פלאפון תקשורת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 56: שורה 56:
הרשת החדשה הושקה בתחילת שנת 2009. הרשת החדשה מתבססת על טכנולוגית כרטיסי SIM אותם ניתן להעביר ממכשיר אחד למשנהו. הרשת מאפשרת [[תקשורת נתונים]] סלולרית במהירות דומה לחיבור אינטרנט ביתי ואף מהיר יותר, ובין השאר מאפשרת צפייה בתכני הטלוויזיה הסלולרית. כיום לפלאפון יש שתי רשתות סלולריות הישנה: CDMA והחדשה: UMTS שמאפשרת שיחות וידאו ומהירות הורדה של 7.2Mbps.
הרשת החדשה הושקה בתחילת שנת 2009. הרשת החדשה מתבססת על טכנולוגית כרטיסי SIM אותם ניתן להעביר ממכשיר אחד למשנהו. הרשת מאפשרת [[תקשורת נתונים]] סלולרית במהירות דומה לחיבור אינטרנט ביתי ואף מהיר יותר, ובין השאר מאפשרת צפייה בתכני הטלוויזיה הסלולרית. כיום לפלאפון יש שתי רשתות סלולריות הישנה: CDMA והחדשה: UMTS שמאפשרת שיחות וידאו ומהירות הורדה של 7.2Mbps.


נכון לשנת [[2011]]‏‏<ref>[http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=623893 דוח תקופתי של בזק, עם התיחסות נרחבת לפלאפון]‏, באתר הבורסה לנירות ערך בת"א</ref> לפלאפון יש כ-2.85 מיליון מנויים פעילים, מתוכם כ-1.35 מיליון ברשת החדשה, והיא השלישית בגודלה, מבחינת כמות המנויים, מתוך ארבע חברות התקשורת הסלולרית הפועלות ב[[ישראל]]. החברה פועלת בטכנולוגיית CDMA2000 1x - EV-DO, וב-15 בינואר 2009 החלה פלאפון בהפעלת הרשת הסלולרית החדשה שלה, שפועלת בטכנולוגיית [[UMTS]] בתדרים 850Mhz (בפריסה ארצית מלאה) ו-2100Mhz (בפריסה ארצית חלקית\דלילה) ותומכת בתקשורת נתונים מסוג [[High-Speed Packet Access|HSPA]], שמוכרת גם כדור 3.75. הרשת, אשר הוקמה על ידי חברת [[אריקסון]], צפויה לפעול בפריסה ארצית ולאפשר ללקוחות פלאפון שימוש במכשירים מתקדמים אשר לא היו זמינים לחברה כגון: [[נוקיה]], [[סוני אריקסון]] וכדומה.
נכון לשנת [[2011]]‏‏<ref>[http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=623893 דוח תקופתי של חברת האם, עם התיחסות נרחבת לחברת הבת - פלאפון]‏, באתר הבורסה לנירות ערך בת"א</ref> לפלאפון יש כ-2.85 מיליון מנויים פעילים, מתוכם כ-1.35 מיליון ברשת החדשה, והיא השלישית בגודלה, מבחינת כמות המנויים, מתוך ארבע חברות התקשורת הסלולרית הפועלות ב[[ישראל]]. החברה פועלת בטכנולוגיית CDMA2000 1x - EV-DO, וב-15 בינואר 2009 החלה פלאפון בהפעלת הרשת הסלולרית החדשה שלה, שפועלת בטכנולוגיית [[UMTS]] בתדרים 850Mhz (בפריסה ארצית מלאה) ו-2100Mhz (בפריסה ארצית חלקית\דלילה) ותומכת בתקשורת נתונים מסוג [[High-Speed Packet Access|HSPA]], שמוכרת גם כדור 3.75. הרשת, אשר הוקמה על ידי חברת [[אריקסון]], צפויה לפעול בפריסה ארצית ולאפשר ללקוחות פלאפון שימוש במכשירים מתקדמים אשר לא היו זמינים לחברה כגון: [[נוקיה]], [[סוני אריקסון]] וכדומה.


