יוזף לודוויג פון ארמנספרג – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Xqbot (שיחה | תרומות)
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.6.4) (בוט משנה: de:Joseph von Armansperg
שורה 12: שורה 12:


[[en:Josef Ludwig von Armansperg]]
[[en:Josef Ludwig von Armansperg]]
[[de:Joseph Ludwig von Armansperg]]
[[de:Joseph von Armansperg]]
[[el:Κόμης Ιωσήφ Λουδοβίκος Άρμανσπεργκ]]
[[el:Κόμης Ιωσήφ Λουδοβίκος Άρμανσπεργκ]]
[[fr:Josef Ludwig von Armansperg]]
[[fr:Josef Ludwig von Armansperg]]

גרסה מ־08:22, 20 בספטמבר 2011

יוזף לודוויג פון ארמנספרג כמיניסטר הראשי הבווארי של יוון

הרוזן יוזף לודוויג פון ארמנספרג (גרמנית: Joseph Ludwig, Graf von Armansperg; ‏ 28 בפברואר 17873 באפריל 1853) שירת כשר הפנים והאוצר (1826-1828) וכשר החוץ והאוצר (1828-1831) בממשלת בוואריה בזמן מלכותו של לודוויג הראשון מלך בוואריה. יוזף לודוויג פון ארמנספרג היה מונרכיסט ליברלי ובעל תפיסות כלכליות שמרניות.

ב-1832, כאשר הוצע כתר יוון לאוטו, בנו בן ה-17 של המלך לודוויג, מינה המלך את ארמנספרג לראש מועצת העוצרים ולראש הממשלה של הממלכה החדשה. החברים הנוספים במועצת העוצרים היו קרל פון אבל (Karl von Abel) וגאורג לודוויג פון מאורר (Georg Ludwig von Maurer), עימם התעמת ארמנספרג לעתים תכופות. כשהגיע המלך לבגרות, ב-1835, מונה ארמנספרג למזכירו הראשי, אך כונה בפי העיתונות היוונית בשם ראש-הממשלה. עם חלוף הזמן נעשה פון ארמנספרג שחקן כמעט עצמאי בפוליטיקה היוונית, ויותר ויותר מצא עצמו מתעמת עם המלך אליו נשלח לייעץ ולסייע. המצב הגיע לשיאו כאשר אוטו שהה בבוואריה לרגל נישואיו לאמליה מלכת יוון; הוא גילה אז, כי רופאו שולח איגרות לאביו המלך, ככל הנראה לבקשת אמרנספרג, בהן הוא מתואר כמופרע.

ב-1837 הדיח אוטו את אמרנספרג ממשרתו והוא שב אל ביתו ב- Schloss Egg bei Deggendorf שבנידרבאיירן (Niederbayern). ארמנספרג מת ב-1853. תבנית:נ