דאלאס וינגס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Luckas-bot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.1) (בוט מוסיף: zh:圖爾薩震動
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2+) (בוט משנה: zh:土爾沙震動
שורה 41: שורה 41:
[[ru:Талса Шок]]
[[ru:Талса Шок]]
[[sv:Tulsa Shock]]
[[sv:Tulsa Shock]]
[[zh:震動]]
[[zh:震動]]

גרסה מ־04:01, 13 במאי 2012

סמל הקבוצה
סמל הקבוצה

טלסה שוק (באנגלית: Tulsa Shock; בתרגום חופשי "הלם טלסה") היא קבוצת כדורסל אמריקאית המשחקת בליגת הנשים WNBA, במסגרת הבית המזרחי. הקבוצה זכתה בשלוש אליפויות ליגה - בשנים 2003, 2006 ו-2008. הקבוצה משחקת באולם BOK Center בעיר טלסה אשר במדינת אוקלהומה שבארצות הברית. החל מהיווסדות הקבוצה ועד לתחילת עונת 2010 שיחקה הקבוצה בעיר דטרויט במדינת מישיגן.

הקבוצה נוסדה ב-1998, כשנה לאחר הקמת הליגה, והייתה בין הקבוצות הראשונות שהצטרפו לשמונה המייסדות. היא גם הייתה לקבוצה הראשונה שאינה משמונה הקבוצות המייסדות שזכתה באליפות.

היסטוריה

בעונתה הראשונה של דטרויט שוק הוחתמו מספר שחקניות מנוסות לצד "טירוניות". על אימון הקבוצה הופקדה ננסי ליברמן, אשר עונה לפני כן שיחקה במדי פניקס מרקורי והחליטה לפרוש ממשחק פעיל לטובת קריירת אימון. הקבוצה זכתה להצלחה נאה כבר בעונה זו וסיימה את העונה הרגילה עם 17 ניצחונות מתוך 30, מרחק ניצחון בודד מהעפלה למשחקי הפלייאוף. הקבוצה שוב הייתה קרובה להעפיל לפלייאוף בעונה הבאה, על אף שבזו הגיעה להישגים נמוכים יותר (15 ניצחונות מתוך 32), אך הפסידה במשחק המכריע מול שארלוט סטינג, ודבר דומה אירע גם בעונה שלאחר מכן.

לאחר עונת 2000 נאלצה ליברמן לעזוב את הקבוצה ובמקומה הובא גרג ויליאמס, מאמן מנוסה בתחום כדורסל הנשים. לקראת עונת 2001, החתימה הקבוצה דרך הדראפט את דינה נולן, אשר לימים תהפוך לכוכבת הקבוצה. על אף זאת, נולן לא הפגינה את כישוריה כבר בעונותיה הראשונות והקבוצה סיימה בין המקומות האחרונים בבית המזרחי עם 10 ניצחונות בלבד מתוך 31 משחקים. בעונת 2002 הקבוצה הגיעה לשפל המדרגה, סיימה אחרונה בבית וניצחה 9 משחקים בלבד לאורך העונה. ויליאמס לא המשיך במשרת המאמן ובמקומו הובא ביל ליימביר, שחקן העבר המצליח של קבוצת ה-NBA דטרויט פיסטונס. ליימביר שינה את סגל הקבוצה כליל לקראת עונת 2003 והכריז עוד בטרם התחילה כי הקבוצה תתחרה על אליפות הליגה.

קבוצתו המתחדשת של ליימביר שלטה ללא עוררין בבית המזרחי והפכה את השיא השלילי שקבעה רק שנה לפני כן על פיו - עם 9 הפסדים בלבד מתוך 34 משחקים. הקבוצה זכתה במקום הראשון בבית בהפרש של 7 ניצחונות וזכתה ליתרון הביתיות בסדרת הפלייאוף. במשחקי הפלייאוף ניצחה דטרויט את קליבלנד רוקרס, קונטיקט סאן והתמודדה מול אלופת שתי העונות הקודמות - לוס אנג'לס ספארקס. סדרת הגמר שוחקה בשיטת "הטוב מ-3 משחקים" ולאחר שכל קבוצה ניצחה משחק אחד בביתה, דטרויט ניצחה את המשחק המכריע בתוצאה 83-78. אוהדי שתי הקבוצות נהרו למשחק ותפוסת המושבים באצטדיון הגיעה ללמעלה מ-22,000 צופים - שיא אשר עדיין עומד על כנו ב-WNBA.

על אף ההצלחה האדירה בעונת האליפות, דטרויט לא הצליחה לשחזר את הישגיה בעונת 2004. הקבוצה סיימה במקום הרביעי בלבד בבית המזרח עם 17 ניצחונות מ-34 משחקים, ולבסוף הפסידה לניו יורק ליברטי בסיבוב הפלייאוף הראשון. בעונת 2005 ניצחו שחקניות הקבוצה 16 משחקים בלבד מתוך 34 והפסידו שוב בסיבוב הראשון של הפלייאוף, הפעם לקונטיקט סאן.

בעונת 2006 חזרה הקבוצה לאיתנה וסיימה במקום השני בבית המזרחי עם 23 ניצחונות מתוך 34 משחקים. דטרויט ניצחה בקלות את אינדיאנה פיבר במהלך הסיבוב הראשון בפלייאוף ובגמר המזרח ניצחה את קונטיקט. בגמר הפלייאוף, אשר הפעם שוחק בשיטה של "הטוב מ-5 משחקים", דטרויט ניצבה למול סקרמנטו מונארכס. סדרת הגמר הייתה רצופה רצופה תפניות, ודטרויט הצליחה פעמיים להשוות את תוצאת הסדרה לאחר תבוסות גדולות ולכפות משחק חמישי ומכריע. במשחק זה חזרו שחקניות דטרויט מפיגור ב-8 נקודות במחצית וניצחו לבסוף את המונארכס 78-73 וזכו זאת הפעם השנייה באליפות.

הקבוצה ביקשה להגן על תואר האליפות בעונה העוקבת ושוב הפגינה עליונות בליגה וסיימה את הבית המזרחי במקום הראשון עם 24 ניצחונות. לאחר ניצחונות דחוקים על ניו יורק ליברטי בסיבוב הראשון של הפלייאוף הצליחו שחקניות דטרויט לגבור על אלו של אינדיאנה פיבר בסדרת גמר הבית המזרחי ולזכות באליפות הבית. בסדרת גמר הפלייאוף שיחקה דטרויט מול פניקס מרקורי ושוב, למרות הפסדים, הצליחה לכפות משחק חמישי ומכריע - הפעם באצטדיונה שלה. על אף יתרון הביתיות, דטרויט ספגה תבוסה מרה והפסידה את המשחק והאליפות בתוצאה 108-92.

במהלך עונת 2008 הקבוצה התאוששה במהירות מהפסד האליפות הדרמטי ושוב הציבה יחס ניצחונות מרשים - 22 מתוך 34 משחקים. לאחר ניצחון כנגד אינדיאנה בסיבוב הראשון ונגד ניו יורק ליברטי בגמר המזרח עלתה הקבוצה לסדרת הגמר כנגד סן אנטוניו סילבר סטארס. דטרויט ניצחה שלושה משחקים רצופים וזכתה באליפותה השלישית.

בסוף עונת 2009 הודיעו ראשי הקבוצה על מעבר לעיר טלסה ושמירה על השם 'שוק'. עונת 2010 תהיה העונה הראשונה של המועדון בעיר. במרץ 2010 הודיעה הקבוצה על החתמת האתלטית לשעבר מריון ג'ונס.

קישורים חיצוניים