציאה אלבום בכורה שהיה לאלבום הראשון שאליו דואק היה שותף ונקרא "הולדת תינוק" בהפקת מתופף להקת מוניקה סקס שחר אבן צור. האלבום זכה להצלחה גדולה ולהקת זבל הפכו לאחד השמות הגדולים בתעשיית רוק ובעיקר בקרב האוהדים המתבגרים. האלבום הביא להיטים גדולים כגון "מרחק סכין שומר","שפל" ובעיקר השיר "פרח" שהיה מועמד לשיר השנה של גל"צ והקליפ שלו זכה לתואר "קליפ השנה" של ערוץ 24.

ב-2007 הסתיימו ההקלטות לאלבומם השני. בסיסט הלהקה קימל עזב והלהקה עשתה הפסקה קטנה ודחתה את יציאת האלבום. הלהקה חזרה ב-2009 ואליה הצטרף אסף לאסרי (לעתיד בסיסט "הקרקס של דולי" וחבר בהרכב של הפרויקט סולו של דואק). אבל הלהקה לאחר מכן התפרקה, זמן קצר אחרי יציאת האלבום.

הEP שאריות מהשמש ותחילת קריירת סולו (2009-2011)

עוד כשלהקת זבל החלו לעבוד על אלבומם השני, דואק החל בקריירת סולו והקליט אלבום סולו "שאריות מהשמש" שהיה לאלבום בלדות רוק שהיה אמור לצאת ב-2007 אבל לא יצא, עקב אי שביעות רצונו של דואק מהאלבום.

בתחילת 2011 אחרי 4 שנים של שתיקה, הוציא דואק את אלבום האי-פי "שאריות מהשמש" שממנו יצאו 3 קליפים לשירים: "מישהי כמוך", "התחלה חדשה" ו"את". האלבום המלא היה אמור להיות אלבום של בלדות רוק והאי-פי שילב בתוכו בנוסף לבלדות רוק גם אינדי רוק.

אלבום הבכורה "כאוס" (2011-2012)

ב-6 ביוני 2011 (יום הולדתו של יגאל רן דואק) יצא הקליפ לשיר "מה יהיה" שהיה שיר רועש ואנרגטי יותר מכל שיר אחר שהוציא. בהמשך השנה יצאו קליפים רבים לשירים שכתב דואק, גם הם ממשיכים את קו שהחל "מה יהיה" השירים הם: "הוליווד", "חיים על הקצה", "לא היו לי כוונות רעות" (השקט יותר) ו"מפלצת".

הקליפים לשירים אלו זכו להערצה בקרב אוהדי הרוק בישראל, על אף שלא הושמעו ברדיו ושהקליפ לשיר "לא היו לי כוונות רעות" הוגבל לגילאי 18+.

ב-25 בדצמבר 2011 דואק היה שותף לערב מחווה גדול להבאת להקת המטאלקור אוונג'ד סבנפולד לישראל. אלבום הבכורה "כאוס" יצא לבסוף ב-26 ביולי 2012 בהופעת השקה שהייתה ביחד עם הופעת מחווה לנירוונה. האלבום הוא אלבום אינדי רוק שמשלב רוק אלטרנטיבי וגראנג' וגם רוק ישראלי, האלבום הציג את השירים המפורסמים שהפכו לקליפים לצד שירים חדשים שנשמעו רק בהופעות. באלבום 13 שירים ביניהם 2 באנגלית.

השארתי מאחור (2013-הווה)

תחילת כתיבת האלבום השני החלה עוד בטרם יציאתו הרשמית של "כאוס". ב-21 בינואר 2013 עשה דואק מופע השקה שני לאלבום הבכורה "כאוס" בשיתוף שני מופעי מחווה ללהקות Three Days Grace ופאפא רואץ'. דואק שיתף פעולה באלבומם השני של הקרקס של דולי שנכתב כולו באנגלית בשיר "Aileens Song".

