ארי גורלי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Matanyabot (שיחה | תרומות)
מ בוט החלפות: {{הערות שוליים}}
מ תיקון קישור
שורה 8: שורה 8:
בשנת [[2005]] הצטרף גורלי להרכב "ארבעים מעלות", שביצע שירים של [[משורר]]ים כ[[יהודה עמיחי]] ו[[לאה גולדברג]]. גורלי עצמו הלחין חלק משירי ההרכב. בפברואר [[2008]] הוציא ההרכב אלבום בשם "אהבה בשירי משוררים".
בשנת [[2005]] הצטרף גורלי להרכב "ארבעים מעלות", שביצע שירים של [[משורר]]ים כ[[יהודה עמיחי]] ו[[לאה גולדברג]]. גורלי עצמו הלחין חלק משירי ההרכב. בפברואר [[2008]] הוציא ההרכב אלבום בשם "אהבה בשירי משוררים".


לפרסומו הגדול ביותר זכה גורלי בתחילת 2008, כאשר הוציא את הסינגל השני מאלבומו השני, "דבש". השיר, דואט עם [[רעות יהודאי]] שהלחין גורלי למילים של טל רביב, זכה להצלחה גדולה, הושמע רבות בתחנות הרדיו<ref>"[http://mooma.keshet-tv.com/Article.asp?GroupID=1956&ItemID=98104&ArtistID=26944 מוביל ארצי שנתי: הכל דבש]", [[MOOMA]]</ref>, והוביל במשך שבועות רבים את [[מצעד פזמונים|מצעדי הפזמונים]] השונים. במרץ 2008 יצא האלבום המלא, "משקל הדירה", כשם הסינגל הראשון מתוכו. אחרי צאת האלבום יצאו כסינגלים גם השירים "חוזר כמו ענק" ו"ירית בי", שלא זכו להצלחה. פרט ל"דבש" שכתב רביב ול"חוזר כמו ענק" שכתב [[שי להב]], כתב והלחין גורלי את כל שירי האלבום, וכן עיבד אותם יחד עם [[אודי שמחון]]. ב[[מצעד הפזמונים העברי השנתי]] של [[גלגלצ]] לשנת [[ה'תשס"ח]] נבחר השיר "דבש" כ"שיר השנה".
לפרסומו הגדול ביותר זכה גורלי בתחילת 2008, כאשר הוציא את הסינגל השני מאלבומו השני, "דבש". השיר, דואט עם [[רעות יהודאי]] שהלחין גורלי למילים של טל רביב, זכה להצלחה גדולה, הושמע רבות בתחנות הרדיו<ref>"[http://mooma.mako.co.il/Article.asp?GroupID=1956&ItemID=98104&ArtistID=26944 מוביל ארצי שנתי: הכל דבש]", [[MOOMA]]</ref>, והוביל במשך שבועות רבים את [[מצעד פזמונים|מצעדי הפזמונים]] השונים. במרץ 2008 יצא האלבום המלא, "משקל הדירה", כשם הסינגל הראשון מתוכו. אחרי צאת האלבום יצאו כסינגלים גם השירים "חוזר כמו ענק" ו"ירית בי", שלא זכו להצלחה. פרט ל"דבש" שכתב רביב ול"חוזר כמו ענק" שכתב [[שי להב]], כתב והלחין גורלי את כל שירי האלבום, וכן עיבד אותם יחד עם [[אודי שמחון]]. ב[[מצעד הפזמונים העברי השנתי]] של [[גלגלצ]] לשנת [[ה'תשס"ח]] נבחר השיר "דבש" כ"שיר השנה".


גורלי הוא [[גירושין|גרוש]], ואב ל-2.
גורלי הוא [[גירושין|גרוש]], ואב ל-2.

גרסה מ־07:32, 30 באוגוסט 2012

קובץ:Arigorali.jpg
ארי גורלי

ארי גורלי (נולד ב-4 בפברואר 1971 במושב יודפת) הוא זמר-יוצר ישראלי.

גורלי החל ללמוד מוזיקה קלאסית בגיל צעיר, אצל המלחינה מרי אבן-אור ואצל הפרופסור ארווין יונגר, ובהמשך למד קומפוזיציה באקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב. גורלי הוא גם בוגר בית הספר למוזיקה "רימון", ומשמש כיום כמרצה וכיועץ אקדמי בבית הספר.

בספטמבר 2004 יצא אלבומו הראשון של גורלי, "נשיקות קטנות", שלא זכה לתשומת לב מיוחדת. גורלי כתב והלחין בעצמו את כל שירי האלבום, ועל העיבודים היו אחראים משה לוי ובסיסט להקת הדג נחש יאיא כהן אהרונוב. בדצמבר 2004 התחרה גורלי בפסטיבל השירים של ישראל, שבו שר את השיר "שיר מנוחה" בדואט עם לירז צ'רכי. השיר הגיע למקום הרביעי בתחרות.

בשנת 2005 הצטרף גורלי להרכב "ארבעים מעלות", שביצע שירים של משוררים כיהודה עמיחי ולאה גולדברג. גורלי עצמו הלחין חלק משירי ההרכב. בפברואר 2008 הוציא ההרכב אלבום בשם "אהבה בשירי משוררים".

לפרסומו הגדול ביותר זכה גורלי בתחילת 2008, כאשר הוציא את הסינגל השני מאלבומו השני, "דבש". השיר, דואט עם רעות יהודאי שהלחין גורלי למילים של טל רביב, זכה להצלחה גדולה, הושמע רבות בתחנות הרדיו[1], והוביל במשך שבועות רבים את מצעדי הפזמונים השונים. במרץ 2008 יצא האלבום המלא, "משקל הדירה", כשם הסינגל הראשון מתוכו. אחרי צאת האלבום יצאו כסינגלים גם השירים "חוזר כמו ענק" ו"ירית בי", שלא זכו להצלחה. פרט ל"דבש" שכתב רביב ול"חוזר כמו ענק" שכתב שי להב, כתב והלחין גורלי את כל שירי האלבום, וכן עיבד אותם יחד עם אודי שמחון. במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ לשנת ה'תשס"ח נבחר השיר "דבש" כ"שיר השנה".

גורלי הוא גרוש, ואב ל-2.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים