מסע בין כוכבים: סדרת האנימציה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט: משנה תבנית: סדרת אנימציה
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: ro:Star Trek: Seria animată
שורה 53: שורה 53:
[[pl:Star Trek: Animowana Seria]]
[[pl:Star Trek: Animowana Seria]]
[[pt:Star Trek: The Animated Series]]
[[pt:Star Trek: The Animated Series]]
[[ro:Star Trek: Seria animată]]
[[ru:Звёздный путь: Анимационный сериал]]
[[ru:Звёздный путь: Анимационный сериал]]
[[sh:Star Trek: The Animated Series]]
[[sh:Star Trek: The Animated Series]]

גרסה מ־11:04, 6 במאי 2011

תבנית:סדרת טלוויזיה מסע בין כוכבים: סדרת האנימציה (באנגלית: Star Trek: The Animated Series) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מבית היוצר של ג'ין רודנברי. הסדרה מבוססת על הסדרה המצליחה "מסע בין כוכבים: הסדרה המקורית" ושודרה במקור בין השנים 1973-1974 בערוץ NBC. היא כללה שתי עונות ובסך הכל 22 פרקים. הסדרה זכתה בפרס אמי לסדרות יומיות. שהופך אותה לסדרת מסע בין כוכבים הראשונה שזכתה בפרס אמי.

הסדרה המצוירת מעולם לא שודרה בישראל. היא הייתה הסדרה המצוירת היחידה של "אולפני פילמיישן" שגם מתאימה למבוגרים.

השם של הסדרה, כפי שמופיע במהלך כתוביות הפתיחה, הוא "מסע בין כוכבים" בלבד. התוספת "סדרת האנימציה" מקובלת לשם נוחות על־מנת להבדיל אותה משאר הסדרות.

עם ההתעניינות ההולכת וגוברת בשידורים החוזרים הגיע הרעיון לארגן כנס חובבים שיוקדש ל"מסע בין כוכבים", כלומר אירוע שבו יוקרנו פרקים נבחרים, יימכרו מוצרים הקשורים לסדרה והשיא יהיה פגישה עם חלק מהיוצרים והשחקנים. בינואר 1972 הדבר יצא לפועל והמארגנים ציפו שמספר המשתתפים יהיה בסדר גודל של כמה עשרות אנשים, 300 במקרה הטוב. הם לא היו ערוכים לקלוט את אלפיים המעריצים שהתייצבו במקום. כאשר נערך כנס נוסף שנה לאחר מכן, בתחילת 1973, הם נערכו לקבלת קהל של אלפיים איש, אליו הגיעו יותר מ־6,000. (ושוב, שנה מאוחר יותר, כשנערכו ל־6,000, המספר עבר את ה־10,000).

בפרמאונט הביטו במתרחש בשביעות רצון, הקשיבו לדרישת הקהל להחיות את הסדרה ולמרות זאת לא נקטו פעולה ממשית. חששם היה שמדובר באופנה חולפת ועד שיספיקו להרים הפקה מחודשת הדרישה תיעלם. מי שלא חשש להשקיע היו מספר אולפני הנפשה שפנו לרודנברי ולפרמאונט בהצעות ליצור גרסה מצוירת של הסדרה שתשודר בימי שבת בשעות הבוקר. רודנברי היה מודאג שמא המגבלות הכרוכות בשידור בשעה מוקדמת יפגעו ברוח הסדרה (שידור סדרה מצוירת בשעת ערב, שעת צפיית שיא, היה בחזקת עוד חזון למועד). כנראה שזו הסיבה שבגללה העסקה שהציעו "אולפני פילמיישן" (Filmation) - שהעניקה לו חופש אמנותי מוחלט - זכתה להתממש.

מרביתו של צוות הסדרה המקורית, הן שחקנים והן כותבים, גויס להשתתף בסדרה המצוירת. אך האיחוד מחדש לא נמשך זמן רב מדי - עם תחילת העונה השנייה הסדרה נדונה לאותו גורל כמו קודמתה ובוטלה בטרם עת.

חוזה של שחקני-קול כולל בדרך-כלל תשלום עבור 2 עד 3 תפקידים ולכן כמעט כל דמויות המשנה דובבו על ידי השחקנים הראשיים.