שלומי אמוני ישראל – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
לפחות זה. פולק היה ח"כ לתקופה קצרה
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: \1עירייה
שורה 9: שורה 9:
בבחירות למועצת [[אלעד]] שנערכו ב[[אלול]] [[תשס"ד]] - [[ספטמבר]] [[2004]], התמודדו נציגי הסיעה לראשונה באופן עצמאי שלא במסגרת אגודת ישראל, והשיגו 2 מושבים במועצה המקומית.
בבחירות למועצת [[אלעד]] שנערכו ב[[אלול]] [[תשס"ד]] - [[ספטמבר]] [[2004]], התמודדו נציגי הסיעה לראשונה באופן עצמאי שלא במסגרת אגודת ישראל, והשיגו 2 מושבים במועצה המקומית.


בבחירות למועצת [[ביתר עילית]] שנערכו ב[[חשון]] [[תשס"ח]] - [[אוקטובר]] [[2007]], התמודדו נציגי הסיעה ברשימה משותפת עם [[מפלגת ש"ס|ש"ס]], ונציגם הרב [[מאיר רובינשטיין]] נבחר לראשות העיר, במועצת העיריה השיגה הסיעה 5 מושבים מתוך 9 בהם זכתה הרשימה המשותפת. לכך התוסף מושב שישי של ראש העיר שרץ למועצה ברשימה נפרדת. מצד שני איבדה הסיעה את תמיכתה של חצר גדולה שהלכה עמה כברת דרך - [[חסידות בויאן]], שרצה במפלגה למועצת העיר בנפרד ואף זכתה ב-2 מושבים. בבחירות 2008 נכשל מאיר פרוש במירוץ על ראשות עיריית ירושלים.
בבחירות למועצת [[ביתר עילית]] שנערכו ב[[חשון]] [[תשס"ח]] - [[אוקטובר]] [[2007]], התמודדו נציגי הסיעה ברשימה משותפת עם [[מפלגת ש"ס|ש"ס]], ונציגם הרב [[מאיר רובינשטיין]] נבחר לראשות העיר, במועצת העירייה השיגה הסיעה 5 מושבים מתוך 9 בהם זכתה הרשימה המשותפת. לכך התוסף מושב שישי של ראש העיר שרץ למועצה ברשימה נפרדת. מצד שני איבדה הסיעה את תמיכתה של חצר גדולה שהלכה עמה כברת דרך - [[חסידות בויאן]], שרצה במפלגה למועצת העיר בנפרד ואף זכתה ב-2 מושבים. בבחירות 2008 נכשל מאיר פרוש במירוץ על ראשות עיריית ירושלים.


נציגי הסיעה נבחרו גם לחברי מועצה ב[[ירושלים]], [[בני ברק]], [[בית שמש]], [[מודיעין עילית]], [[אלעד]], [[פתח תקוה]], [[עמנואל]] ו[[גבעת זאב]].
נציגי הסיעה נבחרו גם לחברי מועצה ב[[ירושלים]], [[בני ברק]], [[בית שמש]], [[מודיעין עילית]], [[אלעד]], [[פתח תקוה]], [[עמנואל]] ו[[גבעת זאב]].

גרסה מ־19:28, 3 באוגוסט 2012

שלומי אמוני ישראל או בשמה המוכר יותר שלומי אמונים היא סיעה פנים מפלגתית בתוך מפלגת אגודת ישראל.

"שלומי אמונים"[1] הוקמה על ידי מנחם פרוש, לקראת הבחירות הפנימיות שנערכו באגודת ישראל בשנת תשל"ו - 1976. הסיעה נועדה לייצג את הירושלמים בני היישוב הישן וחלק מן הליטאים בתוך המסגרת המפלגתית של אגודת ישראל. שמה של הסיעה נגזר מן הפסוק בשמואל ב (כ יט).

באותן בחירות פנימיות זכתה הסיעה במקום השני במישור הארצי, עם כ-25% מקולות המצביעים. במישור המקומי זכתה הסיעה ברוב קולות הבוחרים במחוז ירושלים של התנועה, וקיבלה את השליטה בסניף זה.

במשך השנים שינתה "שלומי אמונים" את צביונה הירושלמי, היות שחלק גדול מחבריה אשר השתייכו לקהילות הפרושים-הליטאים, עזבו את אגודת ישראל ב'קרע הגדול' של תשמ"ט - 1988, ועברו למפלגת דגל התורה. הסיעה החלה לייצג את הקהילות החסידיות הקטנות שלא היו מיוצגות על ידי הנציגים הפוליטיים של החסידויות הגדולות גור, ויז'ניץ ובלז. בין החסידויות הקשורות בסיעה: צאנז, קרלין-סטולין, ברסלב, חסידות ערלוי, סערט-ויז'ניץ, ביאלא ובוסטון. מלבד מנחם פרוש, כיהנו במהלך השנים כחברי כנסת מטעם הסיעה גם מאיר פרוש ויהושע פולק.

בבחירות למועצת אלעד שנערכו באלול תשס"ד - ספטמבר 2004, התמודדו נציגי הסיעה לראשונה באופן עצמאי שלא במסגרת אגודת ישראל, והשיגו 2 מושבים במועצה המקומית.

בבחירות למועצת ביתר עילית שנערכו בחשון תשס"ח - אוקטובר 2007, התמודדו נציגי הסיעה ברשימה משותפת עם ש"ס, ונציגם הרב מאיר רובינשטיין נבחר לראשות העיר, במועצת העירייה השיגה הסיעה 5 מושבים מתוך 9 בהם זכתה הרשימה המשותפת. לכך התוסף מושב שישי של ראש העיר שרץ למועצה ברשימה נפרדת. מצד שני איבדה הסיעה את תמיכתה של חצר גדולה שהלכה עמה כברת דרך - חסידות בויאן, שרצה במפלגה למועצת העיר בנפרד ואף זכתה ב-2 מושבים. בבחירות 2008 נכשל מאיר פרוש במירוץ על ראשות עיריית ירושלים.

נציגי הסיעה נבחרו גם לחברי מועצה בירושלים, בני ברק, בית שמש, מודיעין עילית, אלעד, פתח תקוה, עמנואל וגבעת זאב.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ השם "שלומי אמוני ישראל" שימש קודם את סניף אגודת ישראל בפולין למן הקמתו בשנת 1918.