===High Speed GSM===
===High Speed GSM===

גרסה מ־04:07, 8 בדצמבר 2011


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

פרמטרים ריקים [ פירוק החברה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

שימוש בפרמטרים מיושנים ריקים [ אנשי מפתח ]

פרמטרים [ לוגו, שנת הקמה, דף הבית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פלאפון תקשורת בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה בת
מייסדים החברות תדיראן ומוטורולה
תקופת הפעילות 1986–הווה (כ־38 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם בזק עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה פתח תקווה עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי דרך יצחק רבין 33, גבעתיים
בעלות קבוצת בזק
ענפי תעשייה תעשיית הטלקומוניקציה, תעשיית הטלפונים הניידים עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים שירותי טלפוניה סלולרית
הכנסות 5 מיליארד ו-376 מיליון ש"ח (2009)[1]
רווח 875 מיליון ש"ח (2009)
מנכ"ל אילן סיגל עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 4192 (2009)
 
www.pelephone.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בית פלאפון בגבעתיים
קובץ:PelephoneOldLego.jpg
הלוגו הישן של חברת פלאפון, לאחר כניסת בזק כשותפה של מוטורולה
לוגו ישן של החברה אשר עוצב ע"י עדלי סטוק בשנת 1999

פלאפון תקשורת בע"מ, ידועה בשם "פלאפון", היא בין ספקי שירות תקשורת סלולרית בישראל. היא החברה הראשונה הפעלה בישראל בתחום זה.

כללי

פלאפון ממותגת בשימוש בצבע כחול, בדומה למיתוג אורנג' בכתום וסלקום בסגול. החברה נתנה שירותים גם תחת המותגים "Esc" (אסקייפ) שמיתג את עצמו כבידור סלולרי לצעירים ו-"GoNext" (גונקסט) שכבר אינם פעילים. מותג העבר שלה ESC היה מזוהה עם הצבע האדום. החברה נמצאת בבעלות מלאה של חברת בזק. כמו כן, כל מותגי משפחת בזק מזוהים עם הצבע הכחול הייחודי שלהם (בזק, בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes הטלוויזיה בלוויין).

בניגוד לחברות הסלולר אורנג' וסלקום שביצעו שינויים מועטים בלוגו שלהן, פלאפון "זכתה" להחליף את הלוגו שלה פעמיים במהלך כל שנות פעילותיה ועד עכשיו. כיום היא עם הלוגו הכחול שלה בסימון האות P שהיא האות הראשונה במילה Pelephone באנגלית.

שירות גוביינא, חיוג הספרות 142 מטלפון קווי, מאפשר להתקשר לכל קו בזק וקו ברשת פלאפון על חשבון מקבל השיחה (בהסכמתו). שירות זה מקנה לחברת פלאפון יתרון על פני מתחרותיה, שאינן מספקות אותו.

היסטוריה

חברת פלאפון תקשורת הוקמה בשנת 1986 על ידי החברות מוטורולה ותדיראן, והייתה החברה הסלולרית הראשונה בישראל. הרשת התבססה על טכנולוגיית AMPS האנלוגית. בשנת 1990 הפכה חברת מוטורולה לבעלת השליטה המלאה על פלאפון.

התפיסה באותם ימים הייתה כי תקשורת סלולרית היא מותרות לעשירים ומנהלים. החברה מיצבה את המכשיר ככלי עבודה. בפרסומות הראשונות של החברה נראה השחקן חנן גולדבלט מודיע לברוקר שלו לקנות ולמכור מניות תוך כדי נסיעה. עד תחילת שנות ה-90 היו לחברה אלפים בודדים של מנויים. מכשירי הטלפון, כולם מתוצרת מוטורולה, היו כבדים ומגושמים ולכן רובם הותקנו בכלי רכב ולא היו נישאים.

לקראת פתיחת שוק הטלפוניה הסלולרית לתחרות בשנת 1994, נכנסה חברת בזק לשותפות עם מוטורולה. בנוסף, שודרגה הרשת לטכנולוגית NAMPS.

בעבר כל מי שהצטרף לחברת פלאפון, הצטרף אוטומטית גם כלקוח של חברת GoNext וחויב עבור שירותי אינטרנט סלולרי.

