יונקי הביב – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: li:Cloacabieste
שורה 23: שורה 23:


==מאפיינים==
==מאפיינים==
המינים בסדרה נפוצים ב[[אוסטרליה]], ב[[טסמניה]] וב[[גינאה החדשה]], ומצויים בכל [[ביומה|אזורי המחייה]], אם ביער ואם ובמדבר. בניגוד ל[[יונקי שליה]], לביבאים יש פתח יחיד בגופם, הקרוי [[פתח ביב]] (Cloaca), המשמש אותם לצורכי הפרשות ה[[שתן]] וה[[צואה]] ול[[רבייה]]. מכאן שם הסדרה כולה. הנקבה חסרת [[רחם]] ובמקום תהליך ה[[היריון]], מטילה היא [[ביצה]] אחת אשר מוחזקת בקפל עור שעיר עד לבקיעתה. לצאצא יש "שן ביצה" (כמו אצל ה[[זוחלים]]), שבעזרתה הוא מצליח ליצור פתח בקליפת הביצה. לאחר בקיעתו הוא נותר בקפל העור מספר שבועות עד אשר הוא גדל ויוצא לעולם החיצון. בתקופה הזו הוא ניזון מ[[חלב]] המופרש מ[[בלוטה|בלוטות]] הפזורות על העור. לאחר יציאתו, מצטמק קפל העור עד לעונת הרבייה הבאה.
המינים בסדרה נפוצים ב[[אוסטרליה]], ב[[טסמניה]] וב[[גינאה החדשה]], ומצויים בכל [[ביומה|אזורי המחייה]], אם ביער ואם ובמדבר. בניגוד ל[[שיליניים|יונקי שליה]], לביבאים יש פתח יחיד בגופם, הקרוי [[פתח ביב]] (Cloaca), המשמש אותם לצורכי הפרשות ה[[שתן]] וה[[צואה]] ול[[רבייה]]. מכאן שם הסדרה כולה. הנקבה חסרת [[רחם]] ובמקום תהליך ה[[היריון]], מטילה היא [[ביצה]] אחת אשר מוחזקת בקפל עור שעיר עד לבקיעתה. לצאצא יש "שן ביצה" (כמו אצל ה[[זוחלים]]), שבעזרתה הוא מצליח ליצור פתח בקליפת הביצה. לאחר בקיעתו הוא נותר בקפל העור מספר שבועות עד אשר הוא גדל ויוצא לעולם החיצון. בתקופה הזו הוא ניזון מ[[חלב]] המופרש מ[[בלוטה|בלוטות]] הפזורות על העור. לאחר יציאתו, מצטמק קפל העור עד לעונת הרבייה הבאה.

==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
{{מיזמים|ויקישיתוף=Category:Monotremata|שם ויקישיתוף=בעלי ביב}}
{{מיזמים|ויקישיתוף=Category:Monotremata|שם ויקישיתוף=בעלי ביב}}

גרסה מ־11:05, 15 באפריל 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:מיון

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

קריאת טבלת מיוןבעלי ביב
קיפודן נמלים אוסטרלי ממין נקבה - מבט מלמטה
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: בעלי ביב
משפחות

ראו בגוף הערך.

שם מדעי
Monotremata
בונפרטה, 1837
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בעלי ביב (שם מדעי: Monotremata) היא סדרה המשתייכת לקבוצת קדם יונקים.

מיון

מאפיינים

המינים בסדרה נפוצים באוסטרליה, בטסמניה ובגינאה החדשה, ומצויים בכל אזורי המחייה, אם ביער ואם ובמדבר. בניגוד ליונקי שליה, לביבאים יש פתח יחיד בגופם, הקרוי פתח ביב (Cloaca), המשמש אותם לצורכי הפרשות השתן והצואה ולרבייה. מכאן שם הסדרה כולה. הנקבה חסרת רחם ובמקום תהליך ההיריון, מטילה היא ביצה אחת אשר מוחזקת בקפל עור שעיר עד לבקיעתה. לצאצא יש "שן ביצה" (כמו אצל הזוחלים), שבעזרתה הוא מצליח ליצור פתח בקליפת הביצה. לאחר בקיעתו הוא נותר בקפל העור מספר שבועות עד אשר הוא גדל ויוצא לעולם החיצון. בתקופה הזו הוא ניזון מחלב המופרש מבלוטות הפזורות על העור. לאחר יציאתו, מצטמק קפל העור עד לעונת הרבייה הבאה.

קישורים חיצוניים

תבנית:Link GA תבנית:Link GA