המירוץ למיליון (תוכנית טלוויזיה ישראלית) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Esc Steven (שיחה | תרומות)
לא שודר.
←‏פתיח: הערה לשונית
שורה 16: שורה 16:
| שידור אחרון = רץ
| שידור אחרון = רץ
}}
}}
'''המירוץ למיליון''' היא הגרסה ה[[ישראל]]ית ל[[תוכנית מציאות|תוכנית המציאות]] ה[[ארצות הברית|אמריקאית]] "[[המירוץ למיליון|The Amazing Race]]". התוכנית שודרה, החל מ-[[5 בפברואר]] [[2009]], ב[[ערוץ 2]], על ידי הזכיינית "[[רשת מדיה|רשת]]". עם [[פיצול ערוץ 2]], המשכה של התוכנית עבר להיות משודר ב[[ערוץ 13]]. שידורה של העונה השביעית של התוכנית החל ב-[[15 ביולי]] [[2019]].
'''המירוץ למיליון'''{{הערה|[https://hebrew-academy.org.il/2014/10/06/%D7%9E%D6%B5%D7%A8%D7%95%D6%B9%D7%A5-%D7%90%D7%95-%D7%9E%D6%B5%D7%A8%D7%95%D6%BC%D7%A5/ כללי הכתיב] של [[האקדמיה ללשון העברית]] קובעים שהכתיב הוא "המרוץ למיליון", אך ערך זה מכבד את החלטתם של יוצרי התוכנית לכתוב את שמה "המירוץ למיליון".}} היא הגרסה ה[[ישראל]]ית ל[[תוכנית מציאות|תוכנית המציאות]] ה[[ארצות הברית|אמריקאית]] "[[המירוץ למיליון|The Amazing Race]]". התוכנית שודרה, החל מ-[[5 בפברואר]] [[2009]], ב[[ערוץ 2]], על ידי הזכיינית "[[רשת מדיה|רשת]]". עם [[פיצול ערוץ 2]], המשכה של התוכנית עבר להיות משודר ב[[ערוץ 13]]. שידורה של העונה השביעית של התוכנית החל ב-[[15 ביולי]] [[2019]].


ב[[פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה|טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה]] לשנת [[2014]] זכתה העונה הרביעית של התוכנית בפרס "תוכנית המציאות הטובה ביותר".
ב[[פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה|טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה]] לשנת [[2014]] זכתה העונה הרביעית של התוכנית בפרס "תוכנית המציאות הטובה ביותר".

גרסה מ־16:35, 26 באוגוסט 2019

המירוץ למיליון
סוגה תוכנית מציאות
מנחים רז מאירמן (עונה 1)
רון שחר (עונות 2–7)
זוכים שי וגיא (עונה 1)
בר ואינה (בעונה 2)
טליה וקובי (עונה 3)
שני ושי (עונה 4)
רז ועמית (עונה 5)
אוולין וטוהר (עונה 6)
פרסים בעונה 1: מיליון ש"ח ושני רכבים היברידיים לזוכים; חופשה באירופה למקום השני; חופשה בארץ למקום השלישי
בעונות 2–3: מיליון ש"ח לזוכים; שני קטנועים למקום השני; חופשה מחוץ לישראל למקום השלישי
בעונה 4: מיליון ש"ח וכן "חופשה אקזוטית" לזוכים; פרסים שטיבם לא נחשף בתוכנית למקום השני והשלישי
בעונה 5: מיליון ש"ח וכן "חופשה מפנקת" לזוכים; 15 אלף ש"ח ופרס נוסף שטיבו לא נחשף למקום השני; חופשה זוגית מחוץ לישראל למקום השלישי
בעונה 6: מיליון ש"ח וכן "חופשה אקזוטית" לזוכים; חופשה זוגית בישראל למקום השני; "חופשה מפנקת" למקום השלישי
בעונה 7: מיליון ש"ח לזוכים; פרסים שטיבם לא נחשף בתוכנית למקום השני והשלישי; פרס ל"זוג הספורטיבי ביותר" ופרס ל"זוג האהוב ביותר"
ארץ מקור ארצות הברית
שפות עברית
מספר עונות 7
מספר פרקים 222 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל איל אלקבץ ורוית ליאור-מנדל (עונות 1–4)
עידו ברון (עונות 5–7)
עורכים שחר מורד (עונות 1, 4–7)
עידו גרינברג (עונות 2–3)
אורך פרק 105 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 2 (רשת) (עונות 1–5)
ערוץ 13 (עונות 6 ואילך)
תקופת שידור מקורית 5 בפברואר 2009 – הווה (15 שנים)
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המירוץ למיליון[1] היא הגרסה הישראלית לתוכנית המציאות האמריקאית "The Amazing Race". התוכנית שודרה, החל מ-5 בפברואר 2009, בערוץ 2, על ידי הזכיינית "רשת". עם פיצול ערוץ 2, המשכה של התוכנית עבר להיות משודר בערוץ 13. שידורה של העונה השביעית של התוכנית החל ב-15 ביולי 2019.

בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה לשנת 2014 זכתה העונה הרביעית של התוכנית בפרס "תוכנית המציאות הטובה ביותר".

אופן המשחק

ערך מורחב – The Amazing Race

בתוכנית מתקיימת תחרות בין מספר צוותים, אשר עוברים במהלכה במדינות שונות מסביב לעולם. המתחרים שואפים להגיע ראשונים לסוף "קטע המירוץ" בכל תחנה במהלך התוכנית, כדי להימנע מאפשרות של הדחה. בכל קטע של המירוץ, על כל צמדי המתמודדים לבצע משימות מאתגרות שונות. אלה, דורשות מהם כישורים שונים כגון עבודת צוות, ריכוז, תעוזה, זריזות, יכולת שכנוע, כשרון דרמטי ולעיתים גם יכולת ניווט וידע כללי.

בכל קטע מרוץ מודח הצוות שהגיע אחרון. זאת, למעט מספר "קטעי מרוץ ללא הדחה", אשר אותם קבעה הפקת התוכנית מראש. הצוות המודח זוכה לעיתים בפרס כספי קטן, הניתן, בחלק מעונות התוכנית, ככרטיס "חישגד" לגירוד. גם הצוות המגיע ראשון לנקודת הסיום של כל קטע, זוכה ב"פרס מפנק", על עצם הובלתו. לבסוף נותרים שלושה צוותים במשחק והם העולים לשלב הגמר. בנקודה זאת, הצוות שמגיע ראשון לסוף קטע המירוץ זוכה בפרס הגדול, העומד על מיליון שקלים חדשים ובחלק מהעונות, כולל תוספת מעבר לפרס הכספי.

מאפייני התוכנית הישראלית

בתוכנית מתחרים עשרה או שנים-עשר זוגות בעלי מאפיינים שונים, על פרס בסך מיליון שקלים חדשים. המרוץ מתבצע במדינות שונות ברחבי העולם. עלות הפקת התוכנית עומדת על יותר מחמישה מיליון ש"ח[2][3] וככזו, היא אחת מתוכניות הטלוויזיה היקרות ביותר שהופקו בישראל. התוכנית מתבססת על הפורמט האמריקאי, עם שינויים קלים.