התחרות

חברת סלקום, שנוסדה בשנת 1994, הייתה המתחרה הראשונה שקמה לפלאפון. סלקום מכרה מכשירים "עממיים" במחירים זולים וסיפקה זמן אוויר בעלות נמוכה משמעותית בזמנו מעלות השימוש בפלאפון והתדמית האליטיסטית שפיתחה החברה הייתה בעוכריה. אחת הדרכים שבהן ניסתה פלאפון להתחרות בסלקום הייתה השקת מכשיר בשם "מנגו" שהיה מסוגל רק לקבל שיחות ולא להוציא. הוא נרכש על ידי הורים רבים אשר רצו בקשר רציף עם ילדיהם. בגרסאות אחרות של ה"מנגו" הוא תוכנת להוציא שיחות רק למספר אחד. בגרסאות אחרות הוא היה יכול להוציא שיחות לכל מספר. בשנת 1999 כשנה לאחר מכן השיקה פלאפון גם שירותי אינטרנט סלולרי במשותף עם סאני. קום "פורטל GoNext".

בעלות החברה

בשנת 2001 התנתקה חברת מוטורולה מהבעלות. בזק, שהייתה אז חברה ממשלתית לא הייתה מעוניינת בכך שגם פלאפון תהפוך להיות חברה ממשלתית ולכן ויתרה על האפשרות להפוך לבעלת השליטה בחברה. חברת "שמרוק אחזקות" זכתה במכרז של בזק וקנתה את חלקה של מוטורולה תוך קבלת עמלה מבזק. לאחר שבזק הפסיקה להיות חברה ממשלתית, בשנת 2004, היא קנתה בחזרה את מניות "שמרוק" והפכה לבעלת המניות היחידה של פלאפון.

טכנולוגיות

בתחילה עבדה פלאפון על רשת מסוג Advanced Mobile Phone System. בשנות ה-90 פרסה את רשת CDMA.

קפיצה הטכנולוגית משמעותית שביצעה פלאפון הייתה בשנת 1998 כאשר היא השיקה רשת דיגיטלית בטכנולוגית CDMA. רשת זו הייתה מהראשונות בעולם בטכנולוגיה זו, שהפכה ברבות הימים להיות הבסיס לטכנולוגיות הדור השלישי - EV-DO.

בשנת 2004 הושקה רשת הדור ה־3 בטכנולוגית EV-DO להעברת נתונים במהירות של עד 2.4Mbps.

בשנת 2006 נודע על כוונת החברה לעבור בהדרגה לטכנולוגית UMTS (רשת הדור השלישי, הרשת בה פועלות המתחרות פרטנר תקשורת (אורנג') וסלקום) ולזנוח את טכנולוגיות ה-CDMA. הרשת החדשה הושקה בתחילת שנת 2009. הרשת החדשה מתבססת על טכנולוגית כרטיסי SIM אותם ניתן להעביר ממכשיר אחד למשנהו. הרשת מאפשרת תקשורת נתונים סלולרית במהירות דומה לחיבור אינטרנט ביתי ואף מהיר יותר, ובין השאר מאפשרת צפייה בתכני הטלוויזיה הסלולרית. כיום לפלאפון יש שתי רשתות סלולריות הישנה: CDMA והחדשה: UMTS שמאפשרת שיחות וידאו ומהירות הורדה של 7.2Mbps.

נכון לשנת 2011‏‏[2] לפלאפון יש כ-2.85 מיליון מנויים פעילים, מתוכם כ-1.35 מיליון ברשת החדשה, והיא השלישית בגודלה, מבחינת כמות המנויים, מתוך ארבע חברות התקשורת הסלולרית הפועלות בישראל. החברה פועלת בטכנולוגיית CDMA2000 1x - EV-DO, וב-15 בינואר 2009 החלה פלאפון בהפעלת הרשת הסלולרית החדשה שלה, שפועלת בטכנולוגיית UMTS בתדרים 850Mhz (בפריסה ארצית מלאה) ו-2100Mhz (בפריסה ארצית חלקית\דלילה) ותומכת בתקשורת נתונים מסוג HSPA, שמוכרת גם כדור 3.75. הרשת, אשר הוקמה על ידי חברת אריקסון, צפויה לפעול בפריסה ארצית ולאפשר ללקוחות פלאפון שימוש במכשירים מתקדמים אשר לא היו זמינים לחברה כגון: נוקיה, סוני אריקסון וכדומה.

