מילו ג'וקאנוביץ' – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ תקלדה
מ בוט החלפות: ניצחו\1
שורה 6: שורה 6:


==ראש ממשלת מונטנגרו ונשיאהּ במסגרת יוגוסלביה==
==ראש ממשלת מונטנגרו ונשיאהּ במסגרת יוגוסלביה==
ב-[[15 בפברואר]] [[1991]], לאחר נצחון ליגת הקומוניסטים של מונטנגרו בה היה חבר בבחירות לפרלמנט, מונה ג'וקאנוביץ' על ידי נשיא מונטנגרו [[מומיר בולטוביץ']] לתפקיד ראש ממשלת מונטנגרו. ג'וקאנוביץ', שהיה בן 29 בעת המינוי, היה לראש הממשלה הצעיר ביותר ב[[אירופה]] באותה עת. המינוי נעשה בברכת [[סלובודן מילושביץ']], ששימש כנשיא [[סרביה]] השכנה במסגרת [[יוגוסלביה]] והיה הפוליטיקאי הדומיננטי ביוגוסלביה דאז (כ[[הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה|פדרציה סוציאליסטית]] ואחר כך כ[[סרביה ומונטנגרו|פדרציה הכוללת את סרביה ומונטנגרו]]). ג'וקאנוביץ' שימש בתפקיד זה בשלוש כהונות רצופות, עד שנת [[1998]].
ב-[[15 בפברואר]] [[1991]], לאחר ניצחון ליגת הקומוניסטים של מונטנגרו בה היה חבר בבחירות לפרלמנט, מונה ג'וקאנוביץ' על ידי נשיא מונטנגרו [[מומיר בולטוביץ']] לתפקיד ראש ממשלת מונטנגרו. ג'וקאנוביץ', שהיה בן 29 בעת המינוי, היה לראש הממשלה הצעיר ביותר ב[[אירופה]] באותה עת. המינוי נעשה בברכת [[סלובודן מילושביץ']], ששימש כנשיא [[סרביה]] השכנה במסגרת [[יוגוסלביה]] והיה הפוליטיקאי הדומיננטי ביוגוסלביה דאז (כ[[הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה|פדרציה סוציאליסטית]] ואחר כך כ[[סרביה ומונטנגרו|פדרציה הכוללת את סרביה ומונטנגרו]]). ג'וקאנוביץ' שימש בתפקיד זה בשלוש כהונות רצופות, עד שנת [[1998]].


ג'וקאנוביץ' שימש כנשיא מונטנגרו בשנים [[1998]] עד [[2002]].
ג'וקאנוביץ' שימש כנשיא מונטנגרו בשנים [[1998]] עד [[2002]].

גרסה מ־13:09, 6 ביולי 2012

מילו ג'וקאנוביץ'

מילו ג'וקאנוביץ', (מונטנגרית: Мило Ђукановић, Milo Đukanović, ‏האזנה?‏; נולד ב-15 בפברואר 1962) היה ראש ממשלת מונטנגרו, נשיאהּ ושוב ראש ממשלתהּ במסגרת יוגוסלביה בשנים 1991-2006, וראש ממשלת מונטנגרו העצמאית בשנים 2006 ו-2008-2010.

כניסתו לפוליטיקה

ג'וקאנוביץ' נולד בעיר ניקשיץ'. בנעוריו היה מעורב בפעילות הקומוניסטים ברפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה, לפני שהפך לחבר הוועד המרכזי של הליגה ב-1979.

ראש ממשלת מונטנגרו ונשיאהּ במסגרת יוגוסלביה

ב-15 בפברואר 1991, לאחר ניצחון ליגת הקומוניסטים של מונטנגרו בה היה חבר בבחירות לפרלמנט, מונה ג'וקאנוביץ' על ידי נשיא מונטנגרו מומיר בולטוביץ' לתפקיד ראש ממשלת מונטנגרו. ג'וקאנוביץ', שהיה בן 29 בעת המינוי, היה לראש הממשלה הצעיר ביותר באירופה באותה עת. המינוי נעשה בברכת סלובודן מילושביץ', ששימש כנשיא סרביה השכנה במסגרת יוגוסלביה והיה הפוליטיקאי הדומיננטי ביוגוסלביה דאז (כפדרציה סוציאליסטית ואחר כך כפדרציה הכוללת את סרביה ומונטנגרו). ג'וקאנוביץ' שימש בתפקיד זה בשלוש כהונות רצופות, עד שנת 1998.

ג'וקאנוביץ' שימש כנשיא מונטנגרו בשנים 1998 עד 2002.

בשנת 2002 התפטר מתפקיד הנשיא כמה חודשים לפני מועד תום הכהונה כדי להתמודד בבחירות, ניצח והפך שוב לראש ממשלת מונטנגרו.

ראש ממשלת מונטנגרו העצמאית

מונטנגרו זכתה בעצמאותה מהאיחוד המדיני של סרביה ומונטנגרו (כלומר מסרביה) ביוני 2006, וכך הפך ג'וקאנוביץ' לראש ממשלת מונטנגרו העצמאית תוך כדי כהונתו. באוקטובר של אותה שנה התפטר מראשות הממשלה (התפטרות שנכנסה לתוקף בנובמבר).

ג'וקאנוביץ' התמודד ונבחר שוב לתפקיד ראש ממשלת מונטנגרו בשנת 2008. ב-2010 התפטר והוחלף בידי איגור לוקשיץ'.

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.