רדיו תל אביב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ביטול גרסה 10049808 של 77.126.150.124 (שיחה)
ביטול גרסה 10049822 של Alexis (שיחה)
שורה 9: שורה 9:
|אתר אינטרנט=http://www.102fm.co.il
|אתר אינטרנט=http://www.102fm.co.il
}}
}}
'''רדיו תל אביב''' הוא [[תחנת רדיו]] אזורית שמרכזה ב[[תל אביב]]. התחנה הוקמה ב-[[1 בספטמבר]] [[1996]], ואולפניה ממוקמים ב[[נמל תל אביב]]. התחנה נפתחה בגל השני של היווצרות תחנות הרדיו האזוריות, שנה לאחר הגל הראשון. רדיו תל אביב משלב בין תוכניות מלל, העוסקות בתחומי ה[[אקטואליה]] הרכה וה[[הומור]], ובין מוזיקת להיטים המשודרים ברצף. התחנה משדרת בתדר 102FM, המהווה חלק מה[[מותג|מיתוג]] שלה. רדיו תל אביב נמצא בשליטתם של אנשי העסקים [[צבי שלום]] ו[[יוסי סבן]].
'''רדיו תל אביב''' הוא [[תחנת רדיו]] אזורית בעלת צביון חילוני שמרכזה ב[[תל אביב]]. התחנה הוקמה ב-[[1 בספטמבר]] [[1996]], ואולפניה ממוקמים ב[[נמל תל אביב]]. התחנה נפתחה בגל השני של היווצרות תחנות הרדיו האזוריות, שנה לאחר הגל הראשון. רדיו תל אביב משלב בין תוכניות מלל, העוסקות בתחומי ה[[אקטואליה]] הרכה וה[[הומור]], ובין מוזיקת להיטים המשודרים ברצף. התחנה משדרת בתדר 102FM, המהווה חלק מה[[מותג|מיתוג]] שלה. רדיו תל אביב נמצא בשליטתם של אנשי העסקים [[צבי שלום]] ו[[יוסי סבן]].


== אופי התחנה ==
== אופי התחנה ==

גרסה מ־12:51, 7 בפברואר 2011


שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רדיו

פרמטרים [ לוגו ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

רדיו תל אביב החדש
פרטי התחנה
סוג רדיו אזורי
שפה עברית
מדינה ישראל ישראלישראל
תקופת הפעילות מ-1 בספטמבר 1996 עריכת הנתון בוויקינתונים
אזורי קליטה ותדרים
אזור קליטה מחוז תל אביב
נקלט בתדר 102FM
http://www.102fm.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רדיו תל אביב הוא תחנת רדיו אזורית בעלת צביון חילוני שמרכזה בתל אביב. התחנה הוקמה ב-1 בספטמבר 1996, ואולפניה ממוקמים בנמל תל אביב. התחנה נפתחה בגל השני של היווצרות תחנות הרדיו האזוריות, שנה לאחר הגל הראשון. רדיו תל אביב משלב בין תוכניות מלל, העוסקות בתחומי האקטואליה הרכה וההומור, ובין מוזיקת להיטים המשודרים ברצף. התחנה משדרת בתדר 102FM, המהווה חלק מהמיתוג שלה. רדיו תל אביב נמצא בשליטתם של אנשי העסקים צבי שלום ויוסי סבן.

אופי התחנה

התחנה מתאפיינת בקו מוזיקלי של רוק לועזי ועברי, לרבות אמנים ישראליים צעירים.

אוה מדז'יבוז' מנהלת התחנה בשנים 2004-2006, מספרת:

האמת היא שאני והצוות הניהולי החלטנו שאנחנו הופכים מרדיו לתל אביב לרדיו מתל אביב. כמו שבארצות הברית וושינגטון היא עיר הבירה, אבל הבשורה התרבותית מגיעה מניו יורק, כך גם אצלנו. תל אביב היא עיר הבירה של החו"ל, הבשורה, החידוש. פסקול החיים מגיע מכאן. אנחנו לא משדרים רק למי שגר בשינקין פינת מלצ'ט, אלא גם למי שגר באשדוד ובבאר-שבע ורוצה לינוק את המהות הזו[1]

אווה מדז'יבוז

התחנה התבלטה בכך שהייתה בין הראשונות שהנהיגו חזרה מהירה יחסית למתכונות שידורים רגילה לאחר פיגועים (מה שהוביל גם להאשמתה באסקפיזם[2]), ובכך ששילבה גם שירים לועזיים ועדכניים בימי זיכרון.[3] תוכנית נודעת ששודרה בעבר בתחנה, היא תוכנית המערכונים הלילית היפופוטם, שממשיכה להתקיים עד היום באתר האינטרנט Flix.