מנחה העונה הראשונה של התוכנית היה רז מאירמן והחל מהעונה השנייה המנחה הוא רון שחר (הנשוי למיה קרמר, שהתחרתה בעונתה הראשונה של התוכנית עם בן זוגה באותה עת).

מפיקי התוכנית, בעונות 1–4 היו איל אלקבץ ורוית ליאור-מנדל (אשר הפיקו בין היתר, את העונה הראשונה של התוכנית "הישרדות") ובעונות 5–6, המפיק הוא עידו ברון. עורך העונה הראשונה, הרביעית, החמישית והשישית הוא שחר מורד. בעונות השנייה והשלישית, העורך היה עידו גרינברג.

שינויים מאופן המשחק המקורי

בגרסה הישראלית בוצעו מספר שינויים אשר מבדילים אותה מהגרסה המקורית האמריקאית:

  • התוכנית הוארכה מעבר ל-13 פרקים המסורתיים לעונה בגרסה האמריקאית. זאת כדי להביא לניצול מקסימלי של המדרוג הגבוה לו זוכה התוכנית[4] ולשידורה למשך תקופה ארוכה יותר[5]. כל קטע מרוץ שנמשך פרק אחד בגרסה האמריקאית המקורית, נמשך בין שניים לשלושה פרקים בגרסה הישראלית. זאת, פרט לקטע המירוץ הראשון וקטע המירוץ האחרון (הגמר), אשר מוצגים בדרך כלל בפרק בודד.
  • משימות ה"מעקף" (Detour) נקראות בגרסה הישראלית "צומת" ו"מעבר מהיר" (Fast Forward) נקראת "קיצור דרך".
  • בגרסה האמריקאית מציינים בתחילת כל קטע את התקציב שמקבלים המתמודדים להשלמתו. אם לזוג אזל הכסף באופן לא צפוי, גם עובדה זו זוכה לאזכור. בגרסה הישראלית, לעומת זאת, מלבד בעונה הראשונה, לא מצוין הסכום הכספי אותו קיבלו המתמודדים, אם כי בכל עת בה הם נדרשים לשלם במהלך המירוץ, הם מוצגים כמי ששולפים את כרטיס האשראי שניתן להם מהפקת התוכנית.
  • הפרסים שונו (פירוט בנפרד תחת כל עונה).
  • בשונה מהפורמט האמריקאי, גמר התוכנית הישראלית מצולם אחרי שידור רוב פרקי התוכנית והתקיים בחלק מהעונות מחוץ לישראל.

שינויים בעונה הראשונה

  • רק בעונה הראשונה התחרו עשרה צוותים במקום 11 בגרסה האמריקאית.
  • הפרסים: מיליון שקלים חדשים ושני רכבים היברידיים לזוכים, חופשה באירופה למקום השני, חופשה בארץ למקום השלישי.
  • שלושת הזוגות שנותרו אחרונים במירוץ, תום וגיל, מיה ועמיחי וגיא ושי, וכן כל המודחים, טסו ב-30 במאי 2009, לצילום המשימה האחרונה של פרק גמר התוכנית ביעד סודי[6]. מאוחר יותר התברר יעד זה כניו זילנד, המדינה ממנה חזרו המשתתפים לארץ טרם צילום חלקו האחרון של פרק הגמר. בעונה השנייה הנושא לא נשמר בחשאי ולאחר שהחל השידור הטלוויזיוני של הפרקים, פורסם בתקשורת שהמתמודדים נסעו לסינגפור לצילומי שני פרקי הגמר.

שינויים בעונה השנייה

  • הפרסים: מיליון שקלים חדשים לזוכים, שני קטנועים למקום השני וחופשה בחו"ל לזוג במקום השלישי.
  • החל מהעונה השנייה של התוכנית, סימן ה"סיבוב פרסה" וסימן ה"עצור" הם בעלי משמעות השונה מזו שבפורמט המקורי. ברוב קטעי המירוץ, כל הזוגות נדרשים לבחור איזה צוות הם רוצים "לסובב" או לעצור. הצוות שקיבל את מירב הקולות באותו קטע מרוץ, נאלץ לבצע גם את משימת הצומת השנייה או לחכות זמן שנקבע מראש (בדרך-כלל 15–30 דקות), בהתאמה.
  • התווספו קטעי מרוץ ללא הדחה: ארבעה במספר. הצוות שהגיע אחרון קיבל עונש מסוים, כגון משימות "פס האטה", או עונש של המתנה טרם קבלתו לנקודת הסיום.
  • בחלק גדול מקטעי המירוץ נערכו משימות "דו-קרב" בין הצוותים. הצוותים התחרו ביניהם במשימה ראש בראש, שהמנצח בה המשיך הלאה במירוץ והמפסיד חיכה להגעתו של הצוות הבא לעריכת דו-קרב נוסף. הצוות שנשאר אחרון מבין כל הצוותים קיבל עיכוב של רבע שעה לפני שקיבל את הרמז הבא.

שינויים בעונה השלישית

  • בעונה השלישית של התוכנית נוסף "כרטיס גלגל הצלה". הכרטיס מאפשר לזוג שהגיע ראשון לחלק מנקודות הסיום היומיות בחירה בין הצלת הזוג שהגיע אחרון לאותה נקודה, לבין קבלת יתרון על הזוגות האחרים בהזנקה הבאה על ידי הזנקתו שעה אחת מוקדם יותר. עוד נוסף "סיבוב פרסה כפול" בו הזוג שנבחר על ידי יתר הזוגות לבצע משימה נוספת, ובכך להתעכב, התבקש לבחור בעצמו זוג נוסף עליו הוא מטיל את ביצוע המשימה השנייה באותו קטע.
  • היו שני קטעי מרוץ ללא הדחה בלבד: העונש בקטע הראשון היה להמשיך ללבוש את כל הבגדים החמים שלבש הצוות בפריז גם לאורך כל שהותו בקטע המירוץ הבא שבברזיל החמה; ובקטע המירוץ השני, הזוג שהגיע אחרון נאלץ להמתין חצי שעה טרם הזנקתו לקטע המירוץ הבא.
  • כמעט כל קטעי המירוץ נפרסו על פני שלושה פרקים, לעומת ממוצע של שני פרקים בעונות הקודמות.
  • לראשונה הוצג סוג חדש של משימה: "מסלול משותף". במשימה מסוג זה שני צוותים חוברים לביצוע משימה יחדיו. הצוות שהגיע ראשון לאתר בו מבוצעת המשימה רשאי לקבוע האם הוא מעוניין לחבור לזוג שהגיע מיד אחריו או להמתין לזוג אחר.

שינויים בעונה הרביעית

  • בעונה הרביעית התחרו 14 זוגות על כרטיס העלייה למטוס, בשתי קבוצות שונות, כשבכל אחת שבעה זוגות. ששת הזוגות המנצחים שהגיעו לנקודת המפגש לקראת היציאה מישראל, נתקלו לראשונה בששת הזוגות שבקבוצה השנייה. כך, לראשונה הוקדשו שני פרקים למשימת העלייה הראשונה למטוס.
  • בעונה זו התקיים גם כן, כמו בעונה השלישית "מסלול משותף", אולם הפעם הזוג הראשון שהגיע למשימה היה חייב לחבור, לצורך ביצועה, לזוג שהגיע אחריו.
  • בעונה זו, בניגוד לעונות קודמות, קטע ההכרזה על הזוכים בגמר התקיים בישראל בעוד תוכנית הגמר עצמה צולמה בארגנטינה.

