שיחה:יסוד כימי – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 60: שורה 60:
לעניות דעתי - משקל '''אינו יכול'''טקסט מודגש'''''' להיות שקלול של מסות.
לעניות דעתי - משקל '''אינו יכול'''טקסט מודגש'''''' להיות שקלול של מסות.
מדובר בשני מושגים שונים זה מזה.
מדובר בשני מושגים שונים זה מזה.
:השם מטעה, אך [[משקל אטומי]] הוא מדד [[מסה]] ולא [[משקל]]. [[משתמש:דניאל ב.|דניאל]] <small>• [[משתמש:דניאל ב./מיזם מחזיק מברשות|תרמו ערך]]</small> 00:00, 25 בספטמבר 2011 (IDT)

גרסה מ־00:00, 25 בספטמבר 2011

לדעתי ניתן להפוך את הערך להפניה ליסוד כימי; כל הקישורים מופיעים גם שם ואני לא רואה מה הערך הזה מוסיף. Pixie 23:12, 8 אפר' 2005 (UTC)

כן, בוודאי שאפשר. גילגמש שיחה 06:30, 9 אפר' 2005 (UTC)

הרסו לי חלק ממה שכתבתי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

באמצע כתיבתי את סיווג כימי מחקו לי אותו בחוצפה, אני רוצה למצוא את המוחק ולחסום אותו

אל תתעצבן בבקשה. תן לי להסביר לך את הבעיה...
בוויקיפדיה יש שני מצבים תחתם אפשר לעבוד: כמשתמש רשום ומחובר ("אלון רעם" במקרה שלך) וכשאתה מנותק, ואז אתה מופיע כאנונימי.
את השינויים תחת "סיווג כימי" ערכת כשלא היית מחובר לחשבונך, ולכן התרומה התקבלה כתרומה של אנונימי, ומכיוון ששמת את תבנית:בעבודה ("הערך נמצא בשלבי עריכה") אנו משחזרים אוטומטית כל עריכה של משתמשים מלבד מי ששם את התבנית, כולל אנונימיים.
לא היה באפשרותנו לדעת שאתה הוא האנונימי, לכן הערך שוחזר למצב האחרון שאתה נגעת בו תחת חשבונך, והתרומות שלך בתור האנונימי נמחקו.
אגב, יש ביכולתך לראות את התרומות שנמחקו ולהחזירן בתוך שניות במקום לכתוב את הכל מחדש, רק לחץ על "גרסאות קודמות" ואז על העריכה שלפני השחזור.
(בנוסף לכך סקרלט חשדה שחלק מהתוספות של האנונימי מועתקות, אבל כנראה שהיא טעתה כיוון שזה נלקח מערכים אחרים מוויקיפדיה וזה חוקי)
אנא המשך בעבודתך היסודית ועמך הסליחה. בברכה, צהוב עולה 19:16, 3 אפריל 2006 (UTC)

סליחה על התעצבנותי.

קיצוץ ועריכה

הערך דורש עריכה לשונית נרחבת מאוד כמו גם קיצוץ מלל רב שלא קשור באופן ישיר - אין כל צורך להעתיק לערך זה מערכים אחרים את הגדרתם של אטום, ניוטרון, מצבי צבירה, וכדומה. לדעתי, לאחר הקיצוץ האחר יקטן בחצי לפחות. Pacman 21:12, 4 אפריל 2006 (UTC)

מסכים. מלבד זאת לא ברור לי למה הוא נכתב בצורת הרבים וצורת היחיד הפכה להפניה - צ"ל ביחיד. odedee שיחה‏ 22:35, 4 אפריל 2006 (UTC)

הוספת ערכים מורחבים

בערך על כל נושא פה יש ערך מורחב. כדאי להוסיף את כל הערכים האלו? בשלב מסויים זה כבר מכביד על הערך כי בתחילת כל פסקה תהיה הפנייה. יאיר ח.