הקלטותיו הרשמיות של האלבום השני החלו בראש השנה של אותה שנה ביחד עם סולן להקת Seek Irony, כפיר גוב על עמדת ההפקה. עקב עזיבתו של רום גוב, מתופף ההרכב של יגאל רן דואק ושל להקת Seek Irony לארצות הברית, בשביל הרכב הלייב התקבל שקד פורמן המתופף של להקת המטאל The Fading. ב-6 ביוני, הפיק דואק את Voodoo Festival, פסטיבל בו היו להקות רוק מחתרתיות מצליחות, פסטיבל שבו הלהקות קיבלו חשיפה רבה אבל קיבל ביקורות קשות כנגד הסאונד של מועדון הסאבליים.[1]

ב-11 בינואר 2013 יצא קליפ לסינגל הראשון מתוך האלבום השני שנקרא "כאוס". השיר שהוא החלק השני לשיר "ההפך ממני" מתוך אלבום הבכורה, הגיע ליותר מ-100 אלף צפיות ביוטיוב. ב-27 במאי יצא הקליפ לשיר "אין תקווה" ובו מסר חינוכי כנגד אלימות. קליפ זה זכה ל-40 אלף צפיות ביום הראשון, אבל נמחק עקב תלונה שהוגשה לערוץ היוטיוב על תוכנו האלים בקליפ,אף על פי שהיה נגד אלימות. שוחררו בהמשך השנה גם קליפים לשירים "אין לי מה לאבד" ו"מקום יפה יותר". עודכן שהאלבום השני יקרא "השארתי מאחור" וחולקו מספר עותקים מוגבל של האלבום לקוראי עיתון מעריב לנוער.

אחרי הקליפים והפקת הVoodoo Festival,דואק לקח שנה הפסקה מהמוזיקה לפני שחרורו של האלבום השני. במהלך ההפסקה האלבום כולו הודלף בצורה לא חוקית ליוטיוב. ב-8 לאוגוסט דואק שבר את ההפסקה עם קליפ לשיר מהאלבום שנקרא "סך הכול עוד רצח".

כתיבה והלחנה

יגאל רן דואק פרץ אל המוזיקה כסולנה של להקת הפאנק רוק "זבל". כל המילים לשירים נכתבו על ידי דואק.

"שאריות מהשמש" הביא אמנם גיטרות וסולואים אבל היה אלבום שקט יותר והתקרב אל בלדות רוק ובעיקר אל אינדי רוק. השירים באלבום נכתבו על מערכות יחסים ("מישהי כמוך","את") ועל נפילתו של יגאל לסמים ושיקומו ("התחלה חדשה").

באלבום הבכורה "כאוס" קיימים ז'אנרים מוזיקליים רבים. יש התקרבות לרוק אלטרנטיבי ("הוליווד", "חיים על הקצה","דצמבר האחרון", "לא היו לי כוונות רעות") והגראנג'-נו מטאל ("מה יהיה", "מפלצת", "בכדור הזה") ונשאר גם הפאנק ("הלילה תישאר איתי") וגם רוק ישראלי שקט ("מרלין", "חלומות והזיות")

השפעות

אומנים שהשפיעו על המוזיקה של יגאל רן דואק: נירוונה, מיוז, סליפנוט, ניק קייב, אליוט סמית, רופוס ויינרייט, אנטוני אנד דה ג'ונסונס, רדיוהד,ג'ף באקלי, לאונרד כהן ופאפא רואץ'.[2]

הרכב

ההרכב של דואק שמלווה אותו בהופעות ובהקלטות כיום הוא:

  • גיטרה בס - אסף לאסרי ("הקרקס של דולי", לשעבר ב"זבל")
  • גיטרה - אביעד מונטויה
  • גיטרה - דרור דורנבאום ("הקרקס של דולי")
  • תופים - שקד פורמן (The Fading)

לשעבר-

  • תופים - רום גוב (SEEK IRONY) (עד תחילת 2013)

קישורים חיצוניים

הערות שוליים