משתמש:רונאלדיניו המלך/חול – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ החלפת שדה רקע לסיווג בתבנית מוזיקאי#
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=רוני וייס
|שם=רוני וייס
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|איש|יישור=מרכז}}
|תאריך לידה=[[28 באפריל]] [[1953]]
|תאריך לידה=[[28 באפריל]] [[1953]]
|מקום לידה=
|מקום לידה=

גרסה מ־16:13, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

רוני וייס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 28 באפריל 1953 (גיל: 70)

רוני וייס (נולד ב-28 באפריל 1953) הוא מוזיקאי ישראלי, מלחין, מעבד מוזיקלי ומנצח. החל את דרכו המקצועית בתחילת שנות ה-70 ובמהלך הקריירה שלו הוציא מספר אלבומים, בהם יצירות אישיות בעיקר בתחום המוזיקה האלקטרונית. בנוסף לכך עבד עם אמנים רבים כמלחין, מעבד מוזיקלי, מפיק ונגן.

ביוגרפיה

וייס נולד בשנת 1953 בתל אביב. שירת בצבא כמנהל מוסיקלי. שימש כמנהל המוזיקלי של תכנית הסאטירה ניקוי ראש והלחין ועיבד מספר שירים לתכנית. לאחר ניהל מוסיקלית תוכניות טלויזיה רבות (כגון עלי כותרת, החתול שמיל, חיים שכאלה ושלוש ארבע חמש וחצי). בשנת 1977], הלחין את המוסיקה לסרטו של אורי זוהר, הצילו את המציל. בין מחזות הזמר שהלחין: את "עליסה", "היפה והחיה", אוליבר", ניהל מוסיקלית את מחזות הזמר "גברתי הנאווה", צלילי המוסיקה", יוסף וכתונת הפסים", הרוטשילדים" ועוד. מנהל מוסיקלי של כל גירסאות סרטי ווולט דיסני בעברית: את "במבי, "ספר הג`ונגל", "היפה והחיה" , "אלדין", מלך האריות", "בת הים הקטנה" "פוקהונטס" "צעצוע של סיפור", "הגיבן מנוטרדם", "הרקולס" ועוד. מאז שנת 1991 מחלק את שמנו בין לונדון לישראל. ניצח על מיטב התזמורות, בינהן: התזמורת הסימפונית של לונדון (בתקליט שעשה אתם), הפיקדלי קונצרט אורקסטרה ברויאל פסטיבל הול, הרן אורקסטרה ברויאל אלברט הול, הסימפונית של ברלין ועוד. הלחין פזמונים רבים, ביניהם : "לעולם בעקבות השמש" , "מלודי". רוני הוא המנהל המוסיקלי של פסטיבל הזמר של רשות השידור. ניהל מוזיקלית, מחזות זמר רבים ובהם גבירתי הנאווה, צלילי המוסיקה, יוסף וכותונת הפסים המשגעת]]. בין השנים 1982 הקים את להקת איזולירבנד (להקה) ביחד עם מוטי דיכנה, עמי פרנקל וריקי מנור ושרית סרי.ה להקה הוקמה לכבוד תחרות הקדם אירוויזיון של 1982, בה התחרתה עם השיר "מלודי", אותו הלחין וייס למילים של לאה לופנפלד. השיר הגיע למקום השלישי בתחרות, ובסוף אותה שנה לאותו מקום במצעד הפזמונים השנתי. הצלחת השיר הביאה להמשך שיתוף הפעולה בין חברי הלהקה.

רוני היה המנהל המוסיקלי של פסטיבלי זמר של רשות השידור, פסטיבלי ילדים, פסטיגלים ותחרויות הקדם אירוויזיון.

שירו לעולם בעקבות השמש אשר ביצעה שרי זכה להיות ברשימת חמישים השירים הנבחרים על ידי קוראי העיתון ידיעות אחרונות.

השיר אם ננעלו בתיזמורו וניצוחו של רוני, שבוצע על ידי הזמרת עופרה חזה ז"ל, זכה במקום הראשון בפסטיבל טוקיו ביפן בשנת 1989.

רוני הופיע באולמות הגדולים באנגליה כמו רויאל אלברט הול, בארביקאן ו-וומבלי, בזמן שהתגורר בלונדון.

רוני הפיק ותזמר את האלבום ממיטב מחזות הזמר בביצוע הסימפונית של לונודון ואף ניצח אל התזמורת באלבום זה. אלבום נוסף הפיק לכוכבת האנגליה רותי הנשל, שהוקלט אף הוא עם התזמורת הסימפונית של לונדון וזכה לביקורות נילהבות מצד עיתונאים ומבקרי מוסיקה באנגליה ובארצות הברית.

במהלך הקריירה של רוני הוא שימש כמנהל מוסיקלי של כל סרטי דיסני שדובבו לעברית והוצגו בארץ. סרטים ידועים כמו היפה והחיה, אלאדין, מלך האריות ונסיך מצריים.

בשנים האחרונות רוני מנצח על סדרות קונצרטים משלו בארץ ובעולם.

אלבומים