שמות

לא ברור לי למה לחלק מהשמות נוספו שמות בסוגריים שחלקם השם העברי (חמרן) וחלקם השם הלועזי (הידרוגן) וגם כאן פעם תרגום פונטי מאנגלית ופעם מלטינית (נטריום) לדעתי השמות צריכים להיות קודם כל בעברית גם אם השם העברי לא בשימוש ובמידה ושם עברי לא קיים להשתמש בתרגום שלו. אם רוצים ניתן להוסיף את השם שנמצא בשימוש בסוגריים. בנוסף לכך לא מצאתי ממצאים באינטרנט המעידים על השם "מזוריום" (Tc) --Clausius - שיחה 23:58, 30 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

השם הראשי הוא תמיד השם שנמצא בשימוש רחב. זה הכלל המנחה אותנו במתן שמות לערכים, וזה גם הכלל ברשימה זו. זוהי נגזרת של העובדה שאנחנו משקפים את המציאות, ולא יוצרים אותה. ציבור דוברי השפה בוחר באיזה שמות להשתמש, ואנחנו לא מנסים לחנך אף אחד, ולכן לא נעדיף את השם העברי, ה"נכון" לכאורה, כאשר הוא לא בשימוש (כמו חמרן). לכן השם בסוגריים הוא לאו דווקא השם העברי או הלועזי, אלא פשוט השם הפחות נפוץ.
השמות בסוגריים בסה"כ מיועדים לפרט מה השמות הנוספים של היסוד, ולכן כאשר יש הבדל בין השם הלטיני לשם באנגלית (אי התאמה בין השם האנגלי לסמל הכימי), נותנים את שניהם (סודיום ונטריום לנתרן, קליום ופוטסיום לאשלגן, וכו').
לגבי מזוריום - אנא ראה כאן, בפסקה השלישית (בטקסט מודגש). עופר קדם - שיחה 00:14, 31 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

טעות על ההתחלה

"יסוד כימי או בקיצור, יסוד, הוא חומר שלא ניתן להרכיבו, לפרקו או לשנותו לחומר אחר בתהליכים" וכו' זוהי השורה הראשונה בערך, בעוד שהיסוד משתנה אפילו בתהליכים כימיים טבעיים! (כגון קשר יוני, המשנה את מס' האלקטרונים באטום לגמרי)



שנת גילוי

האם שנת גילוי היא השנה בו חשדו/גילו ביסוד את השנה בה הצליחו לבודד אותו?--Lanqner - שיחה 13:00, 9 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

אין תשובה מוחלטת. פעמים רבות זו שנת הפירסום על הצלחת הבידוד. יש יסודות שחזו את קיומם שנים לפני שהצליחו לבודד, ויש יסודות עם זמן מחצים חיים קצר במיוחד (כמה פמטו שניות, אאל"ט), כך שאי אפשר לומר בהכללה. yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומים 13:08, 9 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

כמה יסודות יש?

דבר יסודי כל כך, כמו מספר היסודות הקיימים בטבע, לא כתוב בערך. הערך זקוק לתיקון יסודי! ברי"אשיחה • כ"ח בסיוון ה'תש"ע • 00:02, 10 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

הנתון הוסף, השכתוב בשאיפה אחרי הבחינות. תודה. yanshoofשיחהמיזמון ערכים שאינם במעקב יצא לדרך! 10:23, 10 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

שיחזור

שיחזרתי את העריכות של משתמש:Ofekgillon10. ניראו לי כשינוי מהותי לנתונים שהיו קיימים זמן ממושך בגירסה הקודמת וללא כל אסמכתא בתקציר העריכה ובדף השיחה.אם טעיתי אני מתנצל מראש.כ.אלון - שיחה 18:11, 2 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

השחזור שלך נכון. ראה טבלה מחזורית עם המבנה האלקטרוני כאן. עופר קדם - שיחה 18:29, 2 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

יש הבדל בין "משקל" לבין "מסה".

בערך מצוי המשפט הבא: "המשקל האטומי הוא הממוצע המשוקלל של מסות האטומים של כל האיזוטופים של אותו יסוד..." לעניות דעתי - משקל אינו יכול'טקסט מודגש' להיות שקלול של מסות. מדובר בשני מושגים שונים זה מזה.

השם מטעה, אך משקל אטומי הוא מדד מסה ולא משקל. דניאל תרמו ערך 00:00, 25 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]