Vespertine – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: hu:Vespertine
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: ja:ヴェスパタイン
שורה 143: שורה 143:
[[hu:Vespertine]]
[[hu:Vespertine]]
[[it:Vespertine]]
[[it:Vespertine]]
[[ja:ヴェスパタイン]]
[[ms:Vespertine]]
[[ms:Vespertine]]
[[nl:Vespertine]]
[[nl:Vespertine]]

גרסה מ־03:48, 28 בדצמבר 2011


שגיאות פרמטריות בתבנית:אלבום

פרמטרים [ תאריך אלבום, אלבום אחרי, מפיק, ז'אנר, שם האלבום, אלבום לפני, amg, תאריך אלבום לפני, תאריך אלבום אחרי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

Vespertine
אלבום אולפן מאת ביורק
יצא לאור 27 באוגוסט 2001
הוקלט 2000 - 2001
סוגה טריפ הופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 55:33
חברת תקליטים One Little Indian
הפקה ביורק עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Vespertine (בוטניקה: שנפתח בערב; זואולוגיה: שפעיל בשעות הערב) , שיצא לאור באוגוסט 2001, הוא אלבום מאת הזמרת, מוזיקאית וכותבת השירים האיסלנדית ביורק. באלבום זה יצרה ביורק עולם מופנם ושקט של ביטים קטנטנים ונושאים ליריים חלומיים ואישיים. על עטיפת האלבום מצולמת ביורק כשהיא לבושה בשמלת הברבור שגרמה למהומה בטקס פרסי האוסקר ב-2001.

האלבום הגיע בשיאו למקום ה-8 בטבלת האלבומים בבריטניה ולמקום ה-19 בטבלת הבילבורד בארצות הברית. וספרטיין היה מועמד לפרס האלבום האלטרנטיבי הטוב ביותר בטרס פרסי הגראמי ב-2002. וספרטיין הוא האלבום עם קצב המכירות המהיר ביותר של ביורק ברחבי העולם, והוא מכר 2 מיליון עותקים ב-2001 בלבד. האלבום זכה גם להערכת המבקרים, וקיבל ביקורת של ארבעה וחצי כוכבים מתוך חמישה מהמגזין Allmusic וביקורת של ארבעה כוכבים מהמגזין רולינג סטון.


ביורק על וספרטיין

על מהו וספרטיין: "אלבום שנשמע כאילו הוא נעשה בזמן שמישהו בישל פסטה". (מגזין Q, יולי 2001)

על זה שוספרטיין הוא אלבום חיובי: "כן, מאוד חיובי. וספרטיין הוא על להיות שמח על מה שיש לך. מצד שני, ההרגשה בהומוג'ניק היא של התלוננות בקול רם. בהחלט הייתי מודעת לרגשות שהכנסתי לתוך המוזיקה כשעשיתי את האלבומים האלו". (Livebox Interview, 2002)

על שימוש בביטים קטנים: "הייתי משועממת מביטים גדולים. הקשבתי להרבה מזה, לדברים הכי מטורפים שיכולתי למצוא. בוספרטיין זאת יותר מוזיקת פולק אלקטרונית, מוזיקה לבית. זה נדוש לעשות פסקול בשביל הכנת כריך, אבל אני די אוהבת את זה. כל כך הרבה זמן רציתי ללחוש". (New Musical Express, אוגוסט 2001)

על סגידה לבית: "האלבום מוקדש לסגידה לבית, לשינת חורף, למציאת גן עדן במטבח שלך, לרגעים קסומים כשאתה לבדך. סוג זה של דברים". (The Times, יולי 2001)

רשימת השירים

כל השירים נכתבו על ידי ביורק, אלא אם מצוין אחרת.

