אלי אבידר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
AvidarEli (שיחה | תרומות)
AvidarEli (שיחה | תרומות)
שורה 67: שורה 67:


'''מכתביו''':
'''מכתביו''':
*[http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/219/997.html מאתגרים את סעודיה] nrg
*[http://www.smart-middle-east.org.il/?CategoryID=215&ArticleID=420 המטיף] ישראל היום
*[http://www.smart-middle-east.org.il/?CategoryID=215&ArticleID=420 המטיף] ישראל היום
*[http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_opinion.php?id=5684 בחריין - עימות שובר שוויון] ישראל היום
*[http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_opinion.php?id=5684 בחריין - עימות שובר שוויון] ישראל היום

גרסה מ־08:28, 9 במאי 2011

קובץ:Avidar2.jpg
אלי אבידר

אלי אבידר (נולד ב-3 בדצמבר 1964; כ"ח בכסלו ה'תשכ"ה) הוא מנכ"ל מכון היהלומים הישראלי, פובליציסט, פעיל פוליטי ואיש משרד החוץ בדימוס.

ביוגרפיה

אבידר נולד בעיר אלכסנדריה שבמצרים כאלי אבודרה. הוריו, יצחק ופורטונה אבודרה, עלו לישראל בשנת 1967 מיד לאחר מלחמת ששת הימים. אביו היה איש ציבור בישראל; נשיא לשכת 'יהודה הלוי' במסדר בני ברית, ממלא מקום ראש עיריית בת-ים מטעם הליכוד בין השנים 1973-1977. מוצאה של המשפחה מהעיר ינינה שביוון שכן בסוף המאה ה-19 סב המשפחה היגר למצרים.

התגייס לצה"ל בשנת 1982 כלוחם בנח"ל ולאחר עבר קורס קציני מודיעין ושירת ביחידה 504. הוא השתחרר מצה"ל ב-1989 והוא כיום רס"ן במילואים. לאחר שחרורו מצה"ל למד באוניברסיטה העברית לימודי המזרח התיכון ולימודים כללים ובשנת 2009 סיים באוניברסיטת תל אביב תואר שני בלימודי המזרח התיכון.

נשוי לאורנית ואב לשלושה ילדים.

פעילות דיפלומטית

בשנת 1992, עם סיום לימודיו באוניברסיטה העברית, התקבל לקורס הצוערים של משרד החוץ וכשנה לאחר מכן מונה לסגן קונסול בקונסוליה הכללית של ישראל בפילדלפיה בה שרת שלוש שנים. עיקר פעילותו הייתה מול מעצבי דעת קהל בקהילה היהודית ופעילות מול נבחרים אמריקאים דרך מעוזי התמיכה שלהם במדינות השונות.


בין השנים 1996-1998 שרת במשרד החוץ כאחראי על הנושא האסלאמי בחטיבה הבינדתית ופעל לפתח קשרים מול מנהיגים מוסלמים, ממדינות מוסלמיות עימן אין למדינת ישראל יחסים דיפלומטים. התקופה הייתה תקופת פיגועי התאבדות של הטרור הפלסטיני וביוזמתו של אבידר[דרוש מקור] חתמו מנהיגי דת אסלאמיים יחד עם הרב הראשי אליהו בקשי דורון[1] על ה'אמנה לקידוש החיים', המגנה את טרור המתאבדים. בין החותמים היה ואחיד עבד אלרחמן, שלימים נבחר להיות נשיא אינדונזיה וכן מוולנא קדרי, מנהיג דת חשוב מפקיסטן.

בשנת 1998 מונה ליועצו המדיני של מנכ"ל משרד החוץ ובינואר 1999 מונה ליועץ מדיני לשר החוץ אריאל שרון. במהלך תקופה זו מינה אותו שרון להיות יו"ר הוועדה ל'פעימה השלישית' מול הפלסטינים.

בשנת 1999 מונה לעמוד בראש נציגות ישראל בנסיכות קטאר. במהלך תקופה זו פיתח קשרים מול חוגי השלטון הקטארי וקשרים אלה עמדו לזכותו לשמר את הקשרים עם קטאר לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה בשנת 2000. קטאר הייתה למדינה היחידה ששימרה את יחסיה עם ישראל, בשונה מעומאן, תוניסיה ומרוקו שניתקו את היחסים מיד עם פרוץ האינתיפאדה. לאות הוקרה על פועלו, מינה אותו שר החוץ, שלמה בן עמי, לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בהונג קונג ובמקאו.

במהלך השנים 2001-2005 שרת כקונסול הכללי של ישראל בהונג קונג ובמהלך התקופה השקיע את מרב מרצו בקידום היצוא הישראלי ופיתוח הנוכחות העסקית של ישראל בהונג קונג. במהלך תקופת שירותו גדל מס' החברות הישראליות מ-16 ל-60 והייצוא הישראלי הוכפל ועמד על 1.8 מיליארד דולר אמריקאי. כמו כן, במהלך אותן שנים סייע לחברות ישראליות מרכזיות לשפר את תנאי פעילותן בהונג קונג ולהשיג הטבות שהן מעבר להסכמים הקיימים.

בשנת 2006 מונה לאחראי על הקשרים הכלכליים וההומניטאריים מול הרשות הפלסטינית בחטיבת כלכלת המזרח התיכון במשרד החוץ. במהלך מלחמת לבנון השנייה התנדב לשמש כדובר מול התקשורת בערבית ועלה מספר פעמים רב בערוצי אלג'זירה, אבו ט'אבי ואלערבייה. עם סיום מלחמת לבנון השנייה ביקש אבידר לסיים את תפקידו במשרד החוץ ולצאת לחופשה ללא תשלום.

