תחנת הרכבת התחתית קינגס קרוס סיינט פנקראס – הבדלי גרסאות

תוכן שנמחק תוכן שנוסף
RedBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט משנה: zh:国王十字圣潘克拉斯站
ChuispastonBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: es:Estación de King's Cross-Saint Pancras
שורה 66: שורה 66:
[[da:King's Cross St. Pancras Station]]
[[da:King's Cross St. Pancras Station]]
[[de:King’s Cross St. Pancras]]
[[de:King’s Cross St. Pancras]]
[[es:Estación de King's Cross-Saint Pancras]]
[[fi:King's Cross St. Pancrasin metroasema]]
[[fi:King's Cross St. Pancrasin metroasema]]
[[fr:King's Cross St. Pancras]]
[[fr:King's Cross St. Pancras]]

גרסה מ־17:14, 10 במרץ 2012

תבנית:תחנה ברכבת התחתית של לונדון

מנהרה המובילה לקו ויקטוריה

קינגס קרוס סיינט פנקראס היא תחנת רכבת תחתית ברובע קאמדן של לונדון, באנגליה. תחנה זו היא העמוסה ביותר מבין תחנות הרכבת התחתית של לונדון[1] ומשרתת הן את נוסעי תחנת הרכבת קינגס קרוס והן את נוסעי סיינט פנקראס. התחנה נמצאת באזור מספר 1 בחלוקת האזורים של הרכבת התחתית של לונדון.

תחנת מעבר

קינגס קרוס סיינט פנקראס היא תחנת המעבר הגדולה ביותר ברשת הרכבת התחתית של לונדון ומשרתת 6 קווים שונים על-גבי 4 רציפי מסילות רכבת נפרדים:

היסטוריה

לוחית זיכרון לזכר הנספים בשריפה בקינגס קרוס

התחנה התחתית הראשונה אשר נפתחה בקינגס קרוס שירתה את קו מטרופוליטן ונפתחה לשימוש הציבור בשנת 1863. בשנים 1868, 1926 ו-1941 שונתה התחנה כדי ליצור גישה מתאימה יותר עבור הנוסעים וכן כדי להתאים את התחנה, אשר נהפכת גדולה יותר ויותר, לשירות קווים נוספים. הפלטפורמות הנוספות בתחנה הוקמו בתחילת המאה ה-20 ונפתחו בשנים 1906 ו-1907.

ב-18 בנובמבר 1987 היכתה בתחנה שריפה קטלנית אשר ידועה בשם "השריפה בקינגס קרוס". סיבת השריפה נמצאה כגפרור אשר נפל לתוך המנגנון המניע את אחד מגרמי המדרגות הנעות וגרם להצתת שריפה פתאומית ואלימה לתוך התחנה והריגת 31 בני-אדם. כלקחים מהשריפה שונו חוקי הבטיחות ברחבי רשת הרכבת התחתית. כתוצאה מנזקי השריפה התחנה נשארה סגורה במשך כשנה וחצי ונפתחה מחדש בצורה שלמה לחלוטין רק ב-5 במרץ 1989.

ב-7 ביולי 2005, כחלק משרשרת פיגועים מתואמת, פיצוץ ברכבת בקו פיקדילי אשר נסעה מכיוון קינגס קרוס סיינט פנקראס לתחנת ראסל סקוור גרם להרג של 26 בני-אדם. ההתקפה המתואמת ידועה באנגליה בשם "7/7" (Seven-Seven).

פיתוח

כל המתחם אשר מתחת לפני הקרקע בתחנה נמצא בשיפוץ וריענון, תהליך אשר מיועד להסתיים בשנת 2009. מטרת הפרויקט הראשית הינה להקל על זרימת הנוסעים לתחנה ושדרוג זריזות השירות.

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ "Tfl statistics". נבדק ב-2007-12-15.

|}