שינויים בעונה השישית

  • לאחר שבמירוץ נותרו ארבעה זוגות בלבד, נודע שכל הזוגות שהודחו עד אותו שלב, למעשה לא הוחזרו לישראל. במקום זה, רובם טסו ליוון, בה שהו עד לנקודת זמן בה חזרו כדי להתחרות על חזרה למירוץ, כך ששוב יהיו בו חמישה זוגות אשר יתחרו על הפרס הראשון. במהלך פרק ששודר ב-7 בפברואר 2018 הוצגו קורותיהם של הצוותים שהגיעו ליוון וכן של שני זוגות נוספים, אשר חזרו להתחרות על הכרטיס לחזרה למשחק מייד מהמקום בו הודחו.

העונה הראשונה

מסלול המירוץ בעונה הראשונה

העונה הראשונה שודרה החל מה-5 בפברואר ועד ל-18 ביוני 2009, בימי חמישי (ובמשך תקופה, שודרה גם במוצאי שבת).

מנחה: רז מאירמן

צוותי העונה הראשונה

קבוצה הוצגו כ: הדחה / מקום בגמר
שי וגיא חברים ושותפים עסקיים המנצחים במרוץ
מיה ועמיחי בני זוג מקום שני
תום וגיל בת ואביה החורג מקום שלישי
מיכל ורן נשואים עם שלושה ילדים הדחה שביעית
ענבל והדס חברות בלונדיניות הדחה שישית
אליאנה ויעל חברות 18 שנה הדחה חמישית
חנה ומרגלית חברות קיבוץ בעמק הירדן פרשו מהמירוץ עקב מחלה של מרגלית - הדחה רביעית
אלן וענבל בני זוג לשעבר הדחה שלישית
מאור ואשר חברים ללימודים הדחה שנייה
לירן וילנה מלכות יופי הדחה ראשונה

היעדים

המדינות והערים אליהן הגיעו הצוותים במהלך המירוץ:

העונה השנייה

העונה השנייה שודרה החל מה-25 באוקטובר 2011 ועד ל-11 בפברואר 2012. בתחילה היה זה בימים ראשון ושלישי ובינואר 2012, עת החליפו הזכייניות "רשת" ו"קשת" את ימי השידור, עברה התוכנית להיות משודרת בימים רביעי וחמישי.

רגע ההזנקה של אחד-עשר הצוותים באצטדיון טדי, ירושלים; מתוך פרק הבכורה של העונה השנייה

על-פי נתוני המדרוג, התוכנית בעונה השנייה זכתה לשיעורי צפייה גבוהים מאוד בקרב משקי הבית הנבדקים. רוב פרקי העונה זכו לרייטינג של למעלה מ-30 אחוזים, לעומת העונה הראשונה שאחוזי הצפייה בה היו נמוכים יותר. בהתאם לאותם נתונים, מספר הצופים בתוכנית הגמר של העונה נאמד ביותר ממיליון ו-400 אלף, כ-42 אחוזי רייטינג, מה שהגדיר אותה כגמר תוכנית המציאות הנצפה ביותר מיום תחילת מדידת הצפייה בישראל[7].

מנחה: רון שחר

צוותי העונה השנייה

קבוצה הוצגו כ: הדחה / מקום בגמר
בר ואינה חברות ילדות המנצחות במירוץ
אורן ואלון אחים מקום שני
ענהאל ועקיבא זוג דתי נשוי מקום שלישי
אדל וטום בני זוג, מתעמלת אומנותית וכדורגלן הדחה שמינית
אסנת (אוסי) וכרמית חברות ממוצא תימני הדחה שביעית
מוטי ועידן (פונדק) חברים מילדות הדחה שישית
חן ואלון נשואים טריים הדחה חמישית
שירה ופיראס בני זוג, יהודיה ומוסלמי הדחה רביעית
ניצן ופיפי אופה ובתו של בעל המאפייה הדחה שלישית
מור וטל מדריכת כושר ובתה הדחה שנייה
אלונה וגדי חברים ללהקה הדחה ראשונה
מסלול המירוץ בעונה השנייה

היעדים

המדינות והערים אליהן הגיעו הצוותים במהלך המירוץ:

הרקע לשידורי העונה

באפריל 2009, במהלך שידור העונה הראשונה, החלו ב"רשת" ההכנות להפקת העונה השנייה של התוכנית. אחת האפשרויות שנשקלה הייתה הפקת גרסה מיוחדת בה ישתתפו ידוענים ישראלים במירוץ, בדומה לתוכנית "האח הגדול VIP". רעיון זה עלול היה לייקר באופן משמעותי את עלות ההפקה[8]. האפשרות נבדקה ביחד עם רשת הטלוויזיה CBS האמריקאית, המחזיקה בבעלות על הפורמט. לאחר מכן סוכם כי תצולמנה שתי עונות נוספות של התוכנית, כאשר אחת תכלול ידוענים והשנייה, ללא ידוענים[9].

בסוף דצמבר 2009, הודיעה הנהלת "רשת", כי בשל העלויות הגבוהות, בוטלה הפקתה של עונה נוספת של התוכנית. זאת אף על פי שכבר החלו ההכנות לצילומי העונה שנייה ואף השלישית של התוכנית[10].

ב-20 בספטמבר 2010 הודיעה "רשת" כי בכוונתה להפיק בכל זאת עונה נוספת של התוכנית, אך בעלות מצומצמת יותר[11]. במהלך חודש נובמבר 2010 פורסמו בעיתונות מודעות מטעם "רשת", הקוראות לציבור להירשם למיונים אשר עתידים להתקיים, לבחירת הזוגות שישתתפו בעונה השנייה. ב-11 בפברואר 2011 נודע כי רון שחר ינחה את העונה השנייה של המירוץ למיליון במקום רז מאירמן[12]. צילומי עונה זו החלו באפריל 2011, שידורה החל ב-25 באוקטובר 2011 והיא הסתיימה ב-11 בפברואר 2012.

ביקורת

"להב"ה", גוף המגדיר עצמו כ"ארגון למניעת התבוללות" קרא להחרים את התוכנית בשל העבודה כי אחד הזוגות בתחרות, פיראס ושירה, מורכב מבני זוג מוסלמי ויהודייה. הארגון טען שבכך יש עידוד התבוללות. "רשת" מסרה בתגובה כי "הם משקפים את האוכלוסייה בישראל על כל גווניה"[13].

העונה השלישית

מלון "גרנד הוטל" בטאייפי - נקודת הסיום האחרונה של המירוץ בעונה השלישית

עם סיום שידורה של תוכנית הגמר של העונה השנייה, הכריזה "רשת" על פתיחת ההרשמה להתמודדות בעונה השלישית של התוכנית. צילומי העונה השלישית החלו באמצע ינואר 2013[14].

