נאגאבוצ'י צויושי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=צויושי נאגאבוצ'י
|שם=צויושי נאגאבוצ'י
|תמונה={{אין תמונה|גבר|יישור=ללא}}
|תמונה=
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=
|שם לידה=

גרסה מ־16:13, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

צויושי נאגאבוצ'י
長渕 剛
לידה 7 בספטמבר 1956 (בן 67)
קגושימה, יפן
שם במה 長淵 剛 עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Kōnan Junior High School, בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פולק, רוק
שפה מועדפת יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Victor, Toshiba-EMI, For Life Music Entertainment
בן או בת זוג Mako Ishino (אוגוסט 19811983)
Etsuko Shihomi (1987–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Ayane, Ren Nagabuchi עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.nagabuchi.or.jp/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צויושי נאגאבוצ'י (ביפנית: 長渕 剛 - צויושי נאגאבוצ'י[1]; נולד ב-7 בספטמבר 1956) הוא מוזיקאי, שחקן, מלחין ופעיל זכויות אדם יפני. נאגאבוצ'י הוא דמות בולטת ביותר בתרבות הפופולרית היפנית. הוא מכר למעלה מ-20 מיליון תקליטים במהלך הקריירה שלו ושיחק בעשרות סרטים ודרמות טלוויזיוניות. בעולם המוזיקה הפופולרית היפנית מזוהה נאגאבוצ'י בעיקר עם זרם הפולק והפולק-רוק היפני. שירו של נאגאבוצ'י קאנפאי (乾杯 או: "לחיים" בעברית) שנכתב לרגל חתונתו של חברו הוא מהשירים המפורסמים ביפן, ומושר בדרך כלל בחתונות ובאירועים חגיגיים אחרים.

נשוי לשחקנית היפנית אצוקו שיומי.

ביוגרפיה

נאגאבוצ'י נולד ב-7 בספטמבר 1956 כבן בכור לאביו, קונִיהֲרו שעבד כשוטר ואמו מאסוקו בעיר איג'ואין במחוז קגושימה שבאי קיושו. לנאגאבוצ'י אחות הגדולה ממנו בשנתיים ואח בכור שנפטר בינקותו. בבית הספר התיכון היה נאגאבוצ'י תלמיד מצטיין אולם לאורך הזמן ציוניו התדרדרו והוא החל להיעדר. עוד היה ידוע בכך שעבר לעתים קרובות על חוקי ההופעה הנאותה בבית הספר עם תספורתו המיוחדת. מנהל בית הספר נהג להזהיר את שאר הילדים שלא יופיעו לכתה עם "תספורת נאגאבוצ'י".

על אף תדמיתו הגברית והמסוקסת מאוחר יותר, היה נאגאבוצ'י ילד חולני וחלש, סבל מאסטמה ואף כמעט ומת לאחר שפעת חריפה בגינה היה מאושפז.

ההשפעות המוזיקליות המוקדמות על נאגאבוצ'י היו אמני הפולק היפנים המוקדמים כיושידה טאקורו, קאגאווה ריו,מוטובה מאסאטו ואנדו קנג'י. בהיותו בחטיבת הביניים, קנה גיטרה קלאסית פשוטה ב-3000 ין (כ-30 דולר), מתח עליה מיתרי מתכת והחל לבצע גרסאות כיסוי לשירי הפולק האהובים עליו. נאגאבוצ'י ציין כי כשראה לראשונה את יושידה בהופעה, החליט להיות זמר-כותב (Singer Songwriter).

באותן שנים הייתה סצנת הפולק היפנית פופולרית ביותר, ועל אף שנאגאבוצ'י האזין לזמרים מן המערב הוא ציין את השפעתה כחזקה ביותר.

נאגאבוצ'י החל ללמוד באוניברסיטת סאנגיו שבקיושו אך נשר כעבור זמן קצר כדי לפתח קריירה בעסקי המוזיקה. זמן קצר הופיע כחלק מצמד "טקשי וצויושי" ולאחר מכן כאמן סולו. נאגאבוצ'י סיפר מאוחר יותר כי בתחילת הקריירה שלו קהלים רבים צעקו לו בוז תוך כדי הופעותיו וזרקו עליו בקבוקים וחפצים וכי בהסתכלות לאחור, חוויה זו חישלה את רוחו.

קריירה מוזיקלית

ב-1977 הוציא נאגאבוצ'י את סינגל הבכורה שלו כזמר, אמֵה נו אראשיאמה (Ame no Arashiyama, ביפנית 雨の嵐山. תרגום: אראשיאמה בגשם,אראשיאמה הוא אזור בקיוטו,יפן). השיר איתו זכה בתחרות יוקרתית של חברת ימאהה מעט לפני כן. למורת רוחו של נאגאבוצ'י, הסינגל הוקלט בסגנון אנקה (סגנון שירה יפני מסורתי) ונכשל מסחרית. הסינגל השני שהוציא, ג'ונרנקה (巡恋歌, בעברית: "שיר אהבה מסתובב"), הוקלט על ידו שוב ב-90' והגיע למקום הראשון במצעד היפני אוריקון (Oricon).

להיטים נוספים שהוציא נאגאבוצ'י שהפכו במרוצת השנים לקלאסיקות רוק יפניות הם ג'ונקו (順子, Junko) טונבו (Tonbo "שפירית"), ג'יפ, שאבונדאמה (Shabondama, "בועת סבון") ונאצו מאצורי (夏祭り,Natsu Matsuri, "פסטיבל קיץ").

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ שם יפני - נאגאבוצ'י הוא שם המשפחה, אולם ביפנית שם המשפחה נכתב בראשית השם
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.