פעילות כלכלית

באוקטובר 2006 מונה למנכ"ל מכון היהלומים הישראלי. הוא משמש מאז בתפקידו כמנכ"ל קבוצת החברות הכוללת את מכון היהלומים, מוזיאון היהלומים בר"ג, המרכז הטכנולוגי IDT, מכון היהלומים ניו יורק IDINY ומכון היהלומים בהונג קונג - IDI ASIA PACIFIC.

במהלך תקופתו כמנכ"ל פעל המכון מול סין כדי לאפשר לחברי ענף היהלומים הישראלי לפעול בסין. המכון אירח את כינוס מועצת היהלומים העולמים במאי 2007 בירושלים, בנובמבר 2007 אירח מכון היהלומים את נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון סירליף וחתם עימה על מזכר הבנות בין ענף היהלומים הישראלי וממשלת ליבריה. בינואר 2008 ביקר אבידר בהזמנת ממשלת סיירה ליאון ונפגש עם הנשיא Dr. Ernest Bai Koroma סגנו Sam Samuel Samona ושר המכרות של המדינה.

פעילות ציבורית

תבנית:שכתוב

פורום מזרח תיכון חכם

לוגו הפורום למזרח תיכון חכם

בשנת 2008 יסד אבידר את "פורום מזרח תיכון חכם - הפורום ליזמות מדינית אחראית" והוא עומד בראשו. לפי אתר הפורום מטרותיו הן: "הפורום שם לו לפניו כמטרה להתוות בפני קברניטי המדינה ולהציג לאזרחיה חלופות למדיניות, אשר יענו על הצורך ביצירתיות, בהבנה התרבותית של מרכיבי המערכת האזורית ובהעמדת הערך האנושי מעל לפתרונות נסיבתיים.

העמותה לקידום דרך אחרת

בינואר 2010 נוסדה 'העמותה לקידום דרך אחרת' בה משמש אבידר כיו"ר.

לפי מסמכי היסוד של העמותה, היא שמה לה למטרה לפתח מנהיגות המעורבת בחברה הישראלית, תוך קידום תפיסות עולם התומכות בתכנון מקדים של התהליך ולא רק התמקדות בתוצאה; פיתוח התנהלות מחשבתית' יוזמה ואחריות אישית לשיפור איכות החיים בישראל בפרט ובמזרח התיכון בכלל."

בין הפעילויות שהעמותה מקיימת:

  • "פרויקט שושנים" – סמינרים והדרכות לפיתוח מנהיגות, כנסים של מתנדבים לפיתוח מעורבות בחברה והובלת תהליכים שונים בחברה הישראלית.
  • פרסומים תקשורתיים להעלאת תודעה ציבורית.
  • תמיכה בפרסומים המעודדים את רעיונות העמותה.
  • רתימת הציבור להשפעה על תהליך קבלת ההחלטות בישראל.
  • ביצוע סקרים ומחקרים בנוגע לתהליכי ההתנהלות בחברה הישראלית והאזורית וכן בנוגע לאותן הסוגיות בקרב מקבלי ההחלטות בישראל ובאזור.
  • עתירה לבג"ץ, שלוותה בתצהיר של אבידר, נגד מינויו של איתן ששינסקי ליו"ר ועדת ששינסקי. העתירה נדחתה, ובג"ץ, שציין "העותרת שהגישה עתירה שמשקלה כמשקל נוצה ראוי לה שתחויב בהוצאות שמשקלן כבד", קבע שהעותרת תישא בהוצאות בסך 35,000 ש"ח לטובת אוצר המדינה ובסכום סמלי של 15,000 ש"ח לפרופ' ששינסקי.[2]

עמותת (הצבי) ספורט לקידום עולי אתיופיה

עמותת הצבי נוסדה בשנת 1994 על ידי קבוצת ספורטאים יוצאי אתיופיה, על מנת לקדם את הספורט בקרב הקהילה ובפרט בני הנוער ברחבי הארץ. העמותה הצמיחה משורותיה אלופי ישראל בתחום האתלטיקה והיא שואפת להפוך את ספורטאי העמותה כמודל לחיקוי עבור בני הנוער בני העדה האתיופית. מאמני האתלטיקה של העמותה כולם בני העדה האתיופית, אשר מכירים את הסביבה ממנה מגיעים האתלטים הצעירים וביכולתם ליצור אמון והבנה בקרב משפחותיהם. העמותה פועלת להקניית מיומנויות נוספות, מעבר לתחום האתלטיקה, לאתלטים הצעירים וזאת כדי לציידם בכלים שיסייעו להם בעתיד, גם לאחר שיחדלו לעסוק באתלטיקה.

הנהלת העמותה פועלת כיום להקים קבוצת אתלטיקה בכל ישוב שבו גרים יותר מ-300 משפחות בני העדה האתיופית, תוך שיתוף פעולה בין הקהילה העסקית לרשות המקומית. כיום, מתרכזת פעילות העמותה בערי דרום הארץ, עם מספר אתלטים מערים אחרות ממרכז הארץ וצפונה.

ב-11 ביוני 2010 נבחר אלי אבידר לשמש כיו"ר העמותה ויחד עמו הצטרפו מספר חברות וחברים מתחומי התמחות שונים, כדי לקדם את העמותה ולפתח את פעילותה. מנכ"ל העמותה והמאמן הראשי הוא רחמים גאשה, ספורטאי מצטיין בעברו.

קישורים חיצוניים

מכתביו:

הערות שוליים