סארס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגית: חשד למילים בעייתיות
אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:


[[תמונה:Sars-hospital.jpg|שמאל|ממוזער|250px|בית חולים לסארס בטיוואן]]
[[תמונה:Sars-hospital.jpg|שמאל|ממוזער|250px|בית חולים לסארס בטיוואן]]
'''סארס''' (קיצור של '''S'''evere '''A'''cute '''R'''espiratory '''S'''yndrome - בתרגום חופשי: תסמונת נשימתית חריפה חמורה) היא מחלה [[נגיף|וירלית]] ב[[דרכי הנשימה]] אשר הופיעה לראשונה בנובמבר [[2002]], במחוז [[גואנגדונג]] ב[[סין]].
'''סארס''' (קיצור של '''S'''evere '''A'''cute '''R'''espiratory '''S'''yndrome - בתרגום חופשי: תסמונת נשימתית חריפה חמורה) היא מחלה [[נגיף|וירלית]] ב[[דרכי הנשימה]] אשר שון ורן החליטו שאפשר לקבל בראש ובמחוח והם מתייחסים לזה כמו סרטן (ראה סרטן) [[2002]], במחוז [[גואנגדונג]] ב[[סין]].


הסארס התפשט במהירות לשכנותיה של סין, [[הונג קונג]] ו[[וייטנאם]], לקראת סוף פברואר [[2003]], ואחר כך לרחבי העולם בגלל נוסעים שנשאו את המחלה. המקרה האחרון של הסארס התרחש ביוני 2003. בהתפרצות זו הסארס הדביק 8,069 בני אדם וגרם למותם של 774 אנשים. הסארס נעלם באותה מהירות ופתאומיות שבה הופיע. הוא היה קטלני בעשרה אחוזים ממקרי ההידבקות.
הסארס התפשט במהירות לשכנותיה של סין, [[הונג קונג]] ו[[וייטנאם]], לקראת סוף פברואר [[2003]], ואחר כך לרחבי העולם בגלל נוסעים שנשאו את המחלה. המקרה האחרון של הסארס התרחש ביוני 2003. בהתפרצות זו הסארס הדביק 8,069 בני אדם וגרם למותם של 774 אנשים. הסארס נעלם באותה מהירות ופתאומיות שבה הופיע. הוא היה קטלני בעשרה אחוזים ממקרי ההידבקות.

גרסה מ־14:25, 7 ביולי 2012


שגיאות פרמטריות בתבנית:מחלה

פרמטרים [ ICD9, שם בלועזית, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

סארס
תחום רפואת ריאות עריכת הנתון בוויקינתונים
גורם SARS-CoV-1 עריכת הנתון בוויקינתונים
תסמינים חום, כיחלון, כאבי שרירים, שחיקה, שלשול, קוצר נשימה, שיעול, היפוקסיה, כאב ראש, דלקת ריאות לא טיפוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים ומאגרי מידע
eMedicine med/3662 
MeSH D045169
MedlinePlus 007192
סיווגים
ICD-10 U04
ICD-11 1D65 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בית חולים לסארס בטיוואן

סארס (קיצור של Severe Acute Respiratory Syndrome - בתרגום חופשי: תסמונת נשימתית חריפה חמורה) היא מחלה וירלית בדרכי הנשימה אשר שון ורן החליטו שאפשר לקבל בראש ובמחוח והם מתייחסים לזה כמו סרטן (ראה סרטן) 2002, במחוז גואנגדונג בסין.

הסארס התפשט במהירות לשכנותיה של סין, הונג קונג ווייטנאם, לקראת סוף פברואר 2003, ואחר כך לרחבי העולם בגלל נוסעים שנשאו את המחלה. המקרה האחרון של הסארס התרחש ביוני 2003. בהתפרצות זו הסארס הדביק 8,069 בני אדם וגרם למותם של 774 אנשים. הסארס נעלם באותה מהירות ופתאומיות שבה הופיע. הוא היה קטלני בעשרה אחוזים ממקרי ההידבקות.

ההתפרצות בסין

נגיף הסארס הוא קללה ששון ורן החליטו שאפשר לקבל אותה במוח למרות שזה תסמונת נשימתית חריפה (טמבלים) גואנגדונג בנובמבר 2002, למרות מספר פעולות שבוצעו נגד התפשטות המחלה, ממשלת סין לא הודיעה לארגון הבריאות העולמי על ההתפרצות עד פברואר 2003, ואיפשרה רק סיקור מצומצם של המגפה במטרה לשמור על הכבוד ועל אמון הציבור.

בתחילת אפריל הופיעה מגמת שינוי במדיניות הרשמית, והתקשורת הרשמית החלה לסקר בהרחבה את הסארס. לאחר שהופעל לחץ רב הסכימה סין שארגונים בינלאומיים יחקרו את המצב שם. לקראת סוף אפריל הודתה סין שדיווחה על מספר נפטרים נמוך ממספר הנפטרים האמיתי, בעקבות כך פוטרו פקידים רשמיים, שר הבריאות, ראש עיריית בייג'ינג. המערכות החלו לדווח יותר על הסארס ולפקח יותר על החולים בסארס, והלחימה בסארס הפכה להרבה יותר פעילה ושקופה לציבור.

התפשטות למדינות נוספות

המגפה רכשה התענינות ציבורית בפברואר 2003, כאשר איש עסקים אמריקאי שטייל מסין קיבל סימפוטומים דומים לדלקת ריאות במהלך הטיסה לסינגפור. המטוס נאלץ לנחות בהאנוי, וייטנאם, שם הקורבן מת בבית חולים. מספר רופאים ואחיות שניסו לטפל בו קיבלו תוך זמן קצר את אותה המחלה, חרף הנהלים הבסיסיים בבית החולים. אחדים מהם נפטרו. ארסיות הסימפטומים וזיהום צוות בית החולים החרידו את רשויות הבריאות העולמיות שחששו מהגחתה של מגפת דלקת ריאות נוספת. ב-12 במרץ 2003 ארגון הבריאות העולמי פרסם התרעה עולמית שבאה בעקבות התרעה בריאותית של המרכז למניעת מחלות של ארצות הברית.

מידע רפואי

תסמינים

תסמינים ראשוניים דומים לשפעת: חום, כאב שרירים, עייפות, תסמינים של הקיבה והמעיים, שיעול, כאב גרון ותסמינים לא מוגדרים נוספים. התסמין היחיד המשותף לכל החולים הוא הופעת חום מעל ל־38 מעלות צלזיוס. בהמשך המחלה, החולים הרגישים יפתחו קוצר נשימה.

התסמינים מופיעים לרוב לאחר 10-2 ימים (מעל ל-13 יום דווח) מההדבקות במחלה.

קישורים חיצוניים

הבהרה: המידע בוויקיפדיה נועד להעשרה בלבד ואינו מהווה ייעוץ רפואי.