  1. Hidden Place – 5:31 (ביורק, גאי סיגוורת', מארק בל)
  2. Cocoon – 4:30 (ביורק, תומאס קנאק)
  3. It's Not Up to You – 5:10
  4. Undo – 5:40 (ביורק, קנאק)
  5. Pagan Poetry – 5:16
  6. Frosti – 1:43
  7. Aurora – 4:39
  8. An Echo, A Stain – 4:06 (סיגוורת', ביורק)
  9. Sun in My Mouth – 2:42 (ביורק, סיגוורת', א.א. קאמינגס)
  10. Heirloom – 5:14 (ביורק, קונסול)
  11. Harm of Will – 4:38 (ביורק, סיגוורת', הרמוני קורין)
  12. Unison – 6:47

סינגלים

הסינגל הראשון מתוך האלבום הינו "Hidden Place", שיצא באוגוסט 2001. השיר הציג את האווירה של האלבום היטב, עם סאונד מינימלי ושירה שקטה ולוחשת. המילים מתארות את הרצון של ביורק לשמור את רגשותיה ואת מערכות היחסים שלה לעצמה. גרסת האלבום כוללת בית שאינו נשמע בגרסת הסינגל ובקליפ של השיר. "Hidden Place" הוא אחד מהסינגלים המסחריים הבודדים של ביורק שנמצאים בארצות הברית. בשיאו הגיע הסינגל למקום ה-21 בטבלאות הסינגלים בבריטניה ולמקום ה-16 בקנדה. הקליפ לשיר מציג נוזלים שונים זורמים לתוך ומחוץ לעיניה, אפה ופיה של ביורק. הקליפ נחל הצלחה גדולה בארצות הברית.

הסינגל השני מתוך האלבום הינו "Pagan Poetry", שיצא בנובמבר 2001. הוא הגיע בשיאו למקום ה-38 בטבלאות הסינגלים בבריטניה ולמקום ה-12 בקנדה. הוא נכתב והופק על ידי ביורק. הקליפ לסינגל, בבימויו של ניק נייט, הוא על אישה שמכינה את עצמה לנישואים עם אהובה. היה זה גם אחד מהקליפים היותר שנויים במחלוקת של ביורק. הקליפ הציג את ביורק בשמלה שעוצבה על ידי אלכסנדר מקווין, שכיסתה רק את החלק התחתון של גופה. החלק העליון של השמלה נראה כמו פנינים שנתפרו על עורה של ביורק. הקליפ כלל גם תמונות קלוז אפ מאוד מטושטשות של יחסי מין, שצולמו בידי ביורק עצמה בפרטיות עם חברה מת'יו בארני, בעזרת מצלמה שניתנה לה על ידי נייט. הקליפ גם מראה תצוגה גרפית של פירסינג. הווידאו הוחרם על ידי MTV בארצות הברית. במרץ 2006, בגרסה הספרדית של המגזין רולינג סטון, השיר דורג במקום ה-38 ברשימת השירים הטובים ביותר בשנות האלפיים על ידי מומחי מוזיקה ספרדים.

הסינגל השלישי והאחרון מתוך האלבום הינו "Cocoon", שיצא במרץ 2002. הוא נכתב על ידי ביורק ותומס קנאק. השיר הוא על ילדה שזוהרת מרוב אושר עקב רומן שסחף אותה בהפתעה, והוא כולל כמה סיטואציות מיניות מתוארות בתור מטאפורות. הקליפ היה כמעט שנוי במחלוקת כמו הקליפ הקודם, של "Pagan Poetry". הקליפ מציג את ביורק עירומה למראית עין (למעשה היא לובשת חליפת גוף מאוד צמודה) כשחוט אדום יוצא מפטמותיה ובסופו של דבר מתפתח לפקעת סביבה. הסינגל הגיע בשיאו למקום ה-35 בטבלאות הסינגלים בבריטניה.

טבלאות וזיכויים

מדינה מיקום שיא זיכוי מכירות
אוסטריה 5 - -
אוסטרליה 9 - -
איטליה 2 - -
ארצות הברית 19 - 404,000 +
בריטניה 8 כסף 60,000 +
פולין 6 - -
פינלנד 3 - -
צרפת 1 פלטינה 222,000 +
קנדה 2 זהב 50,000 +
שבדיה 7 זהב 30,000 +
שווייץ 3 - -


קישורים חיצוניים