שידורי העונה השלישית החלו ב-11 במאי 2013 והסתיימו ב-31 באוגוסט באותה שנה. על-פי נתוני המדרוג, גם עונה זו, כמו השנייה, זכתה לשיעורי צפייה גבוהים ובגמר התוכנית רשמה נתון של 39.1%[15].

מנחה: רון שחר

צוותי העונה השלישית

קבוצה הוצגו כ: הדחה / מקום בגמר
טליה וקובי זוג נשוי המנצחים במרוץ
רומי וקורל אחיות מקום שני
מעיין ובת-אל בנות דודות, משני הצדדים מקום שלישי
אלירן ודוד חברים לעבודה בנמל אשדוד הדחה שמינית
דנה ודבי אמא ובת הדחה שביעית
אלירן ואיציק חברים מילדות הדחה שישית
מור וליאור זוג נשוי מאילת הדחה חמישית
יסמין ושימי בני זוג[16] הדחה רביעית
רונית ולירן חברים טובים הדחה שלישית
אנדריאה ורוני סבתא וסבא פרשו עקב פציעה ברגלו של רוני באחת המשימות - הדחה שנייה
יופטוט וחרות בנות אולפנה דתיות הדחה ראשונה
מסלול המירוץ בעונה השלישית

היעדים

המדינות והערים אליהן הגיעו הצוותים במהלך המירוץ:

העונה הרביעית

מסלול המירוץ בעונה הרביעית

עם סיום שידורה של תוכנית הגמר של העונה השלישית, הכריזה "רשת" על פתיחת ההרשמה להתמודדות בעונה הרביעית של התוכנית. הקדימון לעונה הרביעית שודר בראשית נובמבר 2014 ושידורי העונה נמשכו מ-22 בנובמבר 2014 עד ל-28 במרץ 2015.

זוהי העונה הראשונה בה הזוגות חולקו לשתי קבוצות והוזנקו משני מקומות שונים בישראל. לכל אחת מהקבוצות נודע על השנייה רק לאחר שתי ההדחות הראשונות. בנוסף, בשונה ממה שהיה נהוג בשלוש העונות שקדמו לזו, זהות המנצחים בתוכנית לא נחשפה בעת הגעתם לנקודת הסיום האחרונה של המירוץ. משהגיעו שני זוגות לנקודת הסיום הארבע-עשרה בלוחאן שבארגנטינה (הזוג השלישי בגמר החליט לוותר על המשימה ולפרוש), הם לא פגשו את המנחה, אולם נודע להם שעליהם לחזור לישראל, וששם תמסר ההודעה לגבי הזוג הזוכה. כך, חזרו הזוגות לישראל ונסעו משדה התעופה למגדל משה אביב. במרומי המגדל חיכו להם יתר משתתפי העונה ובמעמד המפגש, מסר המנחה לזוגות את מיקומם הסופי.

לפי נתוני המדרוג, עונה זאת נחשבת לנצפית ביותר בתוכנית. בפרק הפתיחה צפו 32.8% ממשקי הבית, ותוכנית הגמר רשמה נתון של 41.8% ושיא צפייה של 45.6% אחוזים. ממוצע העונה עמד על 33.6% רייטינג לתוכנית.

מנחה: רון שחר

ישנן 11 תמונות בגלריה. ניתן להקיש על תמונה להגדלתה

צוותי העונה הרביעית

קבוצה הוצגו כ: הדחה / מקום בגמר
שני ושי[17] החבר הטוב ביותר של בעלה - בעלת צימר ולולן המנצחים במרוץ
אוריאל וטום[17] חברים - כוריאוגרף ועורך מוזיקלי ב-MTV מקום שני
יוכי ולינור[17] חברות - חוזרות בשאלה מקום שלישי
אלה ווובה בני זוג לשעבר - עולים חדשים הדחה אחת-עשרה
ליאל וגל זוג מאורס הדחה עשירית
מאירי ודניאל חברים - סטודנטים למנהל עסקים הדחה תשיעית
אלכסה ורז בני זוג - דוגמנית בינלאומית ויהלומן הדחה שמינית
שי ועדי תאומים זהים הדחה שביעית
רוני ויעל אחיות - זמרת ושחקנית הדחה שישית
יפה ובועז אמא ובן הדחה חמישית, עקב מחלה של בועז
טילטיל ומזרחי חברי ילדות - נהג מונית וחלפן כספים הדחה רביעית
אירית וסיני אמא ובת - מורות לחינוך גופני הדחה שלישית
צוקי וחוטי בנות דודות הדחה שנייה
פנינה וחן אמא ובת - אשת עסקים ובתה הדחה ראשונה, עקב פציעתה של פנינה

היעדים

העונה החמישית

עם סיום שידורה של תוכנית הגמר של העונה הרביעית, הכריזה "רשת" על פתיחת ההרשמה להתמודדות בעונה החמישית של התוכנית. צילומי עונה זאת החלו בשלהי אוקטובר 2015. שידורה החל ב-17 במאי 2016. עוד קודם לכן, ב-9 במאי, שודרה התוכנית "המירוץ למיליון: רגע לפני", בה הוצגו חלק מהזוגות המשתתפים בעונה החמישית. ימי השידור של "רשת" בהם שובצה התוכנית היו ראשון ושלישי. עקב משדרי טורניר הכדורגל "יורו 2016" בתקופת שידור עונה זאת, חלק מתוכניות "המירוץ למיליון" שודרו בימי שני.

בשלהי יולי 2016, בעיצומו של שידור העונה, הופצה ברשת הוואטסאפ הודעה ובה נחשף סדר ההדחה-לכאורה של הזוגות בתוכנית. מהפקת התוכנית נמסר, בתגובה לספוילר זה, כי זהות המנצחים לא ידועה עדיין, שכן צילומי תוכנית הגמר של העונה טרם נערכו, נכון לאותה עת[18]. תוכנית הגמר של העונה שודרה ב-26 בספטמבר, לאחר שחלקה האחרון, בו הוכרז על הזוכים, צולם מוקדם יותר באותו החודש. המשימה האחרונה של העונה התקיימה באוסטרליה, אולם משהגיעו שלושת הזוגות לקצהו של מבוך הדג'נד במלבורן ודרכו על שטיח נקודת הסיום, הם לא פגשו את המנחה ולא נמסר סדר הגעתם לנקודה. סדר זה נחשף בטקס הסיום, שהתקיים באותה נקודה ממנה הוזנקו הזוגות אל מחוץ לישראל בראשיתה של התוכנית, בפארק אריאל שרון.

לראשונה לאחר ארבע עונות של התוכנית, את העונה החמישית לא הפיקו אייל אלקבץ ורווית מנדל[19] עם חברת "אבוט המאירי תקשורת בע"מ"[20], כי אם עידו ברון.

בעונה זאת הגיעו הצוותים לראשונה למדינות שאליהן הגיע כבר המירוץ, בגרסתו הישראלית, בעונות קודמות. היה זה בעת ביצוע המשימות בווייטנאם ובאוסטרליה, אשר אליהן הגיעו גם משתתפי העונה הראשונה, אם כי לערים שונות.

