חג'אב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.6.4) (בוט מוסיף: tt:Xicab
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: eu:Hijab
שורה 41: שורה 41:
[[es:Hiyab]]
[[es:Hiyab]]
[[et:Ḩijāb]]
[[et:Ḩijāb]]
[[eu:Hijab]]
[[fa:حجاب اسلامی]]
[[fa:حجاب اسلامی]]
[[fi:Hijab]]
[[fi:Hijab]]

גרסה מ־21:08, 26 במאי 2011

אישה טורקית לבושה ברעלה
אישה אפגנית לובשת בורקה

חִג'אבערבית: حجاب), משמעותה בערבית "כיסוי". בשפה הערבית המילה משמשת בעיקר לכיסוי ראשה וגופה של אישה, אולם באסלאם, "חג'אב" משמש במשמעות כללית של צניעות.

ישנן מדינות בהן מקובל שהחג'אב נאכף על ידי משטרה דתית, כמו באיראן ואפגניסטן בתקופת הטליבאן.

נשים סוניות נדרשות ללבוש ביגוד רחב שאינו צמוד לגוף, בין אם על ידי לבישת בגדים מערביים צנועים (כגון חולצות ארוכות וחצאיות), או על ידי לבוש מסורתי, דוגמת הג'ילבאב, שהוא כעין חלוק רחב שמכסה את זרועות הידיים ואת הרגליים.

ישנם פוסקים שמעודדים את כיסוי הפנים מלבד העיניים, ויש טוענים שזו אף חובה דתית. רוב הפוסקים דורשים את כיסוי כל הגוף מלבד הפנים והידיים. אחרים מתנגדים לכיסוי הפנים, ובמיוחד במדינות מערביות בהן האישה עלולה להיות קרבן של איסלאמופוביה.

כמעט בכל התרבויות המוסלמיות ילדות קטנות אינן נדרשות ללבוש את החג'אב. אין הסכמה על הגיל בו מחויבת הילדה להתחיל ללבוש את החג'אב, אך במדינות מוסלמיות רבות, הבגרות המינית היא השלב המכריע.

בנוכחות אדם מהמין השני (שאינו בן המשפחה הקרובה) על האישה להתלבש בצורה שלא תעורר משיכה מינית. כאשר קיימת פרטיות, וכן בנוכחות מהראם (בן המשפחה הקרובה), הכללים פחות מחמירים. אולם בנוכחות הבעל, רוב הפוסקים מדגישים את החשיבות של החופשיות של הבעל ואשתו.

ראו גם

קישורים חיצוניים