ברשימת השדרנים של רדיו תל אביב, בעבר אפשר למצוא את מיכל ניב, רפי רשף, דנה ספקטור, עמנואל רוזן, רשף לוי, עודד קטש, שי ודרור, עינב גלילי, דורי בן זאב, טל ברמן, אביעד קיסוס וכמובן ארז טל, מרב מיכאלי ממקימי התחנה, יחד עם המנכ"ל הראשון, ראודור בנזימן.

כיום מתאפיינת התחנה ברצועות מלל רבות, כאשר הבולטת בהם הייתה תוכנית הבוקר של טל ברמן ואביעד קיסוס, משנת 2002 ועד סוף 2009. כיום התכניות המרכזיות הן "היום שעכשיו" של שלישיית מה קשור (דרך ערוץ 24), והתוכנית הוותיקה ביותר מיומה הראשון של התחנה, "גומרים הולכים", בהגשת דני סידס ואודי סגל.

מאביב 2007 משודרת מידי ערב בתחנה תוכנית הספורט, בשיתוף עם ערוץ הספורט ובהגשת כוכבי הערוץ: מירי נבו, רון קופמן, נדב יעקבי, דני ענבר, שלמה שרף, איציק זוהר ואלי אוחנה. החל מינואר 2008 הצטרף לתחנה יואב קוטנר, מנהל מחלקת המוזיקה, המשדר מידי יום בשעות 14:00-16:00 את "האיש הקטן מהרדיו", תוכנית מוזיקה בעריכתו והגשתו, עם אירוחים שבועיים של הופעות באולפן, כגון: ברי סחרוף עם אהוד בנאי, ריטה, ארקדי דוכין, הדג נחש, אריקה באדו, מריאן פיית'פול, כנסיית השכל ועשרות רבים נוספים.

באפריל 2008 עלתה לאוויר בתחנה תוכנית המערכונים והנונסנס "ץ סופית", המשודרת מדי שבת ב-17:00, וממשיכה את דרכן של תוכניות קומיות קודמות בסגנון דומה, כגון "מה יש?", ו"היפופוטם" - ששודרה ברדיו תל אביב בתחילת דרכה.

מאז שנת 1997 התחנה מפעילה מכללה ללימוד מקצועות הרדיו שאושרה על ידי משרד התמ"ת. סגל המרצים כולל גם את מנחי התחנה.

ביולי 2009 העלתה התחנה אתר זמני חדש לקראת השקת המיתוג החדש של רדיו תל אביב כ"רדיו תל אביב החדש".

באוקטובר 2009 הודיע מנכ"ל התחנה שי בן מאור על פרישתו ובאותה תקופה עזבו שדרנים רבים את התחנה וביניהם: דן תורן, שרון מולדאבי, רינה מצליח, דן שילון, טל ברמן ואביעד קיסוס.

בין השינויים מתוכנן גם חידוש סמליל התחנה. המהלך מסכם את שינוי הכיוון שעבר רדיו תל אביב בשנתיים שקדמו לו.

בסוף דצמבר 2009 שידרו שרון טייכר וערן זרחוביץ' את התוכנית האחרונה של תוכנית הערב במועדון "שבלול", לאחר שהודיעו על פרישתם שבועיים לפני כן. בהתחלה תפסה את מקומם השדרנית רוני אבן, ולאחר מכן תפסו את המקום שלישיית מה קשור, בתוכניתם "היום שעכשיו", המשודר גם בערוץ 24 וגם ברדיו ירושלים החדש.

במרץ 2010 הפסיקה ערוץ 24 לשדר ברדיו תל אביב את תוכניתם של השלישייה. בתור מעבר, תפסה את מקומם השדרנית רוני אבן, ובמאי, התוכנית "משהו משהו" ששודרה בין 8 ל-10 בערב, הוקדמה לשעה 4.

באפריל 2010 הוחלט כי האולפנים יועתקו מנמל תל אביב לרחוב ראול וולנברג ברמת החייל.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Nrg

    פרמטרים [ 7 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    קרן צור, זמן ת"א, רדיו גירל, באתר nrg‏, 3 במרץ 2006
  2. ^ [1] (הקישור אינו פעיל, 24.11.2010)
  3. ^ נייגר, מאיירס וזנדברג, אתם זוכרים עם השירים: תרבות פופולרית, זיכרון קולקטיבי ושידורי הרדיו בישראל ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, 1993–2002, החוג לתקשורת - הפקולטה למדעי החברה, באתר אוניברסיטת חיפה, 7 ביולי 2009 (לקוח ממגמות - כרך מו, מספר 2-1, פברואר 2009)


תבנית:אין בינוויקי