נדודי שינה בסיאטל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: sr:Бесани у Сијетлу
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: hr:Romansa u Seattleu
שורה 63: שורה 63:
[[fi:Uneton Seattlessa]]
[[fi:Uneton Seattlessa]]
[[fr:Nuits blanches à Seattle]]
[[fr:Nuits blanches à Seattle]]
[[hr:Romansa u Seattleu]]
[[hu:A szerelem hullámhosszán (film)]]
[[hu:A szerelem hullámhosszán (film)]]
[[id:Sleepless in Seattle]]
[[id:Sleepless in Seattle]]

גרסה מ־17:49, 16 באוגוסט 2011

כרזת הסרט "נדודי שינה בסיאטל"

נדודי שינה בסיאטלאנגלית: Sleepless in Seattle) היא קומדיה רומנטית משנת 1993 בבימויה של נורה אפרון, שגם כתבה את התסריט לסרט על פי סיפור מאת ג'ף ארץ'. בתפקידים הראשיים מככבים טום הנקס בתפקיד סם בולדווין, ומג ראיין בתפקיד אנני ריד.

התסריט נכתב בהשראת עלילת הסרט רומן בלתי נשכח. נעימת הנושא וסצינות מרומן בלתי נשכח אף שולבו בסצנות מפתח של "נדודי שינה בסיאטל". בין היתר, סצנת הפגישה על גג האמפייר סטייט בילדינג, היא מחווה לסצינת מפגש האיחוד בין קארי גרנט לדבורה קר ב"רומן בלתי נשכח", שלבסוף אינו מתקיים בגלל שדמותה של קר נפגעת בתאונת דרכים בדרכה לשם. בסצנה אחרת, כמה מהדמויות משוחחות על "רומן" וסם מעיר כי זהו "סרט בנות".

עלילה

סם בולדווין, אדריכל משיקגו, איבד את רעייתו (קארי לואל) ממחלת הסרטן. הוא ובנו הצעיר ג'ונה עוברים לסיאטל כדי לפתוח דף חדש, אבל סם ממאן להינחם. בערב חג המולד ג'ונה מתקשר לתוכנית ייעוץ ברדיו ומשכנע את אביו לעלות עימו לשידור ולדבר על געגועיו לאשתו. אלפי נשים מכל ארצות הברית, שדבריו של סם ריגשו אותן, מציפות אותו במכתבים. אחד המכתבים הוא מאנני ריד, עיתונאית מבולטימור, שמאורסת לגבר חביב ורדוף אלרגיות בשם וולטר (ביל פולמן), וחשה שמשהו חסר בחייה.

ג'ונה, שמנסה להתמודד עם שטף המכתבים, מוצא את מכתבה של אנני ושמח לגלות שהיא מזכירה את הבולטימור אוריולס. הוא מנסה לשכנע את אביו לנסוע לניו יורק ולפגוש אותה בחג האוהבים, אבל סם מאבד את סבלנותו ומסרב. סם מתחיל לצאת עם עמיתה לעבודה, ויקטוריה, שג'ונה אינו סובל מכיוון שבין היתר היא "מתנהגת כמו זו" ו"צוחקת כמו צבוע". בעצתה של חברתו ג'ונה כותב לאנני שהוא ואביו יפגשו אותה בראש האמפייר סטייט בילדינג בליל חג האוהבים. בשדה התעופה, בזמן שהוא ממתין לויקטוריה, סם רואה את אנני יורדת ממטוס ומהופנט לכמה רגעים.

אנני, בהחלטה של רגע, הגיעה לסיאטל כדי להיפגש עם סם. היא רואה אותו ואת ג'ונה משחקים יחד על החוף, ובעצתה של חברה, בקי, מחליטה להיפגש איתו ולדבר איתו. למחרת היא רואה את סם עם אחותו סוזי, מניחה שהיא חברתו, ועוצרת באמצע הכביש. סם מזהה אותה, ומברך אותה לשלום. היא משיבה לו שלום בחזרה, עוד אזכור ל"רומן בלתי נשכח", שמאוחר יותר אנני מציינת אותו בעצמה בפני בקי. אנני מחליטה שהיא התנהגה בטפשות, וחוזרת לניו יורק לפגוש את וולטר.

ג'ונה טס לניו יורק, לוקח מונית לאמפייר סטייט בילדינג, ואומר לנהג שהוא הולך לפגוש את האמא החדשה שלו. סם מגיע גם הוא לניו יורק בעקבות ג'ונה, שלא מצא את אנני. אנני רואה את הבניין מהמסעדה שבה היא אוכלת, ומחליטה להיפרד מארוסה. סם וג'ונה יורדים במעלית בדיוק כשאנני מגיעה לגג הבניין, ומוצאת את תיק הגב והדובי של ג'ונה, מבלי לדעת למי הם שייכים. ג'ונה וסם חוזרים לגג לקחת את התיק, ושם הם פוגשים את אנני בפעם הראשונה.

ליהוק

צוות

הכנסות

  • הכנסות מהקרנות בארצות הברית: 126,680,884$
  • הכנסות מהקרנות מחוץ לארצות הברית: 101,119,000$
  • הכנסות מהשכרות בארצות הברית: 64,930,000$

פרסים

  • נדודי שינה בסיאטל היה מועמד בשתי קטגוריות בטקס פרסי האוסקר ה-66 שנערך ב-1994, אך לא זכה באף אחת מהן. בקטגוריית התסריט הטוב ביותר זכה הסרט הפסנתר ובקטגוריית השיר המקורי הטוב ביותר זכה הסרט פילדלפיה.
  • הסרט היה מועמד לשלושה פרסי גלובוס הזהב - השחקן הטוב ביותר בקומדיה (טום הנקס), השחקנית הטובה ביותר בקומדיה (מג ראיין), והסרט הטוב ביותר.
  • בטקס פרסי MTV היה הסרט מועמד בקטגוריית הופעת הבכורה הטובה ביותר (רוס מאלינגר), התפקיד הנשי הטוב ביותר, השיר הטוב ביותר, והצמד הקולנועי הטוב ביותר.
  • הסרט זכה בשלושה פרסים אחרים - מג ראיין זכתה בפרס השחקנית המצחיקה ביותר בתפקיד ראשי בטקס פרסי הקומדיה האמריקני; רוס מאלינגר זכה בפרס השחקן הטוב ביותר מתחת לגיל 10 בטקס פרסי האומנים הצעירים, והסרט עצמו זכה בפרס הקומדיה הטובה ביותר לכל המשפחה.

קישורים חיצוניים