מנחה: רון שחר

מסלול המירוץ בעונה החמישית
"Melbourne Star" - גלגל הענק עליו בוצעה המשימה העיקרית בתוכנית הגמר של העונה החמישית

צוותי העונה החמישית

קבוצה הוצגו כ: הדחה / מקום בגמר
רז ועמית אבא ובן, מנהל קבוצת כדורסל ועורך דין המנצחים במירוץ[21]
לי וטל חברות טובות, מאמנת כושר ופרסומאית מקום שני
ג'וזי ואלכס חברים טובים, עולים חדשים מצרפת מקום שלישי
ציון ואביב כדורגלנים הדחה אחת-עשרה
יעל ויוסיאל בני דודים, כוריאוגרפית וסטודנט הדחה עשירית[22]
אורי ובן אחים, מוזיקאי ובייביסיטר הדחה תשיעית[23]
קים ושון ידידים, סטודנטית ומתווך נדל"ן הדחה שמינית
מונדה ואדריאנו בני זוג, מנהלת בית ספר לגלישה ושחקן הדחה שביעית
נעמי וחן גיסות, אשת עסקים ומתמחה במשפטים הדחה שישית
גלי ודניאל בני זוג, בזוגיות 9 שנים הדחה חמישית
ספיר ודור הכירו באפליקציית היכרויות, יח"צנית וברמן הדחה רביעית
שירה ובר חברות, ברמניות הדחה שלישית
לי ויוסי משוחררים טריים, מלצרית ומטפל ב-NLP הדחה שנייה
אבי ואבי חברי ילדות הדחה ראשונה

היעדים

סדר הגעת הזוגות לנקודות הסיום

קטע המירוץ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 - נקודת הגמר
זוג/נקודת סיום אגמון
הסופרלנד
,
ראשון
לציון
פארק
אריאל שרון
הקולוסיאום,
רומא
טרסה
דל-פינצ'ו,
המשקיפה על
פיאצה
דל פופולו
,
רומא
מצודת
בראשוב,
בראשוב
הכנסייה
הלותרנית
,
ווינדהוק
(ללא הדחה)
תחנת
הרכבת
הישנה,
סווקופמונד
מזח
אסקווה
זאלו,
זנזיבר סיטי
מתחם
קבר
הומאיון
,
ניו
דלהי
הכפר
האולימפי

של
אולימפיאדת
סיאול
,
סיאול
(ללא הדחה)
מצודת
טהאנג
לונג
,
האנוי
מקדש
בפואן,
אנגקור
בניין
העירייה,
ג'ילונג
מבוך
הדג'נד,
מלבורן
רז ועמית 1 8 6 7 2 4 1 1 2 3 1 2
1[21]
לי וטל 4 1 7 8 4 8 5 5 3 4 3 1
2
ג'וזי ואלכס 6 6 5 3 1 1 3 3 6 2 4 3
3
ציון ואביב 2 3 4 4 9 2 6 4 1 5 2 4 הדחה אחת-עשרה
יעל ויוסיאל 2 9 9 2 5 7 7 2 4 1 5[22] הדחה עשירית
אורי ובן 3 10 8 9 7 6 2 6 5 6[23] הדחה תשיעית
קים ושון 5 4 2 5 6 5 4 7 הדחה שמינית
מונדה ואדריאנו 4 2 1 1 3 3 8 הדחה שביעית
נעמי וחן 3 5 10 6 8 9 הדחה שישית
גלי ודניאל 1 7 3 10 הדחה חמישית
ספיר ודור 5 11 11 הדחה רביעית
שירה ובר 6 12 הדחה שלישית
לי ויוסי 7 הדחה שנייה
אבי ואבי 7 הדחה ראשונה

העונה השישית

סרטונים הגנים הבוטניים ("קוסמו-ויטראל") בטולוקה - נקודת הסיום החמישית בעונה השישית (וידאו)
ככר קודרינסקאיה במוסקבה - נקודת הסיום השמינית בעונה השישית
מגדל בורנה, הנמצא כ-80 ק"מ מזרחית לבישקק - נקודת הסיום התשיעית בעונה השישית

לאחר שבסיומה של תוכנית הגמר של העונה החמישית הכריז רון שחר על פתיחת ההרשמה להתמודדות בעונה הבאה של התוכנית. הצילומים שלה החלו במאי 2017. ב-10 במאי שודרו בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס" קטעים, בהם נראים מתמודדי התוכנית בנמל התעופה בן-גוריון, בדרכם ליעד הראשון אליו נשלחו מחוץ לישראל. נמסר אז כי הטיסה שהם עלו עליה יצאה לארצות הברית ונחשפו שמותיהם של שניים מן המתמודדים, שמוכרים לרבים, בהיותם ידוענים עוד קודם להופעתם בתוכנית: הזמר רגב הוד יצא למירוץ עם אשתו הלן, כשמולו מתמודדות, בין היתר, מור סילבר וחברתה, מור סוויד. בהמשך, חודשים טרם תחילת שידור התוכנית, פורסמה ידיעה, שבדיעבד, התבררה כלא מדויקת, לפיה סילבר נאלצה לפרוש מהמירוץ ולחזור לישראל, עקב פציעתה של חברתה, מור סוויד, במהלך צילומי המשימות[24]. בפועל, מור סוויד אמנם נחבלה ברגליה, אולם הן סיימו את קטע המירוץ והודחו בהיותן אחרונות. עם זאת, התברר בהמשך העונה שכמו זוגות נוספים שהודחו מהמירוץ (חוץ מהזוג שהודח בישראל), מור ומור לא הוחזרו לישראל, אלא טסו לשהות באי ביוון, ממנו היו אמורות לחזור לחלק מיוחד בעונה, בו התמודדו הזוגות המודחים על שיבה למשחק והצטרפות לארבעת הזוגות שנותרו במירוץ. במהלך הפעילות ביוון, התברר כי בשל מצב רגלה, סוויד לא תוכל להשתתף במשימות לטובת השיבה למירוץ וכך יצא שבשל הפציעה, מור ומור הודחו סופית מהמירוץ.

ב-21 באוקטובר 2017 החל שידורה של העונה השישית בערוץ 2, במסגרת רשת, כשבועיים טרם המעבר לערוץ 13[25]. התוכנית שודרה בערוץ "רשת 13" החל מ-1 בנובמבר, היום בו החלו השידורים בערוץ. ימי השידור בהם שובצה התוכנית היו רביעי ושבת. עם זאת, תוכניות בודדות שודרו בימי שני, כשבפעם הראשונה בה נעשתה ההחלפה בימים, היה זה עקב משדר כדורגל שתוכנן ליום רביעי ופעם נוספת, מתוך רצון למשוך קהל צופים לתוכנית חדשה שמשדר הבכורה שלה הוצמד לזה של "המירוץ למיליון".

להבדיל מהנוהג בעונות הקודמות, בעונה השישית לא נפתחו התוכניות בפתיח בו הוצגו כל הזוגות המשתתפים במירוץ. כל תוכנית החלה בקטע מעבר באורך שניות בודדות, בו הוצגה אנימציה של סמליל "המירוץ למיליון" בלבד.

