טראן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Louperibot (שיחה | תרומות)
ZéroBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: ro:Terran
שורה 124: שורה 124:
[[pl:Terranie]]
[[pl:Terranie]]
[[pt:Terrans (StarCraft)]]
[[pt:Terrans (StarCraft)]]
[[ro:Terran]]
[[ru:Терраны]]
[[ru:Терраны]]
[[sv:Starcraft#Terran]]
[[sv:Starcraft#Terran]]

גרסה מ־16:52, 4 במאי 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

'נושא: משחקי מחשב' אינו ערך חוקי

מתוך www.blizzard.com

הטראן ([1]Terran), במשחק סטארקראפט, הם בני אדם מכדור הארץ במקור, אשר הופרדו מן האימפריה הבין-גלקטית ועתה נחושים בדעתם לשמור על האוטונומיה העצמאית שהקימו. הטראן מאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת ומודולרית המסתייעת בחוקי המכניקה והפיזיקה המוכרים בשדה הקרב.

היסטוריה

נחת של הטראן, www.blizzard.com

אף על פי שהטכנולוגיה והתרבות העולמית התקדמו במהירות לאורך כל המאה ה-20 החווירה התפתחות זו לעומת קפיצות מדרגה הנועזות שבאו בעקבותיה. עד לסוף המאה ה-21 ראו בני האדם שינויים אמיצים וחסרי תקדים בתוך עולמם. טכנולוגיות מהפכניות חדשות הופיעו בקצב לא יאומן והציעו גישה משופרת למחשבים מתקדמים ומאגרי מידע, אפילו לאומות העניות ביותר על כדור הארץ. בעקבות ביטול הקומוניזם בארצות המזרח נוצר היצע רב של כלי נשק אטומיים. מבנה הכוח הבינלאומי, קרס לאחר שמדינות העולם השלישי התלוננו על עוצמתו הכלכלית והצבאית של המערב לעומתם.

התפוצצות אוכלוסין על כדור הארץ וליגת הכוחות המאוחדים

הטכנולוגיה המשיכה להתפתח ולהתפשט והגידול באוכלוסייה גבר מאוד. לקראת סוף המאה ה-20 היו על פני כדור הארץ 6 מיליארד אנשים, תוך שלוש מאות שנה גדלה האוכלוסייה ל-23 מיליארד בני אדם. זיהום ומחסור במשאבי טבע ודלקים החמירו את המצב ששרר, והעולם הידרדר לקראת אסון בלתי נמנע עם התפשטות עודף האוכלוסייה והשינויים הגנטיים ברחבי העולם. פיגועי טרור גדולים ואלימות התפרצו וגרמו להגברת פעילות המשטרה. לבסוף, התפוצץ המאזן העדין בין הכוחות העולמיים ל"גיהנום הבינלאומי". על-פי הסיפור, ב-22 בנובמבר 2229 נוסדה ליגת הכוחות המאוחדים, שהייתה אמורה להיות אחראית על סדר ברחבי כל העולם. הליגה הצליחה לשמור על הסדר במשך כ-80 שנה והחליטה על תוכנית שתאחד את כל תרבויות בעולם. במסגרת תוכנית זו, מרבית הדתות העתיקות יוחרמו והשפה היחידה שתותר תהיה האנגלית. בדומה לאינקווזיציה שארעה 800 שנה קודם לכן, החלה הליגה בפרויקט טיהור: רצח עמים המוני שהיה "הפתרון הסופי" של הממשלה לצורך ניקוי האנושות מהגורמים המנוונים בה. במסגרת רצח זה כ-400 מיליון איש הושמדו. התקשורת העולמית, שהייתה נתונה לפיקוח קפדני המעיטה בדיווחים על הזוועות שאירעו והאנושות כמעט ולא ידעה עליהן.

היציאה אל החלל

ספינת מערכה Battle Cruiser מדגם "בהמות". ספינת החלל הכבדה היא גאוות הצי הטראני, www.blizzard.com

תוכניות חקר החלל שננטשו על ידי ארצות הברית ורוסיה באמצע המאה ה-21, בגלל קיצוץ משמעותי בתקציבים הפכו לבסיסו של עידן מחקר חדש לאנושות. עד מהרה הצליחה האנושות לנוע בין כוכבים. בתוך ארבעים שנה פיתחה הליגה מושבות על הירח. אסירים שדינם היה עונש מוות על פי גזר הטיהור הגדול הוסעו למעבדות פרטיות של אדם הנקרא ראוות אשר רצה למצוא מינרלים חדשים ושם הוקפאו לתרדמת חורף ממושכת. כ-40,000 מתוכם נראו כמתאימים לתנאים הקשים על-פי תוכנת מחשב. אותם 40,000 הועלו על ארבע ספינות חלל אוטומטיות ענקיות המותאמות למסע ארוך בחלל. מה שתוכנן במקור כמסע של שנה השתנה לרעה. ארבע הספינות טסו בחלל במהירות שיא במשך של כ-30 שנה. שתי ספינות נחתו נחיתת אונס על עולם אשר ייקרא בעתיד אומוג'ה. ספינה נוספת התרסקה וכל נוסעיה נהרגו. לאחר התרסקות הספינה הופסק תהליך השינה והאנשים התעוררו לאט לאט. בנסיונם להבין לאן הגיעו הם בדקו במחשב המרכזי והבינו שלעולם לא יראו שוב את כדור הארץ. למרות שנחתו על כוכב ממוזג הם לא יוכלו לתקן את הספינה. אילו שנותרו חיים פוזרו על פני שלושה כוכבים שונים. הם החלו בניסיון לפרק את ספינתם ולבנות מקלט בסביבתם החדשה. תושבי כל אחד מהכוכבים פעלו כדי לשרוד במקומות אותם כינו "העולם החדש". במשך שנים רבות בני האדם בשלושת כוכבים אלו חיו בבדידות אך תוך זמן קצר ייסדו בני האדם מושבות וכל אחת מן הקבוצות התפתחה לקהילה משגשגת המספקת את כל צרכיה.

לאט לאט הטכנולוגיה המחודשת נתנה למושבה הגדולה ביותר של בני האדם ה"טראסוניס", את האפשרות לתור בין כוכבים. כך גילו הטראסוניס את בני האדם האחרים אשר היו מפוזרים על שלושה כוכבים שונים. שלוש המושבות התאחדו, וכך הכוח הצבאי של הטראסוניס גדל. ממשלה חדשה הוקמה לכל הכוכבים הללו והיא נקראה "הקונפדרציה הטראנית (של כדור הארץ)".

המרד נגד הקונפדרציה

שגשוגה של הקונפדרציה גרם לגל של שגשוג כלכלי ולצריכה מוגברת של משאבים. כתוצאה מכך, נהנו מושבות הכורים מרווחים גדולים. הנהנית הגדולה ביותר הייתה מושבת הכורים של מוריה, שהייתה בעלת זכיון ובעלות פרטית על פעולות כריית המשאבים הגדולות ביותר. זכיון זה הכניס לכיסם רווחים רבים ולכן הם חששו שהקונפדרציה תרצה להשתלט על הכרייה. מסיבה זו הקימו צבא בשם "קל מוריאן קומביין" שימנע מן הקונפדרציה לכפות את מרותה על הכורים.

הקונפדרציה לא יכלה להסכים לקיומו של צבא פרטי והכריזה מלחמה על "קל מוריאן קומביין". מלחמה זו נמשכה כ-4 שנים ובסופה כפתה הקונפדרציה הסכם שלום על מושבת מוריה והשתלטה על פעולות הכרייה במקום.

ההתפשטות בחלל

כוחה של הקונפדרציה הלך וגבר וככל שמחפשי האוצרות שלה תבעו בעלות על עולמות וכוכבים נוספים במסע התרחבות חסר פשרות. קבוצת פיראטים והתארגנויות צבאיות קיצוניות החלו לצוץ בתדירות גבוהה. כוכבים שונים דרשו עצמאות וארגנו מרידות כנגד הקונפדרציה, המוצלח שבהם היה "המרד של קורהל". המרד התחיל בקריאתו של הסנטור אנגוס מנגסק (Mengsk) לתושבי קורהל למרוד בקונפדרציה. הקונפדרציה החליטה לשלוח "רוחות",חיילי העילית של הקונפדרציה, להתנקש במנגסק ומשפחתו אך בנו ארקטורוס שורד ופותח במרידה נגד הקונפדרציה ביחד עם מספר כוכבים שכנים. הקונפדרציה שלא מוכנה לסבול את המרד פותחת במתקפה גרעינית על קורהל והופכת את רוב הכוכב לשממה גרעינית. ארקטורוס שורד ומקים את "בני קורהל" כדי לנקום בקונפדרציה. למרות הפיכת קורהל לשממה גרעינית, כוחות שונים מהמושבות וקבוצות פיראטיות שונות המשיכו להתנגש עם כוחות הקונפדרציה.

למרות אי-הסדר בנתיבי החלל, המשיכה הנוכחות הכללית של בני כדור הארץ להתרחב בסקטור המרוחק. הסכסוכים הקטנים בין המושבות והמליציות הפיראטיות הסתיימו במהרה כאשר הם מצאו תחת איום חיצוני חייזרי גרנדיוזי.

האירועים בסטארקראפט

ללא כל התראה, צי של גזע חוצנים מתקדם החל במחיקת המושבות של בני האדם. למרות שהם מעולם לא נפגשו עם איזשהו סוג של חוצנים, מיהרו בני האדם להגן על עצמם מפני אויב חדש זה. הקונפדרציה פתחה בהתקפת-נגד מסורבלת כנגד הצי הזר שהיה בדרכו לכוכב השני של בני כדור הארץ, מאר סארה (Mar Sara). הצי הזה, שהזדהה כבני הפרוטוס, הפנה באופן מיסתורי את כוחותיו לאחור וכך חיי המושבה ניצלו. זמן קצר מכן התגלתה נוכחות חוצנית שנייה ומאיימת, הזרג - פולשים חדשים דמויי חרקים. הללו היו שונים לגמרי מהפרוטוס שתקפו את המושבה זמן קצר קודם לכן. הזרג התחילו בהתפשטות על פני המושבה בעוד שהקונפדרציה לא עושה דבר כדי לעצור אותם. המאג'יסטרייט (Magistrate),אותו מגלם השחקן בסטארקרפט, מפחד שהמושבה תושמד על ידי הזרג ופונה אל "בני קורהל" בשביל פינוי בתמורה לכך שהוא וכוחותיו יחברו אל הארגון,בני קורהל מסכימים. אנשי המושבה מתפנים מהכוכב ומוכרזים על ידי הקונפדרציה כבוגדים. לאחר שהמושבה פונתה צי הפרוטוס מפציץ את הכוכב ומוחק,שוב, את כל החיים על פניו.

ארקטורוס מנגסק,ראש בני קורהל, שולח את הסגן שלו, סרן שרה קריגן, ביחד עם ג'יימס ריינור,מרשל לשעבר במאר סארה, לעזור בפתיחתו של מרד נגד הקונפדרציה באנטיגה פריים (Antiga Prime) שם במהלך המרד מתרסקת הספינה "נורד II" ועליה גנרל אדמונד דוק (Duke) ראש כוח אלפא, אחד מכוחות העילית של הקונפדרציה. מנגסק מחלץ אותו ודוק מוכן להצטרף לבני קורהל. כמו כן במהלך המרד נעשה שימוש לראשונה ב"מכשיר פסי (Psi emitter)" שנבנה על פי תוכניות שנגנבו מהקונפדרציה במהלך הפינוי של מאר סארה. המכשיר משדר אותות רבי עוצמה שמחקים את האותות ששולח חייל "רוח" אל החלל העמוק ומושך את הזרג אליו. הזרג התחילו בתקיפה של בסיסי קונפדרציה בכוכב ולאחר שבני קורהל עזבו את המושבה הפרוטוס השמידו,שוב, את כל החיים על פניה.

מנגסק מפנה עכשיו את הצי שלו למסלול מעל טראסוניס, כוכב הבירה של הקונפדרציה, ושולח את גנרל דוק לתקוף את פלטפורמת החלל "גטיסבורג החדשה (New Gettysburg)" שמהווה קו הגנה ראשי לכוכב הבירה. עם הכיבוש של הפלטפורמה דוק מפעיל, בהוראתו של מנגסק, מכשירי פסי כדי למשוך את הזרג על הכוכב. צי הפרוטוס שמגיע למקום יוצא למתקפה חזיתית נגד הזרג לאחר שהאקסיקיוטור טאסדר (Tassadar) מחליט לחוס על הניצולים. מנגסק שולח את קריגן להילחם בפרוטוס אך בזמן המאבק כוחות זרג שוטפים את בסיסה של קריגן בעוד שמנגסק ובני קורהל יוצאים אל מחוץ למערכת. ריינור שכועס על נטישת קריגן ועל השימוש בזרג לוקח כוח קטן ונעלם אל החלל העמוק. מנגסק בינתיים מקים את "שלטון הטראן (Terran Dominion)" ומכריז על עצמו כקיסר ארקטורוס מנגסק הראשון כאשר בירתו החדשה ממוקמת בקורהל.

האירועים בסטארקראפט: ברוד וואר (Brood war)

עם הגילוי על קיומם של חיים חוצנים האנושות נכנסת לפאניקה משום הפחד בפלישה חייזרית לכדור הארץ ומדינות רבות מצטרפות לליגת הכוחות המאוחדים שנולדה מחדש כהנהלת כדור הארץ המאוחדת ( United Earth Directorate) או U.E.D. הממשל החדש התחיל בהשקעה של משאבים ללמידה של הזרג והפרוטוס לשם הבסתם והגנה על כדור הארץ מפלישה. הU.E.D מחליט על שליחת כוח משלוח אל גזרת קורפול (Koprulu),האזור בו נמצא "שלטון הטארן", כדי להביס את מנגסק ולקחת שליטה על האזור.

הכוח נשלט על ידי אדמירל ג'רארד דוגאל (Gerard DuGalle) וחברו הוותיק וויס-אדמירל אלקסי סטוקוב (Alexei Stukov). מטרותיו המוצהרות של הכוח הוא לכבוש מחדש את הגזרה על ידי הבסת מנגסק, לקיחת שליטה על הזרג והבסת הפרוטוס. ההיתקלות הראשונה עם כוחות הפרוטוס היא מעל הכוכב בארקסיס(Braxis), שם צי הU.E.D מנסים למנוע את עזיבת צי הפרוטוס אך נכשלים לאחר שהפרוטוס יוצרים חור במערך ההגנה שלהם. הצי לאחר זה נכנס למסלול מסביב לבארקסיס ופותח במתקפה על עיר הבירה של הכוכב, שם נתקל בלוטינט סמיר דוראן (Samir Duran) שמציג את עצמו כראש קבוצה קטנה של חיילים מצבא הקונפדרציה לשעבר שמתנגדים לשלטונו של מנגסק ומציע את שירותיו שמתקבלים על ידי דוגאל. במהלך התקיפה על כוחות דומיניון ברחבי הגזרה כוח סיור של הU.E.D מגלה את המיקום של מכשיר הידוע כ"משבש פסי (Psi Disrupter)", מתקן שנבנה על טראסוניס על ידי הקונפדרציה ומטרתו לשבש את התקשורת של הזרג, בכך הופכים אותם ללא מאורגנים ומורידים את היכולת שלהם לתקוף כוחות גדולים. דוראן מאיץ באדמירל להשמיד את המתקן בעוד שסטוקוב טוען שהוא יקל את ההשתלטות על האוברמיינד (Overmind). דוגאל לבסוף מסכים להשמיד אותו ושם את האחראיות להשמדתו על סטוקוב שבמקום להשמיד אותו מרכיב אותו מחדש על בארקסיס ללא ידיעת האדמירל.

הצי פותח במתקפה על כוכב הבירה קורהל ועל עיר הבירה שלו אוגוסטגרד, מביס את כוחות הדומיניון ומתקדם לקראת תפיסתו של מנגסק אך ריינור מופיע ומחלץ את ארקטורוס אל כוכב הבית של הפרוטוס איור (Aiur). דוגאל שולח כוח לאיור בשביל לתפוס את מנגסק שממוקם במרכז בסיס פרוטוס שנותר באזור. הקפטן, אותו מגלם השחקן, נשלח להשמיד את מרכז הפיקוד בבסיס בעוד שדוראן וסטוקוב מספקים לו גיבוי. לאחר שהשחקן משמיד את מרכז הפיקוד כוחות זרג מתחילים לזרום מהצפון, מעמדתו של דוראן וריינור ומנגסק משתמשים בכאוס שנוצר כדי לברוח דרך שער בין כוכבי בבסיס.

דוגאל מחפש את וויס אדמירל סטוקוב שנעלם אחרי שנסוג מאיור עם כוח חיילים ועבר אל ברקסיס. כאשר הצי במסלול מעל ברקסיס מתגלה שסטוקוב לא מילא אחר הוראות האדמירל והשמיד את המשבש. דוראן משתמש בזה כדי לתמוך בטענתו שסטוקוב בגד באדמירל ומשכנע אותו לשלוח כוח אל המשבש וללכוד את סטוקוב אך כאשר דוראן מתייצב מול סטוקוב הוא מתנקש בו ונעלם, משאיר את סטוקוב לגסוס וברגעיו האחרונים חושף שדוראן היה סוכן כפול ששירת את קריגן ומשכנע את האדמירל להשתמש במשבש כדי ללכוד את האוברמיינד. האדמירל מסכים ומונע את ההשמדה העצמית שהופעלה על ידי דוראן. המשבש מופעל ובכאוס שנוצר בקרב הזרג כוחות של הU.E.D נוחתים על צ'אר (Char) ולוכדים את האוברמיינד המתפתח שם. בשבועות שאחרי קריגן יוצרת ברית ביחד עם כוחותיו של ריינור, פיניקס (לוחם פרוטוס) ומנגסק נגד הU.E.D. הברית מצליחה להרוס את משבש הפסי ולהרוג את האוברמיינד, מחלישה בכך את כוחות הU.E.D שנאלצים לסגת מהאזור אך מושמדים על ידי כוחותיה של קריגן, שבוגדת בשאר חברי הברית ורוצחת את פיניקס. ריינור נעלם שוב יחד עם כוחותיו ואקטורוס חוזר אל קורהל כדי לתכנן את בנייתו מחדש של הדומיניון.

הטראן בסטארקראפט

הטראנים שאולצו להסתגל לתנאי הקיום הקשים על פני עולמות כמעט חסרי חיים בשולי הגלקסיה, היו אלופים בהישרדות. צבאם הכיל תערובת מגוונת של יחידות. החל מהנחתים שחייהם חסרי משמעות ועד לטייסיה בעלי הדרגות הבכירות, בני כדור הארץ עקשנים ואינם מוכנים לוותר על השטחים שלהם.

מבנים

רוב הבניינים של בני כדור הארץ מצוידים במערכת דחף אשר מאפשרת להם טיסה בגובה נמוך ובכך לשנות את מקומם בשעת הצורך. יכולת זו שימושית גם כדי להתחמק מהתקפות קרקע.

לחלק מהבניינים אפשר להוסיף מבני צד (add-ons), המאפשרים יכולות נוספות ובניית יחידות מתקדמות יותר. מבני הצד זולים יותר ונבנים לבד ללא צורך ב-SCV. כאשר הבניין הראשי מתרומם כדי להעתיק את מקומו, מבנה הצד נשאר על הקרקע ונהפך ללא פעיל.

נקודת התורפה העיקרית של הטכנולוגיה הטראנית היא שהבניינים שלהם פגיעים במיוחד. כל מבנה של הטראן שניזוק קשות ועובר ל"אזור האדום", מתחיל להתקל בדליקות עקב פיצוץ בצינורות גז ומאגרי דלק. תופעה זו גורמת לו להמשיך לספוג נזק גם כאשר איננו מותקף, עד שהוא קורס או מתוקן.

מאפיינים משחקיים

  • מתפתחים על ידי בניית מבנים. לבניינים אפשר להוסיף מבנים צדדיים (add-ons) המציעים עוד שדרוגים ויכולות מיוחדות. חלק מהמבנים מחוברים לרקטות תעופה המאפשרות להם לרחף באוויר ולהעתיק את מקומם בשעת הצורך.
  • את המבנים בונים יחידות התחזוקה (SCV) - כל SCV כפות ליסודות עד שבניית המבנה מושלמת.
  • יחידות התחזוקה (SCV) של הטראן יכולים לתקן מבנים ויחידות מכניות (רכבים) פגועות. החובש (medic) (רק בחבילת התוספות Broodwar) יכול לרפא יחידות חי"ר פגועות.
  • עליהם לבנות מבני תחזוקה ("חוות" או "תחנות אספקה") בשביל להחזיק צבא גדול, שנמדד בהקצאת מקומות תחזוקה.
  • מבני ההגנה של הטראן הם בונקרים (שצריך לאייש ב 1-4 חיילים) וצריחי טילים (Missile Turret) נגד יחידות אוויריות ויחידות ממוסכות.
  • יחידות הטראן ממוצעות בכוחן ובמחירן, אם כי מספר יחידות של הטראן הן יקרות ביותר בגלל כוחן הרב (כגון Battlecruiser).

יחידות של הטראן

יחידות של הטראן, לפי שורות, מימין לשמאל:
אופנוע "נשר", סוכן חשאי "רוח רפאים" ghost, נחתים;
SCV, טנק מצור במצב טנק, הלכן קרבי גוליית;
חובשים, להביורן "חובט אש", טנק מצור במצב תותח;
מעבורת, חללית מדע, חללית צלמוות;
ולקיריה, סיירת קרב battlecruiser, אנשי תחזוקה.
  • רכב בנייה חללי SCV - רכב העבודה של הטראן שאוסף משאבים, בונה מבנים ומבצע תיקונים.
  • נחת Marine - החייל הבסיסי. ניתן לשפרו ולשדרגו. יורה הן כנגד מטרות קרקע והן כנגד מטרות אוויר.
  • להביורן "חובט אש" Firebat - חייל המצויד בלהביור.
  • חובשת Medic (רק ב-Brood Wars) - יחידה שמרפאת כוחות חי"ר פגועים.
  • טנק מצור Siege Tank - שילוב כבד של טנק וארטילריה לטווח רחוק. ליחידה זו שני מצבים: מצב טנק בו היא ניידת ויורה לטווח קצר, ומצב תותח בו היא נייחת אך יורה לטווח רחוק וגורמת הרבה נזק סביבתי.
  • אופנוע "נשר" Vulture Hover Cycle - רכב קל המשמש בעיקר לסיור. האופנוע חמוש במטול רימונים נ"א ודגמים מתקדמים (אחרי שדרוג) מסוגלים להטמין מוקשים.
  • גוליית Goliath Combat Walker - סוג של מך (Mech), יחידה משוריינת דו-רגלית. הגוליית חמוש בתותחים אוטומטיים 20 מ"מ כנגד מטרות קרקע ובטילי הלפייר כנגד יחידות אוויר.
  • סוכן חשאי "רוח רפאים" Ghost - סוכן חשאי בעל יכולות מיסוך, מתקן המקפיא יחידות מכניות וציין לייזר שבאמצעותו הוא מסמן מטרה לטיל אטומי.
  • מעבורת Dropship - ספינת משא קלה המשמש לתעבורה בטווחים קצרים ובינוניים וכן להנחתת כוחות בשדה הקרב.
  • צלמוות Wraith - ספינת הקרב הקלה של הטראן, בעלת יכולת מיסוך.
  • סיירת קרב Behemoth-class Battle Cruiser - ספינת הקרב הכבדה ביותר במשחק מבחינת כוח אש, שריון ונקודת פגיעה. ברשותה תותח ימאטו קטלני להריסת הגנות האויב מטווח רחוק.
  • חללית מדע Explorer Science Vessel - ספינת המחקר של טראן, מצוידת ב-detector שמגלה יחידות ממוסכות ובמספר יכולות מיוחדות (כגון, יוצר פולס אלקטרומגנטי EMP שמשבש כל יכולת הדורשת אנרגיה). הספינה לא נושאת שום חימוש.
  • פריגטת טילים ולקיריה Valkyrie Missile Frigate (רק ב-Brood War) - ספינת קרב בינונית של הטראן, מיועדת ליירוט יחידות אוויר בלבד. היא יורה מטחים של 8 טילים לשטח של 3 על 3 משבצות וגורמת נזק סביבתי לכל יחידת אוויר שבסביבה. היא לא יכולה לתקוף יחידות קרקע.
  • טיל אטומי Nuke - טיל רב עוצמה הגורם נזק רב לכל דבר הנמצא באזור הפגיעה, לפצצה יש לסמן מטרה באמצעות ציין לייזר של Ghost. אם ה-Ghost נפגע לפני שהפצצה נחתה, השיגור נהרס והפצצה הולכת לאיבוד מבלי לגרום נזק.

מבנים של הטראן

בניינים של הטראן
  • מרכז פיקוד Command Center - אחראי על אימון רכבי בנייה חלליים ועל איסוף מינרלים וגז הווספן.
    • תחנת בקרה ותקשורת ComSat Station - משפרת את הקשר והמכ"ם של כל היחידות. מאפשרת להיעזר בלווין על מנת לגלות שטחים מרוחקים במפה.
    • סילו טיל גרעיני Nuclear Silo - מאפשר בנייה ואחסנה של פצצת אטום אחד, עד לשיגורה.
  • תחנת אספקה Supply Depot - מאחסנת את כל המזון , הכלים והאביזרים הדרושים לניהול יומיומי של הצבא.
  • בית זיקוק וספן Vespene Refinery - בעזרת מבנה זה הגז נארז אוטומטית במכלים הנוחים לסחיבה על ידי הSCV.
  • מחנות צבא Barracks - מחסה ומקום אימונים לכל יחידות הרגלים של בני כדור הארץ.
  • אקדמיה Academy - חקירת טכנולוגיות חדשות וחיפוש אחר דרכים לשיפור איכות הרגלים.
  • מרכז הנדסי Engineering Bay - מאפשר בניית תעשיות מתקדמות ושדרוג אמצעי לחימה.
  • בית חרושת Factory - מהווה מרכז ייצור של כל כלי הרכב הקרקעיים של הטראנים.
    • סדנת מיכון Machine Shop - מאפשרת שדרוגים של היחידות המיוצרות במפעל.
  • נשקייה Armory - אחראית על פיתוח ושידורג כל נשק קרקעיים ואוויריים.
  • מעגן ספינות חלל Starport - אחראי על בנייה ותחזוקה של כל כלי הרכב הנעים בחלל ששייכים לקונפדרציה.
    • מגדל פיקוח Control Tower - מאפשר ייצור יחידות אוויר מתקדמות ושדרוג צי חלליות הצלמוות.
  • מרכז המדע Science Facility - חוקרים עובדים במקום זה על מנת לפתח כלי נשק חדישים מהפכניים ומערכות הגנה לטובת הקונפדרציה.
    • מעבדת פיזיקה Physics Lab - תוספת למרכז המדע, מאפשרת חקירת שדרוגים לספינות המערכה הכבדות (battlecruisers).
    • מרכז מבצעים חשאיים Covert Operations Center - מאפשר בניית סוכני ghost ושדרוגם.
  • צריח טילים Missile Turret - מבנים זולים שיורים אוטומטית טילים על יחידות אויב אוויריות. מצוידים ב-detectors שיכולים לגלות יחידות ממוסכות.
  • בונקר Bunker- מבנה מבוצר שיכול לאכלס עד 4 חיילים, היורים מתוכו על יחידות האויב. הגנת הקרקע של הטראן.

ראו גם

הערות שוליים

  1. ^ terra- בלטינית, ארץ. terran הנגזר ממנו משמש כשם לבני אדם בז'אנר המדע הבדיוני.