High Speed GSM

High Speed GSM היא הרשת החדשה של חברת פלאפון. עם השקת הרשת, יצאה החברה עם מגוון מכשירי סלולר מדור 3‏, 3.5‏ ו-3.75 בעלי יכולות מוזיקה, ניווט לווייני (GPS), מולטימדיה וצילום.

פלאפון השיקה את הרשת הזו באיחור לעומת מתחרותיה (4 שנים אחרי אורנג' ושנתיים וחצי אחרי סלקום). שישה חודשים לאחר ההשקה הרשמית של הרשת היו לה כ-200 אלף מנויים.

במאי 2010 הכריזה פלאפון על שדרוג הגלישה ברשת High Speed GSM לקצב הורדה של 15Mbps תחת המותג "+High Speed GSM", לאחר שהחברה שדרגה חלקים משמעותיים מהרשת שלה לטכנולוגיית HSPA+ (בקצב מקסימלי של עד 21Mbps).

מותגי עבר

בשנת 1999 חברת פלאפון תקשורת וחברת סאני. קום מבית סאני אלקטרוניקה הקימו יחדיו את חברת פורטל האינטרנט הסלולרי הראשון בישראל GoNext, שהציע מגוון שירותים כגון: שדרוג הטלפון הסלולרי, חדשות ומזג אוויר, כלכלה ועסקים, שליחת SMS בתור אימייל בחינם וקבלה, בידור ופנאי, משחקים, ספורט, הכרויות, קניות, ספר טלפונים, בניית אתר סלולרי אישי, מוצר הדגל של חברת גונקסט "zaza box" (שירות תוכן אינטראקטיבי בדומה לשירות obox של אורנג' ותמך ברוב מכשירי חברת פלאפון, מוזיקה והורדות, צ'אט, קהילות ומנוע חיפוש בתוך הפורטל. כל שירותים הלו היו בנויים ב-SHTML וטכנולוגיית WAP עם קובצי wml בעיקר.

בשנת 2002 חברת פלאפון רכשה את אחזקתה של סאני. קום בחברת GoNext ובכך הפכה גו-נקסט לפלטפורמת שירותי התוכן הייחודי והרשמי של חברת פלאפון.

לוגו המותג Esc.

בינואר 2003 השיקה פלאפון את מותג הצעירים החדש Esc שהציע תכנים בלעדיים ללקוחותיו: מוזיקה, משחקי Java סלולרים, הומור ובידור, ערוצי TV הושק רדיו 99Esc ומכשירים סלולריים מתקדמים לרכישה ברשת פלאפון. כמו כן הושקה רשת CDMA 1X אשר מאפשרת העברת נתונים במהירות של עד 144Kbps.

בפברואר 2003 נסגרה חברת GoNext עקב חוסר רווחיותה לחברת האם (פלאפון), ולפי דברי יו"ר חברת פלאפון דאז "הקמת גו-נקסט הייתה טעות".

בשנת 2007 לקראת תחילת השנה הזו הופסקו פעילויות החברה לצעירים כמו "העיר האדומה" ולאחר מכן גם נסגרה החברה עצמה. Esc זכה להצלחה, ובתום 3 שנים הצטרפו אליו למעלה מ 450 אלף לקוחות וגם זכה לפרסים רבים.

בניגוד למותגי העבר GoNext ו-Esc, שאינם קיימים יותר, נכון ל-2009 אין לפלאפון שום מותג או חברה חיצונית ולכן שירותי התוכן שלה נמצאים בדפי משנה באתר (שמו "עולם התוכן") כמו בסלקום ובאורנג'. שירותי התוכן כרוכים בתשלום.

בראשית דרכה החברה התחילה עם קידומת 050. עם השנים נוספו קידומות 051, 056 ו-068. כששונו הקידומות של חברות הסלולר ולמספרי המנויים התווספה ספרה שביעית, נקבעה הקידומת של פלאפון כ-050. מכשירי "פלאפון כשר" מתחילים בספרות 41.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

תבנית:טלפוניה בישראל