בעונה השישית, התקיימה לראשונה משימת צלילה. הייתה זו פעילות שצולמה בהוואי, בה אחד מכל זוג מתמודדים נדרש לצלול, תוך שימוש במתקן מיוחד המאפשר לנשום מתחת לפני המים.

בעונה זאת, לראשונה בתולדות התחרות, לאחר שמונה הדחות נערך שלב "גלגל הצלה". במהלכו, כל זוג שהודח מהמירוץ (פרט לזוג שהודח בישראל) קיבל הזדמנות להתמודד על חזרה למשחק, לחמישייה האחרונה.

מנחה: רון שחר

צוותי העונה השישית

קבוצה הוצגו כ: הדחה/מקום בגמר מקום בשלב
"גלגל ההצלה"
אוולין וטוהר נשואים עם שני ילדים[26] המנצחים במירוץ[27]
דניאל ואליהו חברים - דוגמנים מקום שני[27]
הלן ורגב נשואים עם שני ילדים מקום שלישי
(לאחר הדחה שמינית
וחזרה בשלב "גלגל ההצלה")[27]
1[28]
נטע ועומר אחים הדחה עשירית
אן וירדן חברות הכי טובות הדחה תשיעית
עדי ומיתר חברי ילדות הדחה שביעית 3 - הודחו סופית
מור ומור חברות - אמהות טריות הדחה שישית
יוסי ואודי חברים - כבאי ומתנדב במשטרה הדחה חמישית 4 / 5 - הודחו סופית
אביבית והני פקחיות בעיריית חולון הדחה רביעית 6 - הודחו סופית
יונתן ונמרוד פסנתרנים הדחה שלישית 4 / 5 - הודחו סופית
ג'סיקה ואסף אקסים הדחה שנייה 2 - הודחו סופית
נעה ומעיין בנות דודות הדחה ראשונה

היעדים

מסלול המירוץ בעונה השישית

סדר הגעת הזוגות לנקודות הסיום

קטע המירוץ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - "גלגל הצלה" 11 12 13 - נקודת הגמר
זוג/נקודת סיום מקווה
ישראל
כיכר
טיימס
,
ניו יורק
חוף
וואי'אלה,
הונולולו
קיוסקו
מוריסקו,
מקסיקו סיטי
הגנים
הבוטניים,
טולוקה
פלאזה
דה טורוס,
קרטחנה
מועדון הגולף
טרייל,
מונטיגו ביי
(ללא הדחה)
בניין
קודרינסקאיה,
מוסקבה
מגדל
בורנה,
סמוך
לבישקק
בית הספר,
הכפר
ג'ול בולאק
בקירגיזסטן
כיכר
אלא-טו,
בישקק
מקדש
הריפונצ'אי,
לאמפון
מקדש
דוי קאם,
צ'יאנג מאי
תיאטרון המעלות
בהר הצופים,
האוניברסיטה
העברית
,
ירושלים
אוולין וטוהר 3 8 9 1 1 6 3 5 4
לא מתחרים
2 3
1[26][27]
דניאל ואליהו 11 1 1 4 7 4 2 2 2
לא מתחרים
1 1
2[27]
הלן ורגב 1 7 2 2 6 1 4 3 5 הדחה שמינית 1 1[28] 4 2
3[27]
נטע ועומר 10 4 6 3 3 5 6 1 1
לא מתחרים
3 4 הדחה עשירית
אן וירדן 4 9 5 5 5 2 5 4 3
לא מתחרות
5 הדחה תשיעית
עדי ומיתר 2 2 3 7 4 3 1 6 הדחה שביעית 2 3 הדחה סופית
מור ומור 6 5 7 8 2 7 הדחה שישית
יוסי ואודי 8 10 4 6 8 הדחה חמישית 4 4 / 5 הדחה סופית
הני ואביבית 7 6 8 9[30] הדחה רביעית[29] 6 הדחה סופית
יונתן ונמרוד 5 3 10 הדחה שלישית 5 4 / 5 הדחה סופית
ג'סיקה ואסף 9 11 הדחה שנייה 3 2 הדחה סופית
נעה ומעיין 12 הדחה ראשונה
קובץ:Bishkek historical museum (cropped).jpg
כיכר אלא-טו בבישקק - נקודת הסיום העשירית (בשלב "גלגל ההצלה") של עונה השישית
אמפיתיאטרון "המעלות" בקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים - נקודת הסיום האחרונה של המירוץ בעונה השישית

לוח ההצבעה

קטע המירוץ 2 3 4 5 6 7 8 9
סוג העיכוב עצור סיבוב פרסה סיבוב פרסה עצור עצור עצור עצור עצור
הזוג המעוכב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב דניאל ואליהו הלן ורגב הלן ורגב דניאל ואליהו
דניאל ואליהו דניאל ואליהו דניאל ואליהו אן וירדן
מס' הקולות 6/11 5/10 3/9 2/8 3/7 2/6 2/6 2/5
הזוג הצבעת הזוגות
אוולין וטוהר ג'סיקה ואסף יוסי ואודי נטע ועומר דניאל ואליהו דניאל ואליהו דניאל ואליהו דניאל ואליהו דניאל ואליהו
דניאל ואליהו הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב אן וירדן
הלן ורגב אוולין וטוהר דניאל ואליהו הני ואביבית דניאל ואליהו דניאל ואליהו דניאל ואליהו דניאל ואליהו דניאל ואליהו
נטע ועומר הלן ורגב הלן ורגב מור ומור אוולין וטוהר אן וירדן אן וירדן אן וירדן אן וירדן
אן וירדן הלן ורגב יוסי ואודי יוסי ואודי יוסי ואודי נטע ועומר נטע ועומר נטע ועומר נטע ועומר
עדי ומיתר הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הדחה שביעית
מור ומור הני ואביבית יונתן ונמרוד נטע ועומר נטע ועומר דניאל ואליהו הדחה שישית
יוסי ואודי אן וירדן אן וירדן אן וירדן אן וירדן הדחה חמישית
הני ואביבית הלן ורגב הלן ורגב הלן ורגב הדחה רביעית
יונתן ונמרוד הלן ורגב הלן ורגב הדחה שלישית
ג'סיקה ואסף אוולין וטוהר הדחה שנייה
נעה ומעיין הדחה ראשונה

העונה השביעית

הגלריה הלאומית של דרום אפריקה, קייפטאון - נקודת הסיום השנייה, והראשונה מחוץ לישראל, בעונה השביעית
קובץ:Nobel Square Cape Town.jpg
כיכר נובל בטיילת ויקטוריה ואלפרד, קייפטאון - נקודת הסיום השלישית בעונה השביעית
אחוזת סיינט אובין שבריבייר דה אנגילס, מאוריציוס - נקודת הסיום השישית בעונה השביעית

בסיומה של תוכנית הגמר של העונה השישית, הכריז רון שחר, על פתיחת ההרשמה להתמודדות בעונה הבאה של התוכנית. בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2018 פורסם באתר החדשות "וואלה! NEWS" כי בעונה זאת, או בזו שאחריה[31], אחד הזוגות המתמודדים עתיד להיות מורכב מרוית אסף, בעברה מלכת היופי של ישראל, ובנה[32].

