WIZ – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ עיצוב
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:Wiz.jpg|שמאל|ממוזער|290px|וויז]]
[[תמונה:Wiz.jpg|שמאל|ממוזער|250px|וויז]]
'''WIZ''' (קרי: "וויז") היה [[כתב עת]] ישראלי שעסק ב[[משחקי מחשב]] וקונסולות משחק, [[אינטרנט]] ו[[משחקי תפקידים]].
'''WIZ''' (קרי: "וויז") היה [[כתב עת]] ישראלי שעסק ב[[משחקי מחשב]] וקונסולות משחק, [[אינטרנט]] ו[[משחקי תפקידים]].



גרסה מ־11:41, 21 בפברואר 2011

וויז

WIZ (קרי: "וויז") היה כתב עת ישראלי שעסק במשחקי מחשב וקונסולות משחק, אינטרנט ומשחקי תפקידים.

המגזין יצא לאור משנת 1991 ועד אוקטובר 2001 והיה הראשון בארץ שסקר את הנושא. בנוסף לסקירת המשחקים הוא הכיל בשלב מסוים משחקים שניתנו חינם בכל חודש. מחירו היה 25 ש"ח. נוהגים לייחס את היוזמה והחזון שמאחורי הקמת המגזין לדודי רביב שעבד כמנהל בכיר בחברת "באג".

העורך האחרון של העיתון היה אורן רביב (שהחליף את קובי סיט) ובין הכתבים היו גם דוד זילברשטיין וערן בן סער. זילברשטיין התחיל ככתב במדור ה-PC של המגזין ולאחר כשנה הפך לעורך המדור. בן-סער, כתב וערך את מדור משחקי התפקידים של המגזין. במדור זה, היה נוהג לכתוב בקביעות טור הומוריסטי בשם "שיחות עם מורגן לה פיי", שבין השאר גם ענה על שאלות בנושא משחקי תפקידים. אורן רביב היה קורא של העיתון שגויס לכתוב בו על ידי סיט וזילברשטיין. בן סער היה חבר המערכת הוותיק ביותר בעיתון. כותבים נוספים במהלך השנים: דוד אידלס, ערן פולוסצקי וניר שקד.

המגזין הוצא לאור על ידי חברת "באג" עד שנקנתה על ידי "מודן" שהחליטה לסגור את וויז.

ביקורות מסוימות גרסו כי הכתבות ב-WIZ נוטות לקטול משחקים שיובאו על ידי יריבותיה של "באג", הד-ארצי ומחשבת. ייתכן וביקורות אלו היו נכונות לפני כניסתו של סיט לתפקיד העורך (ב-1995). לאחר כניסתו של סיט לתפקיד, גישת המערכת הייתה לתת חופש מוחלט לכתב להביע את עמדתו האישית. עם זאת, מתחריו של המגזין טענו שהמשחקים הפחות מוצלחים שיובאו על ידי "באג", היו זוכים לקטילות עדינות ומרוככות יותר מאשר משחקי המתחרים. למרות המחלוקות, וויז היה המגזין הישראלי למשחקי מחשב האחרון שנסגר. מתחריו "פריק" ו"זומביט" נסגרו שנים מעטות קודם לכן. ניתן למצוא עוד מעלילותיה של מורגן לה פיי באתרו של ערן בן סער, "שדים מתחת לכיור".

מדורים

דוקטור WIZ - מדור אליו הפנו הקוראים שאלות בנושאי מחשבים להם היה עונה הדוקטור שזהותו מעולם לא נחשפה.

סודות מחדר התמיכה - מדור בו פורסמו טיפים וצ'יטים ונענו שאלות הקוראים בנושאי התקדמות במשחקים.

ספיישלים - בשנים האחרונות של הגיליון, נתנאל מורי היה מפרסם ספיישלים שונים על משחקי מחשב, כגון כתבות על פמיניזם במשחקי מחשב, אינטליגנציה מלאכותית, סקירה על טכנולוגיות תלת מימד, ועוד.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.

תבנית:אין בינוויקי