חיים אישיים – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
MerlIwBot (שיחה | תרומות)
מ בוט משנה: vi:Đời sống cá nhân
עריכה, שינוי ניסוח כך שאין צורך בתבנית מקור
שורה 4: שורה 4:
בעבר, לפני עידן השפע והקידמה הטכנולוגית, חיי היומיום של בני האדם התמקדו בעיקר ב[[יכולת הישרדות|הישרדות]] עצמית. כמו כן, בחברות הקדומות לא הושם דגש רב על [[פרטיות]]ם של בני האדם ובני האדם נהגו בעיקר לעסוק בעבודות השונות מתוך כורח ולא מתוך בחירה אישית.
בעבר, לפני עידן השפע והקידמה הטכנולוגית, חיי היומיום של בני האדם התמקדו בעיקר ב[[יכולת הישרדות|הישרדות]] עצמית. כמו כן, בחברות הקדומות לא הושם דגש רב על [[פרטיות]]ם של בני האדם ובני האדם נהגו בעיקר לעסוק בעבודות השונות מתוך כורח ולא מתוך בחירה אישית.


אף על פי כן, אפילו כיום, ההישרדות העצמית נותרה סוגיה מהותית בחייהם של בני אדם רבים ברחבי עולם. לדוגמה, עדיין קיים כיום עוני רב ביבשת [[אפריקה]] וביבשת [[אסיה]] ואנשים רבים במקומות הללו חיים ללא אמצעים טכנולוגיים מודרניים ולעתים אף ללא קורת גג ועם מקורות מזון דלים. במקומות הללו, מושגים כגון "חיים אישיים", "מימוש עצמי", "הגשמה אישית", או "פרטיות" נחשבים למותרות אשר בני האדם באותם המקומות אינם יכולים להרשות לעצמם.
אף על פי כן, אפילו כיום, ההישרדות העצמית נותרה סוגיה מהותית בחייהם של בני אדם רבים ברחבי עולם. לדוגמה, עדיין קיים כיום [[עוני]] רב ביבשות [[אפריקה]] ו[[אסיה]], ואנשים רבים בהן חיים ללא אמצעים טכנולוגיים מודרניים ולעתים אף ללא קורת גג ועם מקורות מזון דלים. במקומות אלו, מושגים כגון "חיים אישיים", "מימוש עצמי", "הגשמה אישית", או "פרטיות" נחשבים למותרות אשר בני האדם באותם המקומות אינם יכולים להרשות לעצמם.


בימינו, החיים האישיים מחולקים בעיקר לממדים הבאים: "המימד ה[[אינטלקטואל]]י", "חיי ה[[יחסי עובד-מעביד|עבודה]]", "חיי ה[[משפחה]]" ו"חיי ה[[יחסי מין|מין]]".{{מקור}} כמו כן, אנשים רבים נוטים גם לשלב מימד [[רוחניות|רוחני]] או [[דת]]י בשגרת היומיום שלהם.
בימינו, החיים האישיים עוסקים בתחומים שונים, כגון המימד האקדמי-[[אינטלקטואל]]י, חיי ה[[יחסי עובד-מעביד|עבודה]], חיי ה[[משפחה]], [[זוגיות]] ועוד. אנשים רבים נוטים לשלב גם מימד [[רוחניות|רוחני]] או [[דת]]י בשגרת היומיום שלהם.


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־21:31, 6 ביולי 2011

הבתים משקפים בדרך כלל את האספקטים השונים של חייהם האישיים של אנשים

החיים האישיים או חיי היומיום הם דפוסי ההתנהגות של בני האדם בשגרת היומיום שלהם במקום עבודתם או בעתות הפנאי. בעולם המודרני ובייחוד במדינות המשגשגות, כמו מערב אירופה ואמריקה הצפונית, ישנן תעשיות שלמות אשר ממוקדות בשיפור מימד חייהם האישי של בני אדם באמצעות ייעוץ או אימון אישי לחיים.

בעבר, לפני עידן השפע והקידמה הטכנולוגית, חיי היומיום של בני האדם התמקדו בעיקר בהישרדות עצמית. כמו כן, בחברות הקדומות לא הושם דגש רב על פרטיותם של בני האדם ובני האדם נהגו בעיקר לעסוק בעבודות השונות מתוך כורח ולא מתוך בחירה אישית.

אף על פי כן, אפילו כיום, ההישרדות העצמית נותרה סוגיה מהותית בחייהם של בני אדם רבים ברחבי עולם. לדוגמה, עדיין קיים כיום עוני רב ביבשות אפריקה ואסיה, ואנשים רבים בהן חיים ללא אמצעים טכנולוגיים מודרניים ולעתים אף ללא קורת גג ועם מקורות מזון דלים. במקומות אלו, מושגים כגון "חיים אישיים", "מימוש עצמי", "הגשמה אישית", או "פרטיות" נחשבים למותרות אשר בני האדם באותם המקומות אינם יכולים להרשות לעצמם.

בימינו, החיים האישיים עוסקים בתחומים שונים, כגון המימד האקדמי-אינטלקטואלי, חיי העבודה, חיי המשפחה, זוגיות ועוד. אנשים רבים נוטים לשלב גם מימד רוחני או דתי בשגרת היומיום שלהם.

ראו גם

ערך זה הוא קצרמר בנושא סוציולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.