באוקטובר 2018 פורסם באתר "וואלה! NEWS"‏[31] כי צילומיה של העונה יחלו, ככל הנראה, בחודשים נובמבר-דצמבר אותה שנה ושייתכן כי בעונה זאת, מספר הפרקים יהיה מצומצם מזה שהיה נהוג עד אז. חודש לאחר מכן פורסם שכמתוכנן, ב-5 בנובמבר הזוגות עזבו את ישראל לטובת צילומי התוכנית[33]. באותם ימים פורסמו פרטיהם של חלק מהמתמודדים המשתתפים בצילומיה של אותה עונה: התאומות הדוגמניות נוי והדר קרקו[34][33], זוג תאומים שהשתתפו בתוכנית "אייל גולן קורא לך"[35], שתי דוגמניות שהן בנות להורים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ומניגריה[33] וכן אמה של מתמודדת העונה השישית ירדן ויזל[36].

שידורה של העונה החל ברשת 13 ב-15 ביולי 2019[37]. שישה ימים קודם לתוכנית הזנקת התחרות, שודרה תוכנית בה הוצגו 12 זוגות המתמודדים בעונה זאת. התוכנית שובצה לשלושה ימי שידור: שני, רביעי ושבת. עם זאת, לפחות פעם אחת, שודרה ביום ראשון במקום בשני ובמועד אחר, לא שודרה ברביעי.

הפקת התוכנית משתפת פעולה עם ערוץ זום. האחרון משדר תוכנית בשם "זום על המירוץ", בהנחיית דובדבני וקובץ', העוקבת אחר צילומי תוכניות העונה השביעית.

מנחה: רון שחר

צוותי העונה השביעית

קבוצה[37] הוצגו כ: הדחה / מקום בגמר
חביב ויצחק תאומים
טלי וגילי חברות הכי טובות
אריאל וקארין[38] נשואים טריים
איל וסיד יוצאי 8200
אביעד ועדן נשואים + 1
טיה ופיי דוגמניות
ניסים ואוראל אחים
מיכל ועומר כוכבות אינסטגרם הדחה חמישית
רן ובן חברים לעבודה הדחה רביעית
יהודית וזוהר אם ובת הדחה שלישית
כאמלה ובהירה חברות ילדות[39] הדחה שנייה[39]
נוי והדר תאומות זהות הדחה ראשונה, עקב פציעתה של הדר

היעדים

סדר הגעת הזוגות לנקודות הסיום

קטע המירוץ 1 2 3 4 5 6 7 8
זוג/נקודת סיום מוזיאון
ארץ ישראל
,
תל אביב
(ללא הדחה)
הגלריה
הלאומית של
דרום אפריקה,
קייפטאון
כיכר נובל
ברציף
ויקטוריה ואלפרד
,
קייפטאון
הפארק הלאומי
מוסי אואה
טוניה
,
ליווינגסטון
"בית זמבזי",
על גדת
נהר זמבזי
בזימבבואה
אחוזת
סיינט אובין,
ריבייר דה אנגילס
(ללא הדחה)
מקדש
גנגה טלאו,
גראנד בסין
נפאל
טיה ופיי 6 2 6 7 5 8 1
אביעד ועדן 3 3 3 5 6 1 2
טלי וגילי 10 7 8 2 3 6 3
אריאל וקארין 7 5 5 4 4 4 4
חביב ויצחק 4 1 2 1 1 2 5
ניסים ואוראל 12 6 7 6 8 5 6
איל וסיד 1 4 1 3 2 7 7
מיכל ועומר 8 10 9 9 7 3 8 הדחה חמישית
רן ובן 9 9 4 8 9 הדחה רביעית
יהודית וזוהר 2 8 10 10 הדחה שלישית
כאמלה ובהירה 11 11 11 הדחה שנייה[39]
נוי והדר 5 12 הדחה ראשונה

לוח ההצבעה

קטע המירוץ 2 3 4 5 6 7 8
סוג העיכוב עצור עצור עצור עצור סיבוב פרסה עצור
הזוג המעוכב טיה ופיי רן ובן טיה ופיי טיה ופיי טיה ופיי אביעד ועדן
איל וסיד
אביעד ועדן
טלי וגילי
מס' הקולות 2/12 2/11 4/10 4/9 3/8 3/8
הזוג הצבעת הזוגות
טיה ופיי אביעד ועדן חביב ויצחק אריאל וקארין איל וסיד איל וסיד אביעד ועדן
אביעד ועדן נוי והדר ניסים ואוראל ניסים ואוראל טלי וגילי טיה ופיי ניסים ואוראל
טלי וגילי כאמלה ובהירה כאמלה ובהירה יהודית וזוהר מיכל ועומר אביעד ועדן אביעד ועדן
אריאל וקארין טיה ופיי טיה ופיי טיה ופיי טיה ופיי טיה ופיי חביב ויצחק
חביב ויצחק טיה ופיי אביעד ועדן טיה ופיי טיה ופיי איל וסיד מיכל ועומר
ניסים ואוראל טלי וגילי יהודית וזוהר יהודית וזוהר אביעד ועדן אביעד ועדן אביעד ועדן
איל וסיד יהודית וזוהר רן ובן טיה ופיי טיה ופיי טיה ופיי טיה ופיי
מיכל ועומר רן ובן רן ובן יהודית וזוהר חביב ויצחק חביב ויצחק חביב ויצחק הדחה חמישית
רן ובן איל וסיד מיכל ועומר טיה ופיי טיה ופיי הדחה רביעית
יהודית וזוהר איל וסיד איל וסיד ניסים ואוראל הדחה שלישית
כאמלה ובהירה טלי וגילי טלי וגילי הדחה שנייה
נוי והדר אביעד ועדן הדחה ראשונה

העונה השמינית

לפי ידיעה באתר "וואלה! NEWS" מאוקטובר 2018[31], "רשת" מעוניינת להפיק עונה שמינית לתוכנית. מתוך רצון לחסוך בעלויות כספיות, תצולם עונה זאת מייד עם תום צילומי העונה השביעית. במצב כזה, הזנקת העונה השמינית תתבצע מנקודה מחוץ לישראל (בדומה לעונה הראשונה)[31]. חודש לאחר מכן פורסם כי העונה השמינית עתידה להיות "עונת אולסטארז", כלומר כזו שישתתפו בה זוגות שהתמודדו כבר בתוכנית בשנים עברו, וכי היא עתידה להיות קצרה מהעונות הקודמות[36][43].

ראו גם

קישורים חיצוניים

מידע וכתבות:

ביקורות:

הערות שוליים

  1. ^ כללי הכתיב של האקדמיה ללשון העברית קובעים שהכתיב הוא "המרוץ למיליון", אך ערך זה מכבד את החלטתם של יוצרי התוכנית לכתוב את שמה "המירוץ למיליון".
  2. ^ ערן סויסה, מתחילים לרוץ: המירוץ למיליון תגיע למסך בשבוע הבא, באתר nrg‏, 27 בינואר 2009
  3. ^ יעל גאוני, ‏רשת תשקיע 400 אלף דולר בתוכנית הגמר של "המרוץ למיליון", באתר גלובס, 31 במאי 2009
  4. ^ יוני פרת, ‏"המירוץ למיליון" פותח חזית מול "הישרדות", באתר ‏מאקו‏, 1 במרץ 2009
  5. ^ לי-אור אברבך, אולי הפעם, מוסף "עסקים", מעריב, 30 בינואר 2009
  6. ^ ערן בר-און, צ'יקי צ'יקי צ'ק אין, באתר ynet, 31 במאי 2009
  7. ^ דוד אברהם‏, רייטינג יומי: סוף המירוץ, באתר וואלה!‏, 12 בפברואר 2012
  8. ^ אמיר טייג, רשת שוקלת גרסת VIP של סדרת "המירוץ למיליון", באתר כלכליסט, 9 במאי 2009
  9. ^ יוני פרת, ‏מסתמן: המירוץ למיליון VIP, באתר ‏מאקו‏, 21 בספטמבר 2009
  10. ^ לי-אור אברבך, ‏רשת ביטלה את העונה השנייה של "המירוץ למיליון": "אין צידוק כלכלי", באתר גלובס, 20 בדצמבר 2009
  11. ^ לי-אור אברבך, ‏רשת מאשרת: תפיק עונה שנייה של "המירוץ למיליון", באתר גלובס, 20 בספטמבר 2010
  12. ^ ערן בר-און, רון שחר ינחה את "המירוץ למיליון", באתר ynet, 11 בפברואר 2011
  13. ^ יהושע בריינר‏, "המירוץ למיליון": "להחרים את התוכנית בגלל הזוג המעורב", באתר וואלה!‏, 1 בנובמבר 2011
  14. ^ מידע שנמסר בתוכנית "חדשות הבידור", בערוץ "HOT בידור ישראלי", 20 בינואר 2013. בתוכנית הוצגו תמונות בודדות מצילומי התוכנית במדריד.
  15. ^ קובי וטליה הם הזוכים בגמר המירוץ למיליון, באתר nana10‏, 31 באוגוסט 2013
  16. ^ בנקודת הסיום בריו דה ז'ניירו, לאחר שהודחו מהתחרות, הציע שימי ליסמין נישואין
  17. ^ 1 2 3 רן בוקר, המירוץ למיליון: "לא באנו בגלל הכסף", באתר ynet, 27 במרץ 2015
  18. ^ סרטונים נחשפו הזוכים של המירוץ למיליון, באתר nana10‏, 27 ביולי 2016
  19. ^ דניאל קמינסקי, החיים בריאלטי, באתר ynet, 26 בספטמבר 2016
  20. ^ מיה מנע‏, עושה לביתה: רשת מעבירה הפקות פנימה, המפיקים זועמים, והרשות תבדוק חריגה, באתר וואלה!‏, 1 בפברואר 2016
  21. ^ 1 2 עמית ורז הם הזוכים הגדולים ב"מירוץ למיליון", באתר nrg‏, 26 בספטמבר 2016
  22. ^ 1 2 סרטונים סמדר שילוני, "המירוץ למיליון": שלום, ותודה על הפיצוחים, באתר ynet, 14 בספטמבר 2016
  23. ^ 1 2 סרטונים סמדר שילוני, המירוץ למיליון: הדחה רגועה, באתר ynet, 7 בספטמבר 2016
  24. ^ ליהי עטר בכר‏, מור סילבר פרשה מהמירוץ למיליון בעקבות פציעה, באתר וואלה!‏, 7 ביוני 2017
  25. ^ אפרת מלטר, המירוץ למיליון: בדרך לפיצול עוצרים בתוכן שיווקי, באתר nrg‏, 22 באוקטובר 2017
  26. ^ 1 2 סרטונים רן בוקר, אוולין וטוהר זוכי "המירוץ למיליון": "לני איתנו שעה שעה", באתר ynet, 18 במרץ 2018
  27. ^ 1 2 3 4 5 6 סרטונים אמנון גולדמן‏, "זה היה המבחן שלנו": טוהר ואוולין חושפים את הקשיים, באתר וואלה!‏, 18 במרץ 2018
  28. ^ 1 2 3 מיתר שליידר פוטשניק‏, "המירוץ למיליון": מותשים, רעבים ומלוכלכים - גם למתמודדים כבר נמאס, באתר וואלה!‏, 22 בפברואר 2018
  29. ^ 1 2 מיתר שליידר פוטשניק‏, המירוץ למיליון: רגעי הפאניקה הגדולים דווקא לא היו ממשימת הג'וקים הדוחים, באתר וואלה!‏, 26 בנובמבר 2017
  30. ^ סרטונים סמדר שילוני, "המירוץ למיליון": לא צריך לקרוא ביאליק בשביל להיגעל מג'וקים, באתר ynet, 26 בנובמבר 2017
  31. ^ 1 2 3 4 שגיא בן נון‏, ב"רשת" מהדקים חגורה: יצלמו ברצף שתי עונות של "המירוץ למיליון", באתר וואלה!‏, 10 באוקטובר 2018
  32. ^ מלכת היופי במיל' ובנה רצים למיליון, באתר וואלה!‏, 3 בספטמבר 2018
  33. ^ 1 2 3 ערן סויסה, למירוץ יצאנו: טיה ופיי בדרך למיליון, באתר ישראל היום, 6 בנובמבר 2018
  34. ^ ערן סויסה, רצות לקאמבק: נוי והדר חוזרות למסך, באתר ישראל היום, 18 באוקטובר 2018
  35. ^ ערן סויסה, מ"אייל גולן קורא לך" ל"המירוץ למיליון", באתר ישראל היום, 8 בנובמבר 2018
  36. ^ 1 2 ערן סויסה, המירוץ למיליון: הזינות חוזרות עם בונוס, באתר ישראל היום, 14 בנובמבר 2018
  37. ^ 1 2 קארין ארד‏, בפרדס ליד השוקת: "המירוץ למיליון" פתחה עונה עם מתמודדים כיפיים, הזויים ומשמימים, באתר וואלה!‏, 16 ביולי 2019
  38. ^ סרטונים זה הזוג הדתי בעונה החדשה של "המירוץ למיליון", באתר כיפה, 27 ביולי 2019
  39. ^ 1 2 3 רן בוקר, "אומרים לנו 'תגידו תודה שאתן לא בעזה'", באתר ynet, 28 ביולי 2019
  40. ^ 1 2 3 צביה בלום, היפים והמצחיקים, באתר ישראל היום, 16 ביולי 2019
  41. ^ סרטונים קרן מינביץ', ‏עינוי במסווה של לונה פארק, באתר ‏מאקו‏, 25 ביולי 2019
  42. ^ קארין ארד‏, המירוץ למיליון: כשעדן התישה לאביעד את הצורה וגרמה לנו לרחם עליו, באתר וואלה!‏, 1 באוגוסט 2019
  43. ^ ערן סויסה, "המירוץ למיליון": גם יעל ויוסיאל אולסטארז, באתר ישראל היום, 22 בנובמבר 2018


הקודם:
2013 - אקס פקטור ישראל
פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה - תוכנית מציאות
2014 - המירוץ למיליון
הבא:
